Anul acesta încep lucrările la intrarea autostrăzii A3 în București



Primăria Capitalei va demara lucrările pentru lărgirea Șos. Fabrica de Glucoză până la sfârșitul acestui an. Pe această arteră se va face intrarea în București a mașinilor care vin de pe A3. Șos. Fabrica de Glucoză va fi lărgită la două benzi pe sens, pe tronsonul cuprins între Șos. Petricani și Calea Floreasca. În plus, va fi construită și o arteră laterală colectoare, dar și locuri de parcare. 

Exproprieri de 20,5 milioane euro la Șoseaua Fabrica de Glucoza
Exproprieri de 20,5 milioane euro la Șoseaua Fabrica de Glucoză

Primăria Capitalei va demara în acest an lucrările la șoseaua de acces a mașinilor de pe A3 în București. Este vorba de soseaua Fabrica de Glucoză, care va fi lărgită de la o bandă pe sens la două pe sens, între Șos Petricani și Calea Floreasca. Pentru a nu îngreuna traficul pe artera principală, municipalitatea va construi paralel cu Fabrica de Glucoză, între Barbu Văcărescu și Șos Petricani, o stradă care va prelua traficul de pe străduțele laterale. În plus, între șos. Fabrica de Glucoză și artera colectoare vor fi amenajate și locuri de parcare. 

Exproprieri de 27 milioane euro

Până la demararea efectivă a lucrărilor mai sunt însă de parcurs câteva etape. Prima dintre ele: exproprierile. Potrivit un proiect de hotărâre, Primăria Capitalei ar trebui să plătească 120 milioane lei (27 milioane euro), pentru a obține terenul necesar lărgirii Șos. Fabricii de Glucoză. Proiectul privind demararea exproprierilor a fost supus aprobării Consiliului General al Municipiului București în octombrie 2013, însă nu a întrunit numărul necesar de voturi. Consilierii au refuzat să îl aprobe susținând că Primăria Capitalei va cheltui prea mulți bani pentru a amenaja locuri de parcare ce nu sunt necesare. 

Consilierul General Doru Giugula, membru în Comisia Juridică, din partea PSD, spunea atunci că peste jumătate din suprafața ce ar urma să fie expropriată pentru lărgirea Șoselei va fi folosită pentru crearea de parcări în spic. Peste 14 milioane de euro, deci, s-ar duce pe această amenajare simplă. Giugula a mai adăugat și că suma oferită pe metrul pătrat de Primărie, 1.100 de euro, este mult mai mare decât prețul zonei, respectiv 200 de euro.

Reprezentanții Primăriei Capitalei îl contrazic însă. "Nu va fi jumătate din teren pentru parcari. De fapt, în planul Urbanistic Zonal s-a stabilit ca pe margine, paralel cu Fabrica de Glucoză să fie realizată o arteră colectoare care să preia traficul de pe străduțele care intersectează acum șoseaua. Această locală este necesară pentru a nu întrerupe traficul pe Fabrica de Glucoză de fiecare dată când se iese de pe străzile laterale. Între această arteră colectoare și Șos. Fabrica de Glocoză vor fi amenajate locuri de parcare, însă nu vor ocupa în niciun caz jumătate din teren", a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. 

Proiectul de hotărâre privind declanșarea procedurilor de expropriere va fi supus din nou aprobării CGMB într-o ședință viitoare. Odată ce va fi aprobat, Primăria Capitalei va începe exproprierile, etapă ce ar trebui să dureze aproximativ șase luni. (Citește aici cine va primi despăgubiri de milioane de lei pentru terenuri de pe Fabrica de Glucoză)

"Vom organiza licitația pentru a găsi constructorul și cred că până la sfârșitul acestui an ar putea începe și lucrările de lărgire a șoselei", a precizat Ion Dedu. 

Valoarea totală a lucrării: 60 milioane euro

Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați de Consiliul General al Municipiului București în decembrie 2010, proiectul Lărgire Șos. Fabrica de Glucoză între Șos. Petricani și Calea Floreasca are o valoare de 267 milioane lei (cu TVA), adică 60 milioane euro.

Durata de realizare a lucrărilor este de 18 luni. 

Etichete: A3, barbu văcărescu, Calea Floreasca, exproprieri, intrarea A3 în București, Primăria Capitalei, realitatea, Șoseaua Fabrica de Glucoză

0/5 COMENTARII
AEB
12 feb 17:46
+0
VOTURI
-0
Până să se discutăm amenajările dprite de Primărie, ar fi util să vedem pe CINE va expropria Primăria...

Și nu mă refer la ăștia din față, cu toate că-s nume mari și acolo, ci la cei din umbră, oameni importanți, „nu spui cine”!
TOMITZA
12 feb 15:47
+0
VOTURI
-0
E POSIBIL SA SE FACA PARCARE SUBTERANA HAI SA ZICEM 2 NIVELE?
vlad
12 feb 14:58
+0
VOTURI
-0
Pot spune orice, dar scopul nu a fost largirea ci facerea locurilor de parcare. Asta a fost strigator la cer. Asta o sa faca si acum, chiar daca spun ca ei adauga nu stiu ce artera secundara. Terenurile alea sunt cumparate din avans de clientela USL, asteptand lucrarea asta (care nu e chiar necesara). La fel s-a intamplat si cu prelungirea bulevardului Timisoara...
Alexandru
12 feb 14:31
+0
VOTURI
-0
Una din descarcarile A3 se va termina la intersectia Fabrica de Glucoza - Petricani printr-un sens giratoriu. Largirea este discutata de multi ani insa nu s-a facut nimic pana acum. Traficul auto din zona in orele de varf este foarte mare, nu stiu ce se va intampla cand o parte din cei ce vor folosii A3 vor folosii aceasta zona. Probabil pralizarea totala a circulatiei din pacate cu tot cu largirea asta daca nu se sistematizeaza cumva traficul
Relu
12 feb 13:18
+0
VOTURI
-0
Cum anume va intra autostrada A3 in Bucuresti, pe strada Fabrica de Glucoza? Ca eu nu imi dau seama... poate imi explica cineva...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h