Magistrala 5 de metrou NU va fi inaugurată cu trenuri vechi. Metrorex va folosi garnituri CAF



Metrorex va muta o parte din garniturile de metrou CAF de pe alte magistrale, pentru a nu inaugura M5 cu trenuri vechi. Deficitul de garnituri va fi acoperit de garnituri de tip IVA.

Magistrala 5 de metrou va fi nu va fi inaugurata cu trenuri vechi. Metrorex va folosi garnituri CAF
Magistrala 5 de metrou va fi nu va fi inaugurată cu trenuri vechi. Metrorex va folosi garnituri CAF
Foto: forum.peundemerg.ro

Magistrala 5 de Metrou Drumul Taberei- Eroilor, care va fi finalizată în a doua jumătate a anului viitor, ar putea avea trenuri spaniole CAF, dintre cele 24 de care va dispune, de la anul, Metrorex. Cele 13 trenuri de care este nevoie pentru Metroul de Drumul Taberei ar putea fi alese dintre cele 16 CAF - deja aflate în circulaţie pe M4  sau dintre cele 8 care urmează să sosească, anul viitor, din Spania, dintr-o comandă suplimentară pe care Metrorex a făcut-o, în 2014, spaniolilor, se arată în răspunsul Metrorex, adresat ECONOMICA.NET.

De asemenea, deficitul de trenuri de pe M4, provocat de relocarea CAF-urilor pe M5, va fi acoperit cu trenuri vechi IVA Arad modernizate de către operatorul de mentenanţă Alstom.

CITEȘTE ȘIMetroul din Drumul Taberei se scumpeşte din nou: 5,7 milioane de euro pentru lucrări suplimentare

„Trenurile de metrou care vor circula pe Magistrala 5 vor fi din parcul de inventar al Metrorex, numai trenuri de metrou de generaţie nouă... Pentru asigurarea capacităţii de transport estimate pe Magistrala 5, tronsonul I, conform studiului de fezabilitate aprobat prin Hotărâre de Guvern, sunt necesare pentru activitatea de exploatare un număr de 13 trenuri, asigurându-se astfel un interval de circulaţie între trenuri de 3 minute, la ora de vârf de trafic. În prezent sunt funcţionale un număr de 15 trenuri tip IVA Astra dintr-un parc de 31 trenuri (tip IVA Astra) şi ele sunt şi vor fi utilizate pentru circulaţie cu călători pe Magistrala 4 şi pe Magistrala 3, ca trenuri suplimentare, în funcţie de cerinţele de transport existente la momentul punerii în funcţiune a Magistralei 5 şi a extensiei Magistralei 4", arată reprezentanţii Metrorex.

CITEȘTE ȘI: Staţia Eroilor 2,de pe Magistrala 5,prinde contur. Va fi prima staţie luminată natural. GALERIE FOTO 

Folosirea sintagmei „de generaţie nouă" exclude total posibilitatea ca trenurile de pe M5 să fie din IVA sau Bombardier, singurele modele aflate în inventarul Metrorex, pe lângă CAF. Prin urmare, este foarte posibil ca trenurile spaniole să fie cele care vor circula prin Drumul Taberei, la fel cum era intenţia iniţială a Metrorex. 

Procedura de achiziţie a 51 de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 este blocată de procurorii DNA, existând suspiciuni de corupţie pe procedura de atribuire, Metrorex trebuie să găsească o altă soluţie pentru materialul rulant. 

Astfel, compania a anunțat că metroul de Drumul Taberei ar putea funcționa cu trenuri vechi de 30 de ani.

CITEȘTE ȘI: Cum vor fi amenajate la exterior staţiile de metrou de pe Magistrala 5. GALERIE FOTO 

Etichete: magistrala 5, Metrorex, metrou CAF, metrou drumul taberei, realitatea

0/1 COMENTARII
metronomul
26 Oct 14:10
+0
VOTURI
-0
Cum sa bage iar trenuri vechi pe M3 cand cele 16 + 8 CAF-uri au fost achizitionate pentru inlocuirea trenurilor vechi IVA de pe M3? Aloooooo, DNA-ul!!!! Trezirea ca astia tot nu se lasa!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE