MAGISTRALA 6 DE METROU 1 Mai - Otopeni. Câte staţii va avea şi ce traseu va urma



Metrorex anunţa în luna martie că lucrările de execuție la Magistrala 6 de metrou spre aeroportul Otopeni vor începe în al doilea trimestru al anului 2017. Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru linia de metrou a fost pus în dezbatere publică pe site-ul PMB. Potrivit proiectului, Magistrala va avea 12 staţii. 

Metrorex
Metrorex

Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru linia de metrou Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni, tronson 1, este postat pe site-ul PMB în vederea dezbaterii publice, până pe 29 iulie.

Din raportul de specialitate reiese că Magistrala 6 va urmări traseul: Calea Griviței, Calea ferată din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piața Presei Libere și șoseaua București Ploiești/DN1/E60. Va avea următoarele stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni.

Terenul care a generat PUZ este preponderent suprapus domeniului public și privat al Municipiului București, parțial domeniului public al statului și parțial pe proprietăți private ale persoanelor fizice și juridice care urmează a fi expropriate pentru cauză de utilitate publică, scrie Agerpres.

Planul urbanistic zonal cuprinde tronsonul 1, respectiv secțiunea dintre stația 1 Mai și limita teritoriului administrativ al Capitalei cu orașul Otopeni, fiind studiate și stabilite amplasamentele și accesele aferente stațiilor de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Bruxelles.

PROIECTUL POATE FI CITIT AICI

Potrivit avizului arhitectului șef, în zona minimă de siguranță, protecție și funcționalitate a metroului "este obligatorie solicitarea acordului de construire la amplasarea oricăror construcții noi civile sau industriale, inclusiv pentru plantarea de arbori".

"Nu se modifică reglementările urbanistice referitoare la funcțiuni și indicatori urbanistici cuprinse în documentațiile de urbanism legal aprobate și aflate în termen de valabilitate. Reglementările cuprinse în prezentul PUZ pot fi folosite exclusiv pentru autorizarea lucrărilor de construire a obiectivelor de utilitate publică și de amenajare a domeniului public. Autorizarea lucrărilor de construire a obiectivelor private se poate face numai în baza documentațiilor de urbanism legal aprobate și aflate în termen de valabilitate", mai prevede documentul.

CITEŞTE ŞI METROU ŞI TREN până la Otopeni. Când va lansa proiectul Ministerul Transporturilor

Conform expunerii de motive, M6 parcurge repere precum: Romexpo, Piața Presei Libere, Parcul și Lacul Herăstrău, Aeroportul Aurel Vlaicu, Băneasa Shopping City, Academia de Poliție, Aeroportul Henry Coandă.

Conform regulamentului local de urbanism aferent PUZ, racordarea M6 cu rețeaua existentă de metrou se realizează la stația 1 Mai (cu magistrala 4) și ulterior la stația Basarab, respectiv Gara de Nord (cu magistrala 1). Zona supusă studiului traversează Sectorul 1, respectiv cartierele: Grivița, Bucureștii Noi, Piața Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor și orașul Otopeni.

Sunt prevăzute de asemenea o serie de restricții, permisivități și recomandări pentru zonele: Romexpo, Piața Presei Libere, Fântâna Miorița, Aeroportul Băneasa. Spre exemplu, este obligatorie prezervarea și punerea în valoare a clădirii pavilionului Romexpo, clădire unicat, ca principală resursă culturală manifestată la scara acestei zone.

CITEŞTE ŞI  ANUNŢUL ministrului Transporturilor: Legătura feroviară Gara de Nord - Aeroport, finalizată în 2016

Totodată, este obligatorie prezervarea prin conservare, restaurare și punere în valoare a spațiilor verzi tampon care mărginesc lateral și central benzile de circulație auto și pietonală de-a lungul Bd Kiseleff de la Piața Arcului de Triumf până la Piața Presei Libere. Este obligatorie reamplasarea "Monumentului eroilor din comuna Băneasa căzuți în Primul Război Mondial", opera sculptorului Emil W. Becker, în arealul intersecției dintre Șoseaua București-Ploiești, str. Dobrogeanu-Gherea și str. Gârlei. Nu în ultimul rând, este obligatorie prezervarea și punerea în valoare a clădirii Aeroportului Băneasa și se recomandă păstrarea și punerea în valoare a amenajării urbane Cartierul Băneasa.

În luna martie, Metrorex anunţa că lucrările de execuție la Magistrala 6 de metrou spre aeroportul Otopeni vor începe în al doilea trimestru al anului 2017, iar durata de execuţie va fi de 48 de luni.

"Începerea lucrărilor de execuție la Magistrala 6 de metrou este estimată pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2017. Durata de execuție este de 48 de luni", preciza Metrorex

 "Proiectul «Magistrala 6» se află în stadiul de elaborare a documentației de atribuire a lucrării de structură", adăugau oficialii Metrorex, în timp ce licitaţia "este estimată pentru cel de-al treilea trimestru al anului 2016".

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunțat că la sfârşitul acestui an vor începe licitaţiile pentru proiectul Magistralei 6 care va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni:

„Metroul spre aeroport este unul din proiectele pe care le-am găsit atârnând de foarte mult timp. Ne-am uitat la pierderile din cauza neutilizării creditului obţinut de la japonezi, deja 300.000 de euro se duc pe an ca penalităţi pentru acest credit. Plus paritatea yen/dolar s-a schimbat, astfel că avem doar 72% din ce am avut acum 5 ani când ne-a fost acordat acest credit. Fiind al cincilea an de neutilizare a creditului, japonezii ne vor trimite un audit care să ne întrebe ce am făcut cu banii. Sunt şi alte ţări, gen India, care fug după aceşti bani. Oficial, proiectul este pronit.

Avem o planificare pentru el, prima parte a anului e pentru obţinerea autorizaţilor, la mijlocul anului, primăria Bucureşti ar trebui să îşi adopte planul de mobilitate urbană durabilă, apoi noi să facem hotărârea de Guvern, iar la sfârşitul anului să înceapă licitaţiile pentru rezistenţă şi arhiectură şi amenajarea spaţiilor".

 

Etichete: Linia de metrou 1 Mai - Otopeni, magistrala 6, metrou, metrou aeroport, metrou Otopeni, PUZ Linia de metrou 1 Mai - Otopeni

0/6 COMENTARII
sora ciprina
17 Jun 09:45
+0
VOTURI
-0
NAsol ca fac metroul asta. La cate lumea comenteaza pe aici, toti cunosc ei cel mai bine ce traseul ar trebui sa urmeze, cum ar trebui facut, ca-i prea mult, ca nu-i bine. De ce nu va apucati voi sa construiti metroul daca tot va pricepeti asa de bine? Va dati cu parerea de la calculator, dac in practica nu sunteti buni de nimic. Tara de comentatori..
asterix
17 Jun 08:41
+0
VOTURI
-0
48 de luni executie?? Am pierdut si organizarea Euro 2020...Sunt alte orase care abia asteapta asta...Politicieni imbecili si indolenti
Victoriei
17 Jun 07:03
+0
VOTURI
-0
Cel mai direct drum de la aeroportul Otopeni spre centrul orasului Bucuresti este pe sub bulevardul Kisseleff de la piata Presei pana la Victoriei. Se poate face si legatura directa catre Gara de Nord.
DAN
16 Jun 23:30
+0
VOTURI
-0
La sfintu asteapta toate proiectele, gargara gen autostrazi suspendate.....
alex
16 Jun 12:08
+0
VOTURI
-0
Ce ocol va trebui sa dai sa ajungi in centru de la aeroport...schimbi la 1 mai, apoi la gara, apoi la victoriei....ce traseu idiot...
Gen
16 Jun 10:22
+0
VOTURI
-0
"alte ţări, gen India"

Gen ministrul Costescu, gen?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE