Magistrala 6 Gara de Nord - Aeroport Otopeni. Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici



Indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou Gara de Nord – Aeroport Otopeni au fost aprobați, joi, printr-o Hotărâre de Guvern, promovată de Metrorex şi Ministerul Transporturilor.

Cand va fi finalizata Magistrala 6 de metrou spre Otopeni. Ultimul anunt al Metrorex
Când va fi finalizată Magistrala 6 de metrou spre Otopeni. Ultimul anunţ al Metrorex

Magistrala 6, realizează extinderea rețelei actuale de metrou din stația 1 Mai până la Aeroportul Internațional Henri Coandă București pe o lungime de 14,2 km și cu o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră. Această nouă magistrală asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

Termenul estimat de începere a lucrărilor este a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuție este de 48 de luni, potrivit unui comunicat emis de Guvern.

Valoarea totală a investiției este de 5,9 mld. lei (TVA inclus). Finanţarea se va realiza din acordul de împrumut încheiat între Guvernul României și Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA), din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 și de la bugetul de stat.

Traseul va avea 12 stații, iar amplasarea acestora va fi următoarea:

1. Staţia Pajura - în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti.

2. Stația Expoziţiei - în cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei și strada Parcului, în proximitatea complexului expozițional Romexpo.

3. Stația Piața Montreal - de-a lungul Bulevardului Mărăști, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Național București-Ploiești către Bulevardul Mărăști, respectiv Șoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău și a clădirii Presei Libere.

4. Stația Gara Băneasa - adiacent Drumului Național București – Ploiești, pe espalanada din fața Gării CFR Băneasa.

5. Stația Aeroportul Băneasa - adiacent Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea aeroportului Băneasa.

6. Stația Tokyo - de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa.

7. Stația Washington - adiacent Drumului Național București – Ploiești, în zona intersecției acestuia cu străzile Jandarmeriei și Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier.

8. Stația Paris - de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles și a Țiriac Auto Service.

9. Stația Bruxelles - de-a lungul Drumului Național București-Ploiești, la Nord de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre orașul Otopeni.

10. Stația Otopeni - în orașul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureştilor la intersecție cu strada 23 August.

11. Stația Ion I. C. Brătianu - în lungul străzii Calea Bucureştilor, între străzile Zborului și Nicolae Grigorescu.

12. Stația Aeroportul Otopeni - sub parcarea aferentă Aeroportului Internațional Henri Coandă-Otopeni.

Obiectivele generale ale Proiectului se aliniază cu Strategia Europa 2020: un transport modernizat și sustenabil la nivel urban, promovarea dezvoltării economice și îmbunătățirea calității mediului.

Această magistrală va permite legarea directă între Gara de Nord și Aeroport Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

De asemenea, va putea fi asigurat accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Basarab 1-2. Amplasarea staţiilor de metrou va fi realizată în punctele de maxim interes al călătorilor (Complexul Expozițional Romexpo, Complexul Comercial Băneasa, Gara Băneasa, Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni, etc.), dar va permite și dezvoltarea economică a zonelor.

Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București - Ilfov.

Etichete: Gara de Nord - Aeroport Otopeni, magistrala 6, Magistrala 6 Gara de Nord - Aeroport Otopeni, metrou aeroport

0/5 COMENTARII
MERKHURY
09 Dec 13:26
+0
VOTURI
-0
CAND SE FACE SPRE STATIA GARA PROGRESUL O STATIE SA SE FACA SUB PIATA MATACHE SI ALTA SUB PIATA FERENTARI.
Bogdan
09 Dec 11:00
+0
VOTURI
-0
Cel putin doua statii, daca nu mai multe, sunt absolut inutile:
„Stația Gara Băneasa - adiacent Drumului Național București – Ploiești, pe espalanada din fața Gării CFR Băneasa”, in conditiile in care gara este folosita doar din cand in cand si doar de fosta familie regala.
Oare o sa meraga Duda cu metroul la Otopeni?
„Stația Aeroportul Băneasa - adiacent Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea aeroportului Băneasa”, din nou inutila, in conditiile in care aeroportul este unul destinat excusiv avioanelor private, ale calor calatori nu vor veni in veci cu metroul la aeroport.
Niciun fel de statie nu este prevazuta in mijlocul cartierului Baneasa, undeva vis- a vis de zona de birouri de acolo.
Si exemplele ar putea continua....
alex
09 Dec 10:25
+0
VOTURI
-0
@vlad 48 de luni = 4 ani ...mi se pare un termen rezonabil
vlad
09 Dec 10:18
+0
VOTURI
-0
Termen de realizare 48 de luni??? Sunt nebuni??? Cum sa minta asa?? Pai spuneau foarte clar, ca si daca se apuca de lucrari acum, termenul de finalizare este 2021 ... cum sa spui ca au redus la 2 ani??
asterix
09 Dec 08:17
+0
VOTURI
-0
Serios? Magistrala 6 va permite și dezvoltarea economică a zonelor? Pai dobitocul Relu Fenechiu spunea ca proiectul nu este fezabil, prin urmare nu ar trebui investi atatia bani. Doar putem circula cu Maxi Taxi. Noroc ca DNA l-a aranjat cu cativa ani de puscarie. Cu ocazia sarbatorilor de iarna ii doresc cat mai multi acolo.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h