Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari a primit avizul urbaniştilor. VEZI TRASEUL



Magistrala 7 va face legătura între zona centrală a Capitalei şi cartierele Alexandriei-Rahova, în sud-vest, şi Obor-Colentina, în nord-est.

Traseul pe care îl va urma va fi Bragadiru Centru - Șos. Alexandriei - Șoseaua de Centură - Cartierul Independenţei - intersecţia Șos. Alexandria cu Strada Antiaeriană - Piaţa Rahova - Piaţa Regina Maria - Piaţa Unirii - Strada Mântuleasa - Calea Moşilor - Piaţa Obor - Șoseaua Colentina (cu staţii la intersecţia cu D-na Ghica, Parcul Plumbuita, intersecţia cu Șos. Andronache şi Șos. Fundeni, Dragonul Roşu, Metro Colentina) - Voluntari.

În acest moment, există două variante pentru traseul magistralei 7, singura diferenţă dintre cele două fiind în zona Piaţa Unirii. Astfel, în prima variantă magistrala trece în diagonală prin Piaţa Unirii, prin spaţiul liber dintre Magistralele 1 şi 2, spre Bd, Corneliul Coposu. În a doua variantă, magistrala 7 ocoeşte parcul şi trece pe Bulevardul Unirii, pe la Tribunalul Bucureşti, urmând ca apoi să facă stângă pe Mircea Vodă spre strada Mântuleasa pe traseul principal.

După ce va construită noua magistrală se va renunţa la tramvaiele de pe liniile 32 şi 21, pentru că staţiile de metrou vor înlocui actualele staţii de tramvai, au preciat reprezentanţii Metroul SA, care se ocupă de proiect.

Udrişte: Realizarea magistralei 7 va dura zece ani

Proiectul Magistralei 7 Bragadiru -Voluntari a primit miercuri un aviz de principiu din partea Comisiei de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei. Reprezentanţii Metrorex intenţionează să construiască noua magistrală în cadrul unui parteneriat public-privat. Astefel, statul va pune la dispoziţie terenul, iar investitorul va asigura finanţarea lucrărilor de construcţie şi achiziţia trenurilor – aproximativ 1,25 miliarde de euro. În schimb, operatorul privat îşi va recupera banii investiţi din contravaloarea biletelor plătite de călători precum şi din diverse activităţi de retail ori publicitate care se vor desfăşura în incinta staţiilor. Costul investiţiei este estimat la 1,9 miliarde euro.

"Studiul de fezabilitate ne va spune dacă acest proiect este fezabil sau nu şi dacă poate fi realizat în parteneriat public-privat. Oricum un proiect de asemenea anvergură durează cam zece ani", a precizat pentru B365.ro, directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Pentru a atrage investitorii privaţi în parteneriat, în urma studiilor pentru culoarul Magistralei 7 ar trebui să reiasă un trafic de cel puţin 30.000 de călători/oră/sens.

Metrorex a semnat deja un contract de 36,3 milioane de lei (8,6 mil. euro) pentru proiectarea şi consultanţa magistralei 7 de metrou Bra­gadiru-Voluntari cu consorţiul PricewaterhouseCoopers Management Consultants/Pricewaterhouse Coopers Audit/Metroul/Salans Moore şi Asociaţii SCA.

Etichete: Bragadiru, Comisia de Urbanism, magistrală, Metrorex, metrou, promo, realitatea, voluntari

0/2 COMENTARII
eusebiu
10 Aug 09:27
+0
VOTURI
-0
Poate invatati si voi astia de la site sa scrieti in p*******a mea data , adica anul acestor comentarii ....
Cineva
13 Jul 01:50
+0
VOTURI
-0
Alex, nu stiu care e adevaratul gibon. Numai un om atat de limitat ca tine poate spune asa ceva.
Oamenii din ilfov au slujbe respectabile, platesc taxe la stat, exact ca si tine. Nu zic ca nu or fi si evazionisti, dar nici cu spalatorii de parbrize din bucuresti nu mi-e rusine.
Mi se pare incredibil tupeul cu care comentezi de altii, care pana una alta nu stau in ghetouri si care nu vin in bucuresti sa cerseasca, vin sa munceasca, platesc abonamente ratb etc.
Poate dai o tura pe la bragadiru, ca tot se face referire in articol, sa vezi in ce te grabesti un sa arunci cu pietre. Infinit mai curat, fara toti coloratii si drogatii din bucuresti.
By the way, mi se pare depasita mentalitatea asta cu " buletin de bucuresti" .
Mai scoate nasul din pestera si pe urma comenteaza!
cosmin
09 Feb 23:39
+0
VOTURI
-0

Proiectul e ok, acum sa vedem si cand va fi gata. M7 pare mai ok pe varianta prin Bd Mircea Voda. Ar face statie chiar la Biblioteca Nationala. Ba chiar l-ar putea duce pana la rond Alba Iulia si de acolo stanga spre Calea Calarasilor - Calea Mosilor. Rolul statiilor de metrou in zona blocurilor (si nu a caselor) este important.

alexa
06 Jan 13:52
+0
VOTURI
-0

super proiectul...acum sa vedem cat va dura de fapt

augustin
10 Nov 14:03
+0
VOTURI
-0

Un proiect extraordinar, in cazul in care se va materializa. Si un plus de civilizatie in transportul in comun.

chiar io
09 Nov 22:40
+0
VOTURI
-0

Asta trebuia trecuta la "Bancul zilei". Fiti mai atenti va rog.

keala85
09 Nov 17:57
+0
VOTURI
-0

Ok,toate bune si frumoase.Dar nu e normal sa desfiinteze actualele linii de tramvai (32 si 21).

Si nu ca stau eu in zonele acelea,dar ma gandesc ca sunt oameni batrani care nu pot cobori la metrou.Oricum mai e pana atunci dar ar fi bine sa se gandeasca la toate persoanele de toate varstele.

marius
09 Nov 18:09
+0
VOTURI
-0

Cel mai probabil vor fi scari rulante si lifturi pentru a rezolva aceasta problema.



Daca scot tramvaiele se mai castiga spatiu la suprafata pentru trafic/zone verzi etc.

hamangiu
09 Nov 17:19
+0
VOTURI
-0

28 de statii in 10 ani!?! Poate in 100.

Tudor
09 Nov 17:47
+0
VOTURI
-0

Gata, iar incep sa apara distrusii cu 100, 1000, 50000 de ani. Hai valea. Daca este proiect facut, aprobare si bani, se va face conform planului. Voi comparati cu celelalte situatii in care nu sunt bani si evident se fac foarte greu.

Alex
09 Nov 16:33
+0
VOTURI
-0

Un traseu deosebit de "select". Cred ca va fi nevoei de vagoabne blindate, cu paza armata. Face legatura intre cele mai rau famate zone ale urbei.

Sa vedem...

costin
09 Nov 16:45
+0
VOTURI
-0

Da cum ai ajuns tu ma la concluzia asta ..pun pariu ca nu ai fost in viata ta prin Voluntari ..ori esti vrun copil care nu iese decat pana in fata blocului ori vrun pensionar comunist !!

veveritoiul dintos
09 Nov 18:52
+0
VOTURI
-0

Alex are dreptate. Aceasta linie de metrou este facuta cu bani grei pentru ca taranoii din "comunili" de langa Bucuresti sa poata ajunge mai repede la locurile de munca "la negru" pe care le au in Capitala. Lucrez la un hypermarket si am observat un paradox, dimineata cand merg la serviciu vad in autobuz cum bucurestenii merg catre periferie, in comunele din jurul orasului unde isi au serviciul. In acelasi timp cei care intra in oras pentru a merge la munca "la negru" sunt numai taranoi ciopliti cu toporul. Nu am inteles niciodata de ce astia care au firme in Ilfov nu isi angajeaza taranoii iar astia cu firme in oras de ce nu angajeaza oraseni. Milioane de oameni bat drumul de pomana. In mod normal nu trebuiau amestecati orasenii cu gibonii. Acum mai bagam si o caruta de bani ca sa le facilitam accesul la evaziunea pe care o practica la greu. Ai grija Oprescule, iubesti taranoii? Taranoii sa te voteze, sa nu vii cu miloaga la votul meu.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE