Magistrala Gara de Nord-Aeroportul Otopeni: Când va fi finalizată și cum a fost ales traseul



Toți cei care călătoresc spre sau dinspre Capitală cu avionul așteaptă cu nerăbdare magistrala de metrou care leaga Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Noua linie va avea 12 stații, care vor purta numele marilor orațe ale lumii, cum ar fi Washington, Montreal, Tokio sau Paris.

Magistrala Gara de Nord-Aeroportul Otopeni: Cand va fi finalizata si cum a fost ales traseul
Magistrala Gara de Nord-Aeroportul Otopeni: Când va fi finalizată și cum a fost ales traseul

Drumul din Bucuresti catre Aeroportul Henri Coanda se poate parcurge acum prin cateva variante destul de costisitoare: masina, taxiul sau autobuzul. Solutia salvatoare este Magistrala 6 Gara de Nord - Otopeni, un proiect de un miliard de euro fara TVA, dupa cum a precizat directorul Metrorex, Aurel Radu, pentru Ziare.com.

Aurel Radu a vorbit despre stadiul in care se afla proiectul, magistrala fiind construita de la statia 1 Mai, situata pe Magistrala 4 Gara de Nord - Parc Bazilescu.

"Lucrarile pentru Magistrala 6: 1 Mai - Otopeni se afla in stadiu de avizare a Proiectului Tehnic Preliminar si intocmire a Documentatiei de Atribuire pentru lucrarile de structura, in conformitate cu sumele alocate prin bugetul de stat", a mentionat seful companiei de transport.

În functie de bugetul alocat proiectului, lucrarile de constructii ar putea incepe la sfarsitul anului 2015, situatie in care termenul de dare in exploatare a liniei ar fi in 2020, a mai spus directorul Metrorex.

Directorul Metrorex a explicat si alegerea traseului, in conditiile in care, din multe zone ale Bucurestiului, un calator trebuie sa schimbe trei metrouri pentru a ajunge la aeroport.

"Traseul Magistralei 6 de metrou a fost ales in urma unor studii de fezabilitate demarate din anul 2006, in functie de cererea de transport pentru zona respectiva corelata si cu planul de dezvoltare al Primariei Municipiului Bucuresti. Magistrala 6 va fi deservita de depoul de la Straulesti (Magistrala 4).

Reteaua de metrou este proiectata, construita si exploatata similar cu alte retele din capitalele europene astfel incat sa asigure atat legaturi diametrale, cat si circulare intre acestea", a detaliat Aurel Pana.

Seful Metrorex a exemplificat ca un calator care porneste de la statia Lujerului, de exemplu, va trebui sa realizeze doua transferuri, respectiv la statiile Eroilor si Basarab.

Magistrala spre aeroport beneficiază de sprijunul Guvernului japonez, care a acordat României un imprumut de circa 300 de milioane de euro pentru realizarea proiectului. 

0/4 COMENTARII
catalina
22 iul 22:41
+0
VOTURI
-0
De fapt au inceput sa circule de cateva zile mmtrourile astea noi
lol
22 iul 09:19
+0
VOTURI
-0
La 1 Mai nu cred ca schimbi, ar merge in paralel cele de la Otopeni cu cele de pe M4. Se vrea metrou direct de la aeroport la gara. Deci pentru Universitate schimbi de 2 ori. Ce nu-mi place insa e ca serpuieste/ocoleste prea mult incercand sa treaca si prin Pajura.
Cris
22 iul 07:35
+0
VOTURI
-0
Trenurile alea noi din poza, nici macar nu circula. Cik sunt pre late si ating in tunel la viteze mari. Cine raspunde la Parchet pentru asemenea achizitii?
vlad
21 iul 22:32
+0
VOTURI
-0
E o nebunie!!! Ca sa ajungi de la Otopeni la Universitate trebuie sa schimbi 4 metrouri!!! Sa ma lase cu studiile lor. O solutie era sa-l duca macar pana la Gara de Nord direct sa legi de trenuri. Cel mai simplu era sa se continue magistrala care exista deja pe la Aviatorilor... sau sa o bifurce, tocmai la Aviatorilor ca sa aiba statie si la Piata Presei Libere....

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE