Magistrala 5 de Metrou, în pericol să rămână fără bani: Constructorii sabotează lucrarea



MAGISTRALA 5 DE METROU: Metroul de Drumul Taberei ar putea să rămână fără banii europeni alocați, deoarece nu avansează atât de rapid cum ar trebui, scrie economica.net.

De ce nu a vrut Ceausescu metrou in Drumul Taberei
De ce nu a vrut Ceaușescu metrou în Drumul Taberei
Foto: forummetrouusor.com/ user Marian Andrei

Lucrările la structura de rezistenţă a Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor sunt gata în proporţie de 52%, iar restul lucrărilor trebuie finalizate până în septembrie 2015, altfel proiectul va fi sistat, potrivit reprezentanţilor Metrorex. În urmă cu două luni, ECONOMICA.NET arăta că gradul de execuţie al lucrărilor era de 42%.

Sistarea proiectului ar veni ca urmare a stopării finanţării de la UE, care contribuie cu 85% la costurile totale ale proiectului - circa 1,2 miliarde de euro. Mai mult, toţi banii primiţi până acum ar trebui returnaţi. În aceste condiţii, partea română nu ar mai avea de unde să finanţeze lucrările, iar proiectul ar muri. Metrorex ar putea, cel mult, să refacă infrastructura deteriorată de la suprafaţă, însă găurile din subsol, tot ce s-a făcut până atunci va rămâne în conservare

„Cele două TBM-uri care au început execuţia tunelurilor din staţia Academia Militară spre staţia Râul Doamnei, se află în prezent în interstaţia Parc Drumul Taberei – Romancierilor şi au executat 3.814,5 metri de tunel din totalul de 8.254,5 metri. Este preconizat ca până la sfârşitul anului, ambele TBM-uri să ajungă cu execuţia tunelurilor la staţia Râul Doamnei", arată reprezentanţii Regiei.

Lucrările la structura de rezistenţă pot fi 100% terminate într-un an dacă firmele angrenate în proiect, cu Astaldi antreprenor general, lucrează la capacitate. „În prezent, ritmul lucrărilor este la 35%. Din diverse interpretări cu privire la contract, constructorul a redus ritmul lucrărilor. Avem discuţii cu ei, există discuţii şi la nivel de Ministerul Transporturilor şi sperăm să se reia lucrările la capacitate", afirmă Aurel Radu, director Metrorex, conform ECONOMICA.NET.

ASTALDI a anunțat, de altfel, conform unui document propriu, că lucrările nu vor fi încheiate anul viitor, ci în 2017!

Constructorul italian Astaldi, care lucrează la Magistrala 5 de metrou din cartierul Drumul Ta­be­rei, anunţă că proiectul ar urma să fie gata în 2017, la finalul pri­mului semestru din 2014 circa 42% din lucrări fiind fina­lizate, potrivit raportului pe primele şase luni publicat de grupul din Peninsulă.

Etichete: Astaldi, lucrări, magistrala 5, metrou, Sectorul 6, tbm

0/5 COMENTARII
Ing.
18 sep 13:29
+0
VOTURI
-0
Firma Astaldi - abonata la lucrarile publice de la noi - are pretentii financiare prea mari. In plus, precum in cea mai veche meserie din lume, vrea banii inainte... asa ca acum nu prea mai lucreaza. Nu inteleg de ce aceasta firma mai e acceptata la licitatii... tot ei au facut si Pasajul Basarab, care a avut o intarziere de 3 ani.
Nu are treaba UE cu stoparea finantarilor... pentru ca finantarea de la UE se da la final (la finalizarea proiectului sau la finalizarea unor anumite etape din el, in functie de cum s-a convenit). Asa ca statul trebuie sa aiba in buget sumele necesare, iar dupa finalizarea lucrarii se duce cu chitantele la UE si primeste banii.
George
12 sep 13:29
+0
VOTURI
-0
Adica metroul Drumul Taberei nu va functiona niiciodata. Vom avea o linie de metrou moarta.
Astaldi
10 sep 20:26
+0
VOTURI
-0
N-am zis niciodată ca vinovatul să fie penalizat cu 10% din salariu pe 3 luni. Nu. Cer răspundere penală. Aici nu e vorba de vânzarea cartofilor la Obor, ci de contracte de milioane de euro, fonduri europene, etc.
Cu atât mai mult răspundere penală dacă acele contracte au fost făcute „la mica înțelegere”. Drumul Taberei cine-l reface, dacă fondurile europene sunt retrase? Opărică? Sindicatul Șpăgarilor din Metrou? Mă-ndoiesc sincer. În cazul sistării lucrărilor, Drumul Taberei va rămâne o stradă îngustată, șerpuită pe lângă șantiere abandonate, pericole atât pentru traficul auto cât și pentru copii. Ah, să nu uit de raiul hoților de fier vechi și al drogaților.

Nu. Întârzierea lucrărilor care ar duce la anularea finanțării să fie considerate fapte penale, semnatarii contractelor să fie colegi de cameră cu Voiculescu, iar averile să le fie confiscate.
Andrei
10 sep 17:22
+0
VOTURI
-0
Sa raspunda cel care a semnat? Cum? Si cu ce te incalzeste ca ii da lu' ala penalizare 10% din salariu pe 3 luni? E vorba de intarziere nu de responsabilitate. Si evident ca toate aceste contracte se fac la mica intelegere (vezi pod mihai bravu, pod basarab, etc etc)
Astaldi
10 sep 16:05
+0
VOTURI
-0
S-a semnat un contract cu termene clare de execuție. Sper.
Dacă acele termene nu sunt respectate, așa cum se înțelege din articolul de față, constructorul trebuie să răspundă material.
Dacă, în schimb, contractul a fost făcut astfel încât acest tip de situații să nu fie imputabile constructorului, cel care a semnat contractul să răspundă el însuși.

Concluzie: indiferent de cauza întârzierilor, cineva trebuie să răspundă. Iar după câteva penalizări răsunătoare, poate că se vor gândi mai bine, și unii și ceilalți, înainte să semneze contracte doar pentru anumite buzunare.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h