MAGISTRALA 5 DE METROU. Structura de rezistenţă, 80% GATA. Stadiul lucrărilor în fiecare staţie FOTO



LUCRĂRI STAŢII MAGISTRALA 5 DE METROU DRUMUL TABEREI-EROILOR. Structura de rezistenţă a magistralei 5 de metrou, care face legătura între Drumul Taberei şi Eroilor, este finalizată în proporţie de 80%, în acest moment cele mai avansate lucrări fiind la staţia de metrou Orizont şi la depoul Valea Ialomiţei. Magistrala 5 de metrou ar urma să fie pusă în funcţiune cu călători în primăvara lui 2017, potrivit ultimelor estimări ale autorităţilor. 

LUCRĂRI STAŢII MAGISTRALA 5 DE METROU DRUMUL TABEREI-EROILOR. Bucureştenii ar urma să circule pe magistrala 5 de metrou, din Drumul Taberei spre Eroilor, din martie 2017, cu o întârziere de aproape un an și jumătate. Potrivit Metrorex, la finele lui 2016, când era prevăzută darea în folosință a metroului cu călători, vor începe probele tehnologice, care se vor desfășura fără călători și vor dura în jur de trei luni.

Până atunci, compania de transport subteran mai are destul de multe lucrări de  executat în cele zece staţii ale proiectului. Dacă structura de rezistenţă a magistralei 5 de metrou este gata în proporţie de 80%, după finalizarea în întregime urmează lucrări de accesorizare a staţiilor şi, ulterior, de refacere a zonei carosabile de la suprafaţă.

"Lucrările de structură ale staţiilor de pe magistrala 5 de metrou sunt într-un stadiu avansat de realizare, iar în perioada imediat următoare vor demara lucrările de închidere a structurilor prin realizarea hidroizolaţiilor, umpluturilor şi aducerera la starea iniţială atât a carosabilului cât şi a trotuarelor şi a spaţiilor verzi", anunţă Metrorex pe site-ul dedicat proiectului.

LUCRĂRI STAŢII MAGISTRALA 5 DE METROU DRUMUL TABEREI-EROILOR. Conform sursei citate, cele mai avansate lucrări de construcţie sunt realizate la viitoarea staţie de metrou Orizont şi la depoul Valea Ialomiţei, aici structura staţiilor fiind executate în proporţie de 93%, respectiv 100%, reţelele fiind deviate complet în ambele staţii.

B365.RO prezintă în tabelul de mai jos graficul complet al lucrărilor executate în fiecare staţie de pe magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor. 

Stadiul lucrărilor în staţiile de metrou de pe magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor
Denumire staţie Deviere reţele Structură staţie Săpătură staţie Refacere suprafeţe
Depou Valea Ialomiţei 100.00% 100.00% 100.00% 86.00%
Râul Doamnei 84.00% 30.00% 21.00% 10.00%
Constantin Brâncuşi 98.00% 93.00% 100.00% 30.00%
Romancierilor 81.00% 93.00% 100.00% 42.00%
Parc Drumul Taberei 45.00% 41.00% 57.00% 0.00%
Drumul Taberei 34 96.00% 91.00% 100.00% 45.00%
Favorit 96.00% 95.00% 100.00% 52.00%
Orizont 100.00% 93.00% 100.00% 82.00%
Academia Militară 69.00% 79.00% 100.00% 0.00%
Eroilor 2 86.00% 72.00% 99.00% 0.00%
Datele sunt centralizate de oficialii Metrorex la data de 7 martie 2016

Trebuie precizat că informaţiile sunt actualizate la data de 7 martie 2016. 

În ce ordine vor fi finalizate lucrările la staţiile de metrou de pe magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor

LUCRĂRI STAŢII MAGISTRALA 5 DE METROU DRUMUL TABEREI-EROILOR. Metrorex precizează că, deşi traficul va fi readus la starea iniţială, vor mai fi zone izolate, necesare pentru finalizarea acceselor, centralelor de ventilaţie, staţiilor de pompare sau devieri scurte de trafic.

LUCRĂRI STAŢII MAGISTRALA 5 DE METROU DRUMUL TABEREI-EROILOR. 

Astfel, în prima etapă, va fi eliberat amplasamentul staţiilor Orizont, Favorit şi Drumul Taberei 34. În cea de-a doua etapă va fi eliberat amplasamentul staţiilor Romancierilor, Brâncuşi, Valea Ialomiţei precum şi cel aferent depoului Valea Ialomiţei. În cea de-a treia etapă sunt programate a se finaliza staţiile Parc Drumul Taberei, Râul Doamnei, Eroilor 2 şi Academia Militară.

Reprezentanţii Metrorex explicau, la finele anului trecut, că lucrările cele mai întârziate sunt la stațiile Râul Doamnei, Parc Drumul Taberei şi Eroilor.

Mai jos puteţi vedea cum vor arăta la final staţiile de metrou de pe magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor

STAŢIA EROILOR 2

Staţia de metrou Eroilor 2 va avea nouă accese şi va fi prima staţie de metrou iluminată natural. 

Săpată la câţiva metri sub actuala staţie, Eroilor 2 va fi prima stație de metrou luminată natural, grație celor două luminatoare – cupole din sticlă, cu diametrul de circa 10 metri.

Noua staţie de legătură a fost desenată de o echipă de tineri ingineri români. Arhitectura ei e complet diferită de a celorlalte, futuristă, „îmbogăţită" cu un artificiu ingineresc de mare rafinament. Incinta staţiei va fi luminată natural, graţie celor două cupole din sticlă cu diametrul de circa 10 metri. Cele două luminatoare vor fi amplasate deasupra scărilor rulante, astfel încât lumina solară să pătrundă uşor până pe peron. Însă, pentru iluminarea completă a staţiei proiectanţii au prevăzut şi corpuri de iluminat artificiale. DETALII, AICI. 

Lucrările la staţia de metrou Eroilor au dat peste cap traficul auto în zonă, după ce în luna decembrie anul trecut o porţiune din carosabil s-a surpat la intersecţia Bd. Eroilor cu Eroii Sanitari. Mai mulţi locatari din zonă s-au ales cu casele surpate şi au fost nevoite să se mute pentru a nu fi în pericol.

Oficialii Metrorex au anunţat că traficul rutier la Eroilor va fi reluat în această lună. 

STAŢIA ACADEMIA MILITARĂ

Lucrările de la Staţia Academia Militară de pe traseul magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor sunt printre cele mai puţin avansate, până în acest moment. Metrorex a precizat că Stația Academia Militară a fost punctul de plecare și va fi punctul care se va închide ultimul. Astfel, va fi închisă mai târziu. Viitoarea staţie va număra la final cinci accese şi două peroane. 


STAŢIA ORIZONT

Staţia de metrou Orizont este, alături de depoul Valea Ialomiţei, printre staţiile cu cel mai mare grad de realizare. Staţia Orizont va avea trei accese. 

 

STAŢIA FAVORIT

Staţia de metrou Favorit va beneficia de şase accese deşi, iniţial, pentru această staţie fuseseră prevăzute şapte intrări-ieşiri. 

Noile staţii de pe magistrala 5 de metrou vor fi destul de apropiate una de alta, la distaţă medie de circa 700 de metri. Fiind construite de la zero, acestea vor beneficia de toate facilităţile de acces din start, inclusiv lifturi folosite ca pasaje de trecere dintr-o parte în alta. 

 

STAŢIA DRUMUL TABEREI 34

Staţia de metrou Drumul Taberei 34 se află într-un stadiu destul de avansat al lucrărilor, iar la final va număra patru accese. 

 

STAŢIA PARC DRUMUL TABEREI

Staţia de metrou Parc Drumul Taberei de pe magistrala 5 de metrou are cel mai mic grad de realizare în prezent, această staţie fiind programată a fi finalizată în cea de-a treia etapă a proiectului.

Staţia Parc Drumul Taberei va avea, la final, şapte accese. 


STAŢIA ROMANCIERILOR

Staţia de metrou Romancierilor va beneficia de două peroane şi patru intrări-ieşiri. 

 

STAŢIA CONSTANTIN BRÂNCUŞI

Penultima staţie de metrou Constantin Brâncuşi are structura staţiei realizată în proporţie de 93% în prezent, reţelele edilitare fiind deviate în procent de 98%.

Staţia Constantin Brâncuşi va avea patru accese şi două peroane. 


STAŢIA RÂUL DOAMNEI

Staţia Râul Doamnei are, momentan, cel mai mic grad de realizare a structurii staţiei, fiind programată a fi finalizată în a treia etapă a proiectului. 

Staţia Râul Doamnei va beneficia, în final, de două peroane şi cinci acecse. 


DEPOUL VALEA IALOMIŢEI

Depoul Valea Ialomiţei are cel mai mare grad de realizare dintre toate staţiile de pe magistrala 5 de metrou drumul Taberei-Eroilor şi va beneficia de două peroane. 

VEZI MAI JOS ŞI TURUL VIRTUAL AL MAGISTRALEI 5 DE METROU DRUMUL TABEREI-EROILOR

Câţi bani a costat, până acum, magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor

Până în prezent, valoarea totală a contractelor atribuite pentru construcţia magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Eroilor se ridică la circa 2,6 miliarde de lei cu TVA inclus, echivalentul a circa 585 milioane euro. Detalii despre scumpirile efectuate la magistrala 5 găsiţi aici. 

Magistrala 5 de metrou, secțiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiței este compusă din 10 stații de metrou și un depou. Noua linie de metrou va dezvolta pe traseul proiectat o viteză maximă de 80km/h și o viteză comercială de 36km/h prin intermediul materialului rulant de tipul trenuri de metrou greu pentru exploatare urbană subterană (compatibile cu trenurile aflate în circulație pe rețeaua existentă de metrou) - 1250 călători/tren pentru o circulație la o capacitate de transport de 50.000 călători/h/sens și o frecvență de 90 sec.

Etichete: depoul valea ialomitei, LUCRĂRI STAŢII MAGISTRALA 5 DE METROU DRUMUL TABEREI-EROILOR, STADIU LUCRARI STATII M5 DRUMUL TABEREI EROILOR, STATIA ACADEMIA MILITARA, staţia Favorit, staţia Orizont, STATIA PARCUL DRUMUL TABEREI, STATIA RAUL DOAMNEI

0/6 COMENTARII
jac
16 Mar 12:48
+0
VOTURI
-0
ce firme construieste aceste trasee de metrou de se surpa blocurile?
Jolinar
14 Jun 20:26
+0
VOTURI
-0
Se mai face Depoul Pantelimon sau ajunge doar pana la Piata Iancului ?
Geea
16 Mar 11:47
+0
VOTURI
-0
Modificati si voi articolul, ca va faceti de bacanie. Corect este "accesuri" sau "cai de acces": http://cumsescrie.ro/acces-pl-acceseaccesuri/
Marius
15 Mar 20:50
+0
VOTURI
-0
Vrei sa câstigi bani în timpul liber? Nimic mai simplu: vino în echipa noastra, studiaza cele 12 lectii
pe care ti le oferim gratis si vei avea instrumentele necesare … SPOR LA TREABA SI LA BANI!!!!
NU îti oferim bani, ci posibilitatea de a munci 2-3 ore pe zi în timpul tau liber, acasa, pentru a câstica bani!
Cautam urgent colaboratori part-time pentru activitati de promovarea electronica a cartilor.
Acest proiect vizeaza si piata americana a cartilor electronice. Oferim contract de comision.
Îti trebuie doar un calculator cu conexiune Internet, cunostinte minime de utilizare PC,
perseverenta si rabdare. Poti câstiga între 100 si 285 EURO înca din prima luna,
sau 25000 EURO înca din primul an. Începe chiar acum trimitand mesajul “Detalii PROIECT”
la una dintre adresele de e-mail: proiect.online_2016@yahoo.com
primarele
15 Mar 12:21
+0
VOTURI
-0
"Bucureştenii ar urma să circule pe magistrala 5 de metrou, din Drumul Taberei spre Eroilor, din martie 2017, cu o întârziere de aproape un an și jumătate. Potrivit Metrorex, la finele lui 2016, când era prevăzută darea în folosință a metroului cu călători, vor începe probele tehnologice, care se vor desfășura fără călători și vor dura în jur de trei luni." Voi ganditi cand scrieti? Sau aveti sediul prin Canada?
Andrei
15 Mar 10:49
+0
VOTURI
-0
Adica sa circule metroul peste 1 an, voi sunteti sanatosi? La cum arata mai dureaza cel putin 3 ani.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h