Magistrala 4 de metrou transformă Nordul Capitalei: Pasaj rutier, ecluză şi metrou pe sub lac. VEZI CUM VA ARĂTA



Extinderea Magistralei 4 de metrou pe secţiunea Parc Bazilescu - Lac Străuleşti va modifica radical zona de nord a Capitalei.

În zona staţiei Străuleşti, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou. Practic peroanele vor fi dotate cu locuri de parcare, astfel încât călătorii să se poată transborda fără a ieşi la suprafaţă.

"Chiar pe capacul depoului va fi realizat un teren de sport. De asemenea, se lasă posibilitatea continuării proiectului cu realizarea unei baze sportive. Aceasta din urmă nu este inclusă în investiţia de bază pentru extinderea magistralei 4, dar va fi avută în vedere pe viitor", a precizat pentru B365.ro, arhitectul Sorin Gabrea, proprietarul Western Outdoor, una din firmele care a realizat proiectul pentru investiţia Metrorex.

Pasaj rutier şi o arteră nouă pe malurile lacurilor Străuleşti şi Griviţa

Circulaţia rutieră va fi reorganizată în zonă. "Pentru fluentizarea traficului, se propune realizarea nodului rutier denivelat Străuleşti. În intersectia menţionata, str. Ionescu – Siseşti va fi conexată cu pasaj rutier superior cu str. Godeanu. La nivelul solului, se va realiza legătura Bucurestii Noi – şos. Bucureşti – Târgovişte şi relaţiile între aceste artere şi celelalte străzi convergente", se precizează în proiect.

Proiectul prevede şi construirea unor artere rutiere noi. Astfel, "strada care porneşte din nodul rutier bd. Bucureştii Noi – str. Gh. Ionescu Șiseşti – Godeanu, urmează malul de lac, până la limita cimitirului Străuleşti şi continuă spre sud-est, la limita parcelelor – foste baze sportive – aflate pe malul lacului Griviţa, spre incinta fabricii Laromet".

În zona nodului rutier Străuleşti, se vor realiza şi spaţii şi amenajări destinate pietonilor şi bicicliştilor, în legătură cu zona lacurilor. De asemenea, bd. Laminorului, bd. Bucureştii Noi şi strazile convergente vor fi extinse şi modernizate.

Debarcader şi ecluză pe lacul Străuleşti

Odată cu extinderea magistralei de metrou vor fi realizate, în zona adiacentă a lacului Străuleşti, o serie de lucrări complexe. Conform proiectului, vor fi refăcute şi dezvoltate baza sportivă, dar şi echipamentele publice şi dotările comerciale de pe malul lacului.

În plus, zona lacului Străuleşti va fi transformată într-un important spaţiu de agrement. Astfel, se propune, amenajarea unui debarcader pe lac şi a unei ecluze de trecere pentru ambarcaţiuni mici.

O nouă linie de metrou pe sub lacul Străuleşti

Extinderea magistralei 4 până la Străuleşti este doar începutul unui proiect mai complex al metroului. "Într-o etapă de perspectivă, se are in vedere extinderea liniei de metrou către nord, în lungul şos. Bucureşti - Târgovişte, cu staţie terminus la linia de centură a Capitalei. De asemenea, se va analiza posibilitatea realizării unei linii subterane de metrou, pe direcţia est-vest, prin axul marelui ansamblu Bucureşti – Nord, ce urmează a fi realizat la nordul pădurii Băneasa şi la sud de linia de centură. Linia de metrou menţionată ar putea realiza conexiunea între zona şos. Bucureşti - Târgovişte şi viitoarea magistrală de metrou ce va lega oraşul de aeroportul „Henri Coandă”, şi care va fi realizată în ampriza şos. Bucureşti – Ploieşti DN1", se menţionează în proiect.

"Practic de la staţia Străuleşti, linia de metrou va fi prelungită pe sub lac, cu două ramuri. O ramură va trece prin centrul viitorului cartier Nord, iar cea de-a doua ramură va fi spre Mogoşoaia, care pe viitor se va transforma într-un orăşel satelit al Bucureştiului. Ramura de metrou ce va trece prin cartierul Nord se va întâlni la staţia Padina cu linia de metrou către aeroportul Otopeni", a explicat arhitectul Sorin Gabrea.

Viitoarea dezvoltare a liniei de metrou, spre Centură şi spre DN1 va fi realizată sub nivelul fundului lacului, mai precizează proiectanţii.

Investiţia pentru staţia Străuleşti, stadion şi parcarea pe trei niveluri este estimată la 298 milioane de euro. În prezent, magistrala 4 are şase staţii: Gara de Nord 2, Basarab 2, Griviţa, 1 Mai, Pajura şi Parc Bazilescu. Odată cu finalizarea ultimelor două staţii, Laminorului şi Lac Străuleşti, lungimea traseului va fi de 7,8 km, cu o capacitate de transport estimată la 50.000 de persoane.

Etichete: Lac Străuleşti, magistrala 4, Metrorex, metrou, Parc Bazilescu, pasaj rutier, realitatea

0/3 COMENTARII
Nume*
04 Aug 19:06
+0
VOTURI
-0
r5roGi , [url=http://oyfpnyllwhpb.com/]oyfpnyllwhpb[/url], [link=http://aibjnjkxymtr.com/]aibjnjkxymtr[/link], http://svjytiarnuzj.com/
Nume*
02 Aug 13:27
+0
VOTURI
-0
e73Rbj , [url=http://ogwtmhmmswsp.com/]ogwtmhmmswsp[/url], [link=http://tbuzgzmcmmqy.com/]tbuzgzmcmmqy[/link], http://akedydwgderf.com/
Nume*
01 Aug 08:43
+0
VOTURI
-0
Nu inteleg, Basescu a avut si diruruscsi pertinente?Mie mi se pare un produs care s-a vandut si se vinde inca bine doar pentru ca are reclama la fel ca pepsi, ras schizofrenic si chelie.(In noaptea de revelion a avut si un advertising ieftin).Dovada pura ca este un om slab s-a vazut cand s-a intalnit cu Iuscenko.Un om puternic si mascul feroce precum se crede ar fi trebuit sa impuna punctul de vedere al romanilor care este unul mai agresiv si mai teritorial, ca sa zic asa.Pentru mine este si va fi un om ales din lipsa de alternativa.Micul rau mai mic decat raul cel mare.
lalala
02 Jul 22:20
+0
VOTURI
-0

pana-i pula nu o sa vedem asa ceva ...

fritz
02 Jul 21:24
+0
VOTURI
-0

La ce trebuie pod hobanat, care este extrem de scump, pentru o deschidere atat de mica acolo? Asta e ultima moda sau ce? Tara de idioti cu arhitecti idioti!

fritz
02 Jul 21:26
+0
VOTURI
-0

Acelasi arhitect sclav al lui Oprescu care a proiectat si autostrada suspendata si alte proiecte megalomanice pe bani grei.

martin
02 Jul 18:46
+0
VOTURI
-0

kktiva pe romania condusa de vanghelie si basewcu pds pdl unpr udmr pc pdl pnl niste coripti,ipocriti,pucariasi liberi!! asta meritti popor de panarame si alsi..sclavagism si mizerie!!! cica..sosele si metrou orasel satelit..varza...varza cu klkt!!:)))))))

Iulian
02 Jul 17:57
+0
VOTURI
-0

E penibil tot proiectul asta. de fapt toata atentia pe Bucurestii noi este total aiurea. Inclusiv pe Chitilei, o linie de tramvai cu capatul la 1 Mai era suficient, nu are suficienti locuitori pt a sustine cat de cat un flux de trafic.Este zona de casa. Uitati-va la statia Piata Sudului- preia un cartier intreg. Si sa faci un ditamai podul pt o amarata de intersectie? terminati proiectele puse deja pe hartie, inelul median, piste de biciclisti adevarate si furati mai putin.

sorin
02 Jul 22:35
+0
VOTURI
-0

bucurestii noi,chitila,damaroaia sunt niste cartiere de case da,dar au o intindere mare.Si nu inseamna ca doar in cartierele de bloace jegoase comuniste e nevoie de interventii.Daca te uiti p eharta orasului o sa vezi ca sunt foarte multe zone de case,dar la bulevarde sunt blocuri si in spate un regim de inaltime de 3-4 ori mai mic.Uita-te vreodata cum arat zona din spatele Mosilor,Calarasilor,Unirii,Dorobantiului,Mihalache....

Haha
02 Jul 13:53
+0
VOTURI
-0

Parerea mea: penis !

Alin
03 Jul 01:49
+0
VOTURI
-0

HAHAHA :)))) ceea mai buna parere

pop
02 Jul 12:32
+0
VOTURI
-0

daaa, nu puteti face un rahat de autostrada in camp intre ploiesti si bucuresti si visati la cai verzi. siiigur, ecluza, debarcader, ya yaaa

cristachitza
02 Jul 12:12
+0
VOTURI
-0

Ce vise erotice au unii :))

ioana
02 Jul 15:21
+0
VOTURI
-0

Frumos zis...

1. Solutia cu pod hobanat este una foarte scumpa (folosita ptr vai si fluvii).

2. Terenul de fotbal asa cum se vede in poze este orientat V-E. În Europa, orientarea nord-sud este considerată cea mai bună, deoarece seara, soarele la apus nu afectează mai mult vizibilitatea uneia dintre echipe decât a celeilalte.

ioanaz
02 Jul 09:57
+0
VOTURI
-0

Si de magistrala 7 cand va apucati, care mai este stadiul proiectului?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE