Lupta pentru UN LOC DE PARCARE în Capitală. Ce spune MAI despre regulamentul de ridicare a maşinilor



Una dintre principalele probleme cu care bucureștenii se confruntă o reprezintă numărul redus de locuri de parcare. Numeroși șoferi ajung să își parcheze mașinile la întâmplare, pe trotuare, în stațiile de autobuz sau chiar pe trecerile de pietoni. În luna aprilie, Primăria Sectorului 1 anunța că a câștigat un proces prin care se va relua ridicarea mașinilor parcate ilegal, însă MAI nu a demarat încă proiectul de reglementare a procedurii de aplicare a acestei măsuri. Consilierul premierului pe probleme de infrastructură spune că "există o rezistență la nivelul M.A.I. în a face orice pas în acest sens".

În prezent, în București, există peste un milion şi jumătate de maşini, iar locurile de parcare nu depășesc numărul de 250.000, 90% dintre acestea fiind parcări rezidențiale.

În plus, zilnic, peste 400.000 de maşini vin şi pleacă din Capitală şi aproape fiecare dintre aceşti şoferi căuta un loc de parcare în Bucureşti. Specialiștii spun că problema ar putea fi rezolvată dacă toate intrările în oraş ar beneficia de noduri intermodale, adică de parcări legate de liniile de autobuze, tramvaie, troleibuze sau metrou. În acest mod, cei care locuiesc în afara Capitalei pot veni cu maşinile la periferie, ca apoi să le lase într-o parcare sigură ca într-un final să își continue călătoria cu un mijloc de transport în comun. Astfel, la intrare dinspre DN1 ar fi trebuit să fie prima parcare de tip park and ride din Capitală, însă proiectul a rămas doar la stadiul de organizare de şantier, chiar dacă trebuia inaugurat în 2016. 

Şoferii bucureșteni au ajuns să își parcheze mașinile în cele mai bizare locuri, iar orice spațiu liber devine automat un loc de parcare inedit care trebuie folosit.

Pornind de pe Bulevardul Lascăr Catargiu, până la Romană, Piaţa Iancului, Unirii sau Sălăjan, şoferii încearcă din răsputeri să găsească un loc de parcare şi de multe ori încalcă normele în vigoare, iar unii şi limita bunului simţ.

Piaţa Unirii, punctul zero al Capitalei, este plin de exemple de şoferi care ar face orice pentru un loc de parcare. De la şoferi care aleg umbra copacilor din parc, până la automobilişti care parchează in spatele staţiei de autobuz sau în staţia de taxi.

 De asemenea, în Piaţa Romană, numeroşi şoferi au ales să îşi parcheze maşinile chiar pe aleea de lângă metrou.

Piaţa Iancului nu scapă nici ea de şoferi care parchează chiar în faţa unei treceri de pietoni sau în intersecţie.

La Universitate, un şofer şi-a lăsat maşina în stradă, foarte aproape de o trecere de pietoni.

Zona Dristor nu scapă nici ea de aglomeraţia de maşini, iar şoferii ajung să îşi parcheze maşinile pe trotuare

În zona Sălăjan, mai mulţi şoferi îşi lasă maşinile în mijlocul intersecţiei.

Pe Bulevardul Lascăr Catargiu maşinile sunt lăsate pe trotuare sau chiar pe străzile adiacente.

REGULAMENT PENTRU RIDICAREA MAŞINILOR

În luna aprilie, Guvernul a fost obligat printr-o decizie a instanţei, dată în urma demersurilor făcute de Primăria Sectorului 1, să adopte, în regim de urgență, un regulament de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar.

Deşi hotărârea judecătorească nu era definitivă, Primăria Sectorului 1 spera să se adopte rapid acest regulament, pentru "decongestionarea traficului și siguranța pietonilor". Curtea de Apel București, prin sentința civilă nr.1173/07.04.2016, obliga Guvernul României să adopte, în regim de urgență, regulamentul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar.

Ministerul Afacerilor Interne era obligat, potrivit deciziei instanţei, ca, în termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătorești, să elaboreze procedura de ridicare a mașinilor oprite/staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice, așa cum este prevăzută la art. 64 și art. 97 alin 1 lit. d) și alin. 6 din Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 195/2002 republicată. Totodată, Curtea de Apel București obliga Guvernul României ca, în termen de 30 de zile de la comunicarea proiectului de reglementare întocmit de Ministerul Afacerilor Interne, să adopte regulamentul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar pe partea carosabilă.

Guvernul a anunţat, la acel moment, că nu va ataca decizia instanţei. Într-un răspuns transmis B365.ro, Ministerul Afacerilor de Interne precizează că nu a elaborat regulamentul întrucât nu i-a fost comunicată decizia de către instanţă, deci nu este încă definitivă, astfel că momentul reînceperii ridicării mașinilor este incert.

"Prin hotărârea nr. 1173/2016 din 07.04.2016, Curtea de Apel București obligă MAI ca, în termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti, să elaboreze proiectul de reglementare a procedurii de aplicare a măsurii tehnico-administrative constând în ridicarea vehiculelor oprite/staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice, prevăzută la art. 64 şi art. 97 alin. 1 lit. d) şi alin. 6 din OUG nr. 195/2002 republicată.

Menționăm că hotărârea încă nu a fost comunicată MAI, iar aceasta poate fi atacată cu recurs în termen de 15 zile de la data comunicării. În consecință, la acest moment nu putem vorbi de o hotărâre definitivă, de la care să curgă termenul de 30 de zile impus de instanță. În context, după comunicarea hotărârii, MAI va analiza considerentele Curții de Apel București, urmând ca în raport de acestea să propună măsuri adecvate cu privire la ridicarea vehiculelor oprite/staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice", au explicat reprezentanții Ministerului Afacerilor de Interne pentru B365.ro

REPLICA DE LA GUVERN

Cătălin Drulă, consilierul premierului Cioloş, pe probleme de infrastructură, spune însă că "există o rezistență la nivelul M.A.I. în a face orice pas în acest sens".

"Pe 20 ianuarie vorbeam despre regulamentul pentru ridicarea mașinilor pe care guvernul trebuie să-l adopte. Era vorba de o obligație în sarcina guvernului statuată chiar într-o decizie a Înaltei Curți din 2015. Dincolo de aspectul de restanță legislativă însă, era vorba și despre a oferi poliției un instrument pentru menținerea ordinii publice. Citam atunci faimosul caz al mașinii care a blocat 10 autobuze lîngă Ateneu și poliția îl căuta pe proprietar prin restaurante pentru că alt mijloc de a interveni nu avea.

Știu toate aspectele controversate ale ridicării mașinilor. Pornite mai ales de la metodele de tip "Vestul sălbatic" cu care a fost aplicată în anii 2009-2010. Știu și că nu sunt locuri de parcare legale pentru toate mașinile din marile orașe. Dar asta nu înseamnă că nu mai trebuie ridicată nicio mașină niciodată. Am ajuns la situații absurde cînd 10 autobuze așteaptă după o mașină parcată aiurea. Avem copii care merg la școală pe stradă pentru că trotuarele au mașini pe ele, expunîndu-se la a fi loviți de mașini. Avem mămici cu cărucioare sau bătrîni care se expun accidentelor pentru că trecerile de pietoni sunt blocate de mașini parcate ilegal. De altfel, avem morți clar identificați cu această cauză (vizibilitate la trecerea de pietoni obturată de autovehicul staționat ilegal), dar cazurile nu au fost mediatizate, ci mai degrabă mușamalizate. Așadar, vorbim de un instrument necesar. Cum este el aplicat - cu responsabilitate, cu măsură, în sprijinul cetățeanului, sau nu, depinde de Poliție și de primării.

Din 20 ianuarie am depus eforturi constante pentru a rezolva această problemă. Am avut întîlniri cu responsabilii din Ministerul Afacerilor Interne și Poliție, am trimis emailuri, am scris minute, am dat telefoane. Între timp, la începutul lui aprilie a apărut și o hotărîre a Curții de Apel București care obligă guvernul să emită acest regulament de ridicare și să pună în aplicare decizia Înaltei Curții. Adică instanța obligă guvernul să-și facă treaba.

Din păcate, totul a fost în zadar pînă acum. Există o rezistență la nivelul M.A.I. în a face orice pas în acest sens. Iar o rezistență a M.A.I., cel puțin în acest guvern, se dovedește un zid (aproape) de netrecut. Lucrurile sunt clare, oamenii știu ce au de făcut: trebuie să inițieze un proiect de Hotărîre de Guvern care să rezolve problema (și să îndeplinească decizia unei instanțe). Dar nu vor.

Imaginea copilașului care merge cu ghiozdănelul în spate la școală, pe stradă pentru că pe trotuar nu se poate, cu mașinile vîjîindu-i pe la ureche, nu-mi dă pace. M-am simțit obligat să ofer aceste lămuriri și dacă am ajuns să le fac publice înseamnă că ceva este complet disfuncțional în felul cum unele instituții își servesc misiunea și pe cetățean.", a scris Cătălin Drulă pe Facebook. 

Etichete: locuri de parcare, locuri de parcare bucuresti, masini parcate, numar masini parcate, parcari, parcari bucuresti, parcari bucuresti sector 1, ridicare maşini, ridicare masini bucuresti, Sector 1

0/24 COMENTARII
Ciprian
28 Oct 13:39
+0
VOTURI
-0
Mai putine blocuri rezidentiale / cladiri de birouri construite fara cap in Bucuresti sau alte orase mari si parcari supraetajate (+ niveluri subterane) ar fi cea mai buna solutie.
Daca se adauga un abonament lunar la un pret decent, cred ca ar fi mult mai rentabil decat amenzi gandite spre a fi aplicate prosteste.
Andrei
23 Jun 18:20
+0
VOTURI
-0
In cea mai ecologista tara din lume, Norvegia, e plin de masini.
Transportul in comun e atat de bun incat ramai mut, mai ales trenul, care mai mai placut si silentios decat metroul de la noi.
Exista parcari peste tot, am vazut ca au taxatoare.
Toti au masina (si barca :) ), dar nu sunt parcate pe strazi. Nu prea am vazut biciclisti.
Au si trafic, dar mai putini bizoni, nu cred ca am auzit nici un claxon.
N-am vazut nici un pieton traversand aiurea.
Toate semafoarele au buton si trebuie sa mergi repede ca sa nu vina rosu peste tine ca pieton.
Nu exista nici un maidanez, nici macar pisici !
Capitala are mare nevoie de parcari de orice fel, trebuie incurajate masinile mici, transportul in comun in conditii Decente, fara voma, supra-aglomerare, gunoaie, drogati/beti, etc.
Transportul in comun este un dezastru in Capitala, nici nu poti urca in anumite ore.
Prea multe automobile de mari dimensiuni, prea putina preocupare pentru reducerea consumului si spatiului ocupat. Bicicleta e un sport extrem, nerealist cand ai de traversat capitala ca sa ajungi la serviciu si nici macar pe aia nu ai unde sa o depozitezi.
Dan
23 Jun 14:30
+0
VOTURI
-0
Zona sud CANAL DUNARE BUCURESTI
Aeroport international la URZICENI (ALEXENI) exista aeroport
si are pista zona super
Mihai
22 Jun 20:09
+0
VOTURI
-0
@cris, orasele nu sunt locuri de promenada ? Esti handicapat mintal ? Tocmai asta sunt orasele, boule, locuri in care lumea sa se plimbe pe trotuare si prin parcuri si nu locuri cu trafic auto. Tu ai iesit vreodata din tara tarane ? Toata lumea are masina, milogule, insa niciunul nu e de acord cu parcari la liber. Toti vrem trotuare cat mai late si strazi cat mai inguste, tocmai pt. ca oamenii sa vada ca nu e rentabil sa vii cu masina in oras. Masinile se folosesc pentru a pleca din orase, animalule ! Cand omul decide sa vina cu masina in oras trebuie sa-i fie greu sa gaseasca loc de parcare ( exact ca in Vest ), iar daca-l gaseste, trebuie sa plateasca scump pentru el, nu 1,5 Ron pe ora. Ar trebui sa fie cel putin 5 lei pe ora. In felul asta vor parca doar cei care isi pot permite sau cei care chiar au treba cu masina in oras. Parcarea nu trebuie sa fie pt. toti milogii. Oamenii nu sunt egali. Campionii isi permit sa parcheze, unul prost ca tine e normal sa nu aiba bani de parcare, dar atunci te intteb : ce ce ti-ai mai luat masina ( probabil rabla ) maimutoiule daca faci foamea si nu poti scoate 2 lei sa platesti parcarea ? Iesi in intersectie si spala parbrize, iti mai dezlipesti si tu matzele.....fomistule !
Marian
22 Jun 18:45
+0
VOTURI
-0
@cris, spui ca "orasele sumt locuri unde oamenii se duc la munca ". Omule, cum poti fi atat de idiot ? Oamenii trebuie sa foloseasca pe cat posibil transportul in comun. Cei care vor neaparat sa-si foloseasca masinile, trebuie sa plteasca scump parcarea si sa gaseasca greu un loc de parcare, tocmai pt. a descuraja traficul auto din care orasul nu are nimic de castigat in afara de poluare. La noi sunt suficiente locuri de parcare, problema e ca cele de la bordura sunt gratis iar cele de resedinta sunt extrem de ieftine. Cele din parcarile moderne din centru sunt goale, semn ca oamenii nu vor sau nu-si pot permite parcarea. Atunci, cine i-a fortat sa-si ia masini, daca ei sunt in realitate niste sarmani care nu-si permit plata parcarii ? Sunt multi oameni destepti ( sau cel putin cu inteligenta medie ), dar saraci. Asa e viata; tu insa cumulezi deopotriva un grad rodicat de retard mintal si o saracie lucie. Mai pe sleau, Cris : esti si prost si sarac, combinatie letala !!
Aura
22 Jun 15:15
+0
VOTURI
-0
@cris - "facilitarea traficului auto in marile orase" - esti tampit baiete, de unde ai scos-o ?? In toate orasele se restrictioneaza traficul auto, NU SE FACILITEAZA !!! Esti oare imbecil ? Raspuns : se pare ca DA
Ovidiu
22 Jun 15:04
+0
VOTURI
-0
Cris, si noi avem masini, insa suntem impotriva crearii de noi locuri de parcare intrucat, atunci cand suntem pietoni vrem sa ne bucuram de trotuare late si trafic auto cat mai redus. Intr-adevar lumea ti-a sarit la gat doar tie pe acest site, insa pe de alta parte e de inteles, niciodata nimeni nu s-a aratat atat de cretin in promovarea unor idei retrograde. La stadiul de cretinism pe care l-ai atins ai face sigur audienta si niste bani daca te-ai prezenta la un reality show ce arata oameni tampiti.
lolo
22 Jun 13:33
+0
VOTURI
-0
prostul pana nu-i fudul, nu-i prost destul. semidoctul usb
" cris " reflecta, din pacate, ideile tembele ale usb-ului, votat in bucuresti de generatia care le stie pe toate dar nu face nimic. crede ca parisul este un oras mic, unde se plimba turistii si nu o metropola printre cele mai mari din lume. dar de unde nu este, nici dumnezeu nu cere.sa te dea afara din casa si sa construiasca acolo o parcare si tu sa te plimbi prin oras pana cind o sa se gaseasca cineva care sa-ti spuna ca esti idiot.
Dorel
22 Jun 10:10
+0
VOTURI
-0
Cris: "Orasele mari nu sunt locuri de plimbare, de promenada ca sa ai trotuare cat China. Sunt locuri in care oamenii se duc la munca"

Daca doar asta faci tu intr-un oras... du-te tare!
In oras nu vin doar la munca, tantalaule! Tot in oras ies la plimbare, imi scot copiii in parc (iar pana in parc nu-i teleportez!).
S-au dus vremurile cu cartiere dormitor si cartiere muncitoresti, tovarase!
Cris
22 Jun 08:22
+0
VOTURI
-0
Facilitarea traficului auto in marile orase, precum si existenta unui numar suficient de locuri de parcare la strada sunt cerintele unei capitale moderne, civilizate. Orasele mari nu sunt locuri de plimbare, de promenada ca sa ai trotuare cat China. Sunt locuri in care oamenii se duc la munca, trebuie sa ajunga cu masina in diverse locuri si atunci trebuie sa ai unde sa parchezi. Restrangerea traficului auto s-ar putea face numai cu un transport in comun civilizat - deocamdata nu e cazul, iar bicicleta nu reprezinta, in niciun caz, o alternativa la un transport civilizat cu masina proprie.
Alex
21 Jun 20:46
+0
VOTURI
-0
Da Cris, si persoane cu dizabilitati, copi, batrani, ar trebui să rămână acasă, nu? IDIOT!!!!!
ion
21 Jun 20:32
+0
VOTURI
-0
@Cris esti dus cu capu. 70 de cm sunt suficienti? Pai ia verifica tu cat inseamna 70 de cm trecand simultan cu nevastata din dormitor in hol adica o usa si apoi spunene daca ati trecut comod. Un om de statura normala are aproximativ 50 cm latime cap de pluta care nu mergi me jos nici 10 metri
Adela
21 Jun 20:31
+0
VOTURI
-0
Nu-i mai dati satisfactie lui Cris, tipul e retardat....
Cris
21 Jun 20:19
+0
VOTURI
-0
Un trotuar lat de 0.7m este arhisuficient pentru toata lumea. Restul trebuie alocat masinilor. Sa fie parcari laterale peste tot. Traficul auto nu trebui incurajat dar nici impiedicat. Daca ai treaba undeva, trebuie sa ajungi cumva, iar transportul in comun bucurestean nu ofera confortul necesar: aer conditionat, curatenie, rapiditate in transport, etc.
Ing.
21 Jun 12:49
+0
VOTURI
-0
Unde sunt 1,5 milioane de maşini în Bucureşti? Doamnelor/domnilor ziarişti, dvs. gândiţi înainte să scrieţi ceva?
De la INS - Baza de date TEMPO citire:
Autobuze si microbuze 8655
Autoturisme 957068
Mopede si motociclete (inclusiv mototricicluri si cvadricicluri) 21185
Motociclete 20468
Autovehicule de marfa 152164
Vehicule rutiere pentru scopuri speciale 10199
Tractoare 3061
Remorci si semiremorci 41443

Astea sunt vehiculele ÎNMATRICULATE în Bucureşti. E clar că cele 152.000 de camioane nu circulă toate prin Bucureşti. De fapt, numărul include şi maşinile luate în leasing. Iar în categoria autoturisme intră şi cele luate în leasing sau cele luate de firme cu sediul social în Bucureşti (să nu mai vorbesc de vehicule comerciale sub 3,5t care sunt considerate tot autotursime)... de exemplu SUV-urile cu care merge Petrom în inspecţie la sonde sunt înmatriculate în Bucureşti. De aici ies 950.000 de autoturisme. În realitate nu sunt mai mult de 600.000 de autoturisme în Bucureşti (cu tot cu taxiuri şi dube sub 3,5t). Numai că la noi, din cauza mentalităţii de a merge cu maşina oriunde, ai nevoie de 3 locuri de parcare pentru fiecare autoturism: unul de reşedinţă, unul la serviciu şi unul la cumpărături.
Mihai
21 Jun 11:52
+0
VOTURI
-0
Cris: Nu au ce sa caute masini!! pe trotuar - sunt si inestetice si inutile si periculoase in caz ca se impiedica cineva de ele...!!
zamfir
21 Jun 11:25
+0
VOTURI
-0
@Cris - de ce te deranjeaza bilele, aveai de gand sa te urci cu masina pe trotuar ? Inestetic e sa parchezi pe trotuar, nu bilele sunt inestetice. Nu te impiedici de ele decat daca esti prost. Nu trebuie facute niciun fel de parcari laterale. Tu nu inytelegi animalule ca trebuie descurajat traficul auto in orase ? Daca vor fi parcari laterale, atunci toti taranoii ca tine vor veni cu masina prin oras. Transportul public e viitorul, nu masina personala ! Trotuarele nu sunt suficient de late, ele trebuie sa fie cat mai late pentru a incuraja traficul pietonal si a sprijini dezvoltarea comertului stradal ! In vest parcarile lateral sunt rare si scumpe, asa trebuie sa fie si la noi !
Ion
21 Jun 11:07
+0
VOTURI
-0
Cris esti tipul de om care esti contra la ori si ce. Vrei acuma, ca noi pietoni sa avem trotoare de 50 de cm pentru ca specimene ca tine sa parcheze unde are chef, ca daca merge nitel pe jos ii cade gradele.
Cu privire la aplicarea de amenzi. Sunt contestate si respectivi castiga deoarece si judecatori fac la fel.
Vama
21 Jun 10:52
+0
VOTURI
-0
Si amenzi usturătoare pentru parcarea ilegală? Parcare pe trotuar e ilegal (cod. rutier art 72 alin 7), parcare pe treceri de pietoni e ilegal etc. De ce nu se aplica legea, e neglijenta in serviciu; art 298 noul coud penal!!
Cris
21 Jun 10:01
+0
VOTURI
-0
Nu au ce sa caute bilele alea pe trotuar - sunt si inestetice si inutile si periculoase in caz ca se impiedica cineva de ele. Trebuie facuta parcari laterale, la strada, prin tot orasul. Vremea trotuarelor de 1 hectar a apus.
Iulian
21 Jun 09:25
+0
VOTURI
-0
Bilele alea sunt puse ca sa nu se urce cu masina pe trotuar idioti si saraci ca tine, ba Cris ! In vest nu sunt dobitoci ca tine, prin urmare nu sunt nici bile pe trotuar.
Adi
21 Jun 08:35
+0
VOTURI
-0
Explicatiile domnului consilier al premierului parca ar fi expresia neputintei ultimului de a fi prim-ministru al intregului guvern, incluzand M.A.I.
Cris
21 Jun 08:30
+0
VOTURI
-0
Daca Bucurestiul ar fi capitala europeana (nu e cazul) nu ati vedea trotuarele alea de 1 hectar cu bile pe ele... Alea sunt coruptia escrocilor din Primaria Capitalei care au luat spagi din betoane.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h