Când se reia circulația în condiții normale în Drumul Taberei, în urma lucrărilor la Magistrala 5



Lucrările la Magistrala 5 de metrou au dat peste cap traficul rutier din Drumul Taberei. Deşi circulaţia ar fi trebuit să se reia încă din toamna anului trecut, constructorii au întârziat refacerea carosabilului, din cauza vremii. Potrivit directorului general al Metrorex, Aurel Radu, şoferii mai au de aşteptat câteva luni până când va fi finalizată reabilitarea carosabilului.

Magistrala 5 de metrou: Cand va fi finalizata reabilitarea carosabilului in cartierul Drumul Taberei
Magistrala 5 de metrou: Când va fi finalizată reabilitarea carosabilului în cartierul Drumul Taberei
Foto: forum.metrouusor.com/ user Atal

„Le-am transmis constructorilor să se apuce de finalizarea refacerii carosabilului în Drumul Taberei. Ei nu au un termen, dar, pe măsură ce finalizează structura, trebuie finalizate şi lucrările de refacere a carosabilului, ca să le redăm locuitorilor din cartierul Drumul Taberei carosabilul şi să deblocăm circulaţia în zonă. Dânşii au motivat că terenul este mocirlos, că e mult mai greu de transportat acum pământul, din cauza umidităţii ridicate. Am avut un schimb de replici cu ei şi le-am reproşat că am discutat despre acest aspect şi iniţial au spus că finalizează refacerea carosabilului în noiembrie (n.r. - 2014). Apoi au spus că până în mai va fi gata refacerea carosabilului. Totuşi, unele etape s-au parcurs deja. Ei trebuie doar să vină cu încărcătura de pământ. Acum spun că ar fi costuri mult mai mari dacă se face reabilitarea carosabilului în condiţii de umiditate ridicată pentru că e mult mai greu de transportat pământul, că e argilos, şi trebuie să intervină şi cu pietriş", a explicat, pentru B365.ro, Aurel Radu.

Cătălin Homor, director Investiţii şi Achiziţii Publice în cadrul Metrorex, spune că, dacă s-ar lucra la refacerea carosabilului în condiţii de umiditate ridicată există riscul să se lase asfaltul. „E mai greu de transportat şi de compactat pământul acum. Altfel spus, când e semi-mocirlă şi vii cu cilindrul compactor pe el, se afundă cu totul, ceea ce afectează pe viitor structura. De asemenea, pentru că nici nu se face umplutură corectă, apar probleme, pentru că se lasă asfaltul", a explicat Homor.

În aceste condiţii, şeful Metrorex dă asigurări că până la începutul verii se va putea relua circulaţia la cinci staţii de pe Magistrala 5. „Refacerea carosabilului depinde şi de vreme. Trebuie să nu fie îmbibat pământul cu apă. Până la 1 iunie va fi gata carosabilul de la cinci staţii de pe Magistrala 5, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34 (n.r. - actuala Tudor Vladimirescu), Romancierilor şi Brâncuşi", a spus Aurel Radu, pentru B365.ro.

Totuşi, potrivit lui Cătălin Homor, carosabilul nu se va reda integral pentru circulaţie. "Mai rămân golurile tehnologice pentru alimentarea cu materiale şi, probabil, o parte pentru accesele în staţii, care în general sunt în afara carosabilului. Dar vor fi mici zone în care carosabilul va fi afectat", a punctat Homor.

Pe 25 septembrie 2013, la demararea săpăturilor la tunelurile de metrou pe Magistrala 5, premierul Victor Ponta anunţa că traficul rutier va fi reluat în zonă în toamna anului 2014. "Am întrebat şi eu primarii de peste tot din Europa. Peste tot este aceeaşi problemă: nu ai cum să construieşti metroul decât creând, pentru o perioadă de timp, foarte multe probleme pentru traficul rutier. Până la urmă este o pierdere asumată de noi toţi, iar metroul este necesar într-un oraş ca Bucureştiul. Pentru o perioadă de timp, problemele cu traficul rutier sunt inevitabile şi în alte mari capitale europene. Pe măsură ce se avansează cu lucrările în subteran fiecare km de şosea, care se acoperă şi se poate reda circulaţiei, se redă. Cel mai probabil, însă, din ceea ce mi-au spus specialiştii, o schimbare semnificativă privind facilitarea traficului rutier va fi undeva în toamna anului 2014, nu mai repede", a spus atunci Ponta.

La finele lunii ianuarie, s-au finalizat săpăturile la tunelul de metrou de pe Magistrala 5, pe tronsonul Academia Militară - Râul Doamnei, iar la începutul acestei luni a început mutarea cârtiţelor uriaşe care au făcut tunelul de metrou din Drumul Taberei. Cârtiţele vor ajunge la Academia Militară pentru a efectua săpăturile spre staţia Eroilor 2. Mai multe detalii şi galerie foto AICI.

Reprezentanţii Metrorex au declarat anterior, pentru B365.ro, că structura staţiilor este finalizată în proporţie de 90%, cu excepţia staţiilor Râul Doamnei, Parc Drumul Taberei şi Eroilor, care sunt realizate într-un procent mai mic. "La staţia Eroilor se execută lucrări pregătitoare pentru execuţia structurii şi devierilor de reţele edilitare. Până la această dată s-a executat circa 66% structură de tunel. La staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, în prezent s-au efectuat 75% din lucrările în execuţie", potrivit reprezentanţilor Metrorex.

Singura staţie la care sunt mai întârziate lucrările este staţia Parc Drumul Taberei, unde, potrivit reprezentanţilor Metrorex întârzierile au fost cauzate atât de întârzierea avizului de mediu, cât şi din cauza constructorului, care a cerut mai mulţi bani. "Staţia Parc Drumul Taberei e şi ea în lucru şi în prezent este executată cam în proporţie de 50%", a declarat Mihai Divlan, inginer responsabil tehnic cu execuţia Magistralei 5, într-un interviu acordat HotNews.ro.

Magistrala 5 - Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor – structură de rezistență – Termenul de finalizare se preconizează până la sfârșitul anului 2016.

La 1 septembrie 2015, tunelul, staţiile de metrou şi toată structura de rezistenţă ar trebui să fie gata.

Proiectul Metroului de Drumul Taberei , Parcul Operei – Râul Doamnei, este realizat de un consorţiu format din Astaldi, FCC Construccion, AB Construction şi Delta ACM Antrepriză. Metroul de Drumul Taberei va avea zece staţii la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară şi Eroilor.

Magistrala 5 va acoperi, în principal, un bazin cu o populaţie de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 şi 6 ale Capitalei.

Costurile estimate pentru acest proiect sunt de 1,2 miliarde de euro. 85% din costuri sunt acoperite din fonduri UE nerambursabile, "LINIA DE METROU MAGISTRALA 5 - SECTIUNEA RAUL DOAMNEI – EROILOR (PS OPERA) INCLUSIV VALEA IALOMITEI" fiind finantata din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial – "Transport" 2007-2013".

Etichete: carosabil, lucrări Magistrala 5, lucrări metrou Drumul Taberei, lucrari statii magistrala 5, magistrala 5, magistrala 5 de metrou, Metrorex, metrou bucuresti, metrou drumul taberei, realitatea, Sectorul 6, stadiu lucrari magistrala 5 de metrou, statii metrou magistrala 5, trafic, trafic Bucureşti

0/4 COMENTARII
Locuitor S6
07 mar 17:25
+0
VOTURI
-0
Daca nu refaceti rapid dezastrul in care ati adus cartierul veti avea, saptaminal, pe starda zeci de mii de oameni(idem pentru parcul Moghioros).
Ministerul Transporturilor , Metrorex si primaria hotului de manescu vor fi principalele obiective ale luptei oamenilor pentru normalitate si dreptul de a respira in cartierul in care locuiesc !
Asta pentru inceput !
NICU
04 mar 23:56
+0
VOTURI
-0
Intr-adevar: cum fara termene ?Isi bat joc de acest Aurel Radu. Dupa ce a plecat cred ca au ras in hohote. Isi bat joc de el iar el de noi!!!
Bucur
04 mar 17:21
+0
VOTURI
-0
"Ei nu au un termen, dar, pe măsură ce finalizează structura, trebuie finalizate şi lucrările de refacere"
Cum adica nu au termen? Este vorba cumva de CONTRACTE PROST FACUTE? Cine raspunde atunci ?
Daca ar fi la Londra ar fi la fel? La aia ploua tot timpul deci pamantul mocirlos este mereu !?
cristina
04 mar 16:48
+0
VOTURI
-0
Intrebarea care este pe buzele tuturor celor care din 2013 sufera de pe urma lucrarilor fara de sfarsit pt metrou magistrala 5 este: cand veti restabili circulatia mijloacelor de suprafata? Pentruca nu toata lumea trebuie sa foloseasca metroul, si pentru ca de 3 ani cei de la Valea Ialomitei trebuie sa mearga pe jos, tineri sau batrani, sanatosi sau cu probleme, cate doua statii catre Bdul Timisoara sau catre Valea Argesului pentru a lua un mijloc de transport de suprafata...asta zi de zi! Nu mai vorbim de aprovizionare si de caratul sacoselor pe distante lungi, cand pana la inceperea constructiilor, atat la Valea Argesului, dar mai ales la Valea Ioalomitei erau capete de linie pentru autobuze si troleibuze care faceau legatura si cu zone neacoperite de metrou... Daca avem abonament de transport de suprafata nu ne vom cumpara cartele de metrou ca sa mergem pana la Parc Drumul Taberei, sau pana la Raul Doamnei, sau chiar si pana la Universitate...NU puteti sa ne obligati sa se schimbam serviciile sau casele doar ptc Bucurestiul avea nevoie de inca o magistrala subterana...Sau, daca ne obligati sa folosim metroul, atunci faceti precum italieni,unde,la Milano, abonamentul contine transport suprateran si subteran, fara diferenta!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE