Cum se modernizează Magistralele 1, 2 și 3 de metrou. Ce schimbări vor fi făcute



După o vizită efectuată la Bucureşti de reprezentanţii Comisiei Europene, oficialii Metrorex au reuşit să obţină aprobarea oficialilor europeni şi pentru modernizarea magistralelor 1 și 3, finanţarea pentru acest proiect urmând să fie făcută din fonduri europene. Primul pas pentru modernizarea acestor magistrale, constând în modernizarea sistemului de ventilaţie, a fost deja făcut.

Magistralele 1 si 3 de metrou vor fi modernizate cu bani europeni. Ce schimbari vor fi facute
Magistralele 1 și 3 de metrou vor fi modernizate cu bani europeni. Ce schimbări vor fi făcute
Foto: compania

În urmă cu o lună, reprezentanţii Comisiei Europene împreună cu cei ai Autorităţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial – Transport (POS-T) din cadrul Ministerului Transporturilor au vizitat metroul bucureştean, însoţiţi de reprezentanţii Metrorex. Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a declarat, într-un interviu acordat B365.ro, că magistralele 1 şi 3 vor fi modernizate din bani europeni.

"La Magistralele 1 şi 3 se vor face aceleaşi modernizări ca şi la Magistralele 2 şi 4. Avem finanţare şi pentru modernizarea sistemului de taxare, pentru modernizarea sistemului de ventilaţie. Începem cu 6 staţii şi continuăm apoi pe următorul program. E vorba de şase staţii, de pe tronsonul Petrache Poenaru - Timpuri Noi, primul tronson de metrou care a fost dat în folosinţă la început, în 1979", a declarat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Potrivit oficialilor Metrorex, la Magistrala 2 se va face o modernizare capitală, de la calea de rulare (şina) şi sistemul de ventilaţie, şi până la finisajele din staţie şi sistemul de iluminat, instalaţiile electrice sau instalaţiile sanitare. De asemenea, se vor moderniza şi accesele în staţiile de metrou. "Pentru Magistralele 2 şi 4 am primit deja finanţare. La Magistrala 4 vin bani europeni pentru cele două staţii care sunt acum în lucru, Laminorului şi Lac Străuleşti. Depoul nu a intrat pe finanţare europeană pentru că au fost anumite condiţii, ne blocam şi dura foarte mult timp. Iniţial nu voiau să ne dea bani europeni pentru cele două staţii pentru că au spus că nu se justifică fiindcă nu avem încărcare cu călători, dar până la urmă i-am convins. Am discutat cu reprezentanţii Comisiei Europene şi cu cei ai JASPERS-ului, consultantul lor, şi ne-au acceptat, asta e important. Pentru depou şi parcare vor fi alocaţi banii de la bugetul de stat", a explicat Aurel Radu.

"Acum se infiltrează o cantitate destul de mare de apă în pereţii staţiilor de pe Magistrala 2, însă, prin aceste investiţii se vor reduce aproape la zero infiltraţiile din staţii, dar, clădirile, în general, sunt nişte construcţii elastice, care au tot felul de deformaţii şi cu timpul se vor crea, pe toată durata de viaţă a construcţiei, alte microfisuri care vor duce la alte infiltraţii, astfel că această problemă a infiltraţiilor nu poate fi stopată permanent", a explicat Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex.

Potrivit oficialilor companiei, infiltraţiile sunt cauzate şi de Dâmboviţa, care trece deasupra tunelului de metrou. "La Unirii, înainte de a se construi metroul, prin intersecţie trecea Dâmboviţa. Actualmente Dâmboviţa trece pe deasupra tunelului de metrou. Sunt infiltraţii pentru că, oricât ai izola de bine, apa tot pătrunde. În plus, există şi condens, în staţii. Vom interveni cu soluţii speciale, nu vom finisa fără să remediem totul", au mai spus reprezentanţii Metrorex.

Proiectul privind îmbunătăţirea serviciilor de transport public cu metroul pe Magistrala 2, Berceni – Pipera face parte din acelaşi program – POS-T- Fonduri de Coeziune, este in valoare de 403 milioane de euro (fara TVA), iar lucrările vor demara în anul 2015. Astfel, se va înlocui complet calea de rulare pe o lungime de 19 km (cale dublă) în aşa fel încât încât să corespundă standardelor europene referitoare la zgomot şi vibraţie, utilizate în Uniunea Europeană şi adoptate şi de România. De asemenea, vor fi modernizate toate instalaţiile (de automatizare trafic, electrice, sanitare, de ventilaţie, de informare a publicului călător) şi se vor reface toate finisajele. Se va continua accesibilizarea staţiilor de metrou pentru persoanele cu dizabilităţi.

"În prima jumătate a anului ar trebui să înceapă modernizările la Magistrala 2, încă nu s-a definit finalizarea procedurilor. Lucrările se vor face pe tronsoane. Şina este foarte urgentă pentru că a depăşit perioada de casare. În doi ani de la începerea lucrărilor trebuie finalizată modernizarea Magistralei 2", a mai spus Aurel Radu.

Sistemul de ventilaţie, modernizat cu bani europeni

În cadrul vizitei efectuate de reprezentanţii Comisiei Europene la Bucureşti s-a constatat că toate instalaţiile de pe magistralele 1, 2 şi 3 sunt instalaţii cu durata de viaţă depăşită, motiv pentru care lucrările de refacere sunt absolut necesare.

Primul pas pentru modernizarea magistralelor 1 şi 3 a fost făcut pe 7 octombrie, când Metrorex a demarat procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică având ca obiect “Modernizarea instalaţiilor pe magistralele 1, 2, 3 şi TL. Instalaţii de ventilaţie. Tronsonul Petrache Poenaru (Semănătoarea) – Timpuri Noi”.

Procedura de atribuire aplicată pentru acest contract este "licitaţie deschisă", iar şedinţa de deschidere a ofertelor va avea loc în data de 26.11.2014, la ora 12.00. Criteriul de atribuire a contractului este "preţul cel mai scăzut".

Valoarea estimată a contractului este de 27.416.880 lei (incluzând valoarea de 1.233.236 lei aferentă cheltuielilor diverse şi neprevăzute), durata estimată pentru executarea lucrărilor fiind de 12 luni.

Sursele de finanţare ale contractului ce urmează a fi atribuit sunt asigurate din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial Transport şi de la bugetul de stat.

Scopul procedurii de achiziţie este contractarea lucrărilor necesare pentru modernizarea instalaţiilor de ventilaţie pe tronsonul Petrache Poenaru (Semănătoarea) – Timpuri Noi, respectiv staţiile Petrache Poenaru, Grozăveşti, Eroilor, Izvor, Piaţa Unirii1, Timpuri Noi şi interstaţiile Petrache Poenaru-Grozăveşti, Eroilor-Grozăveşti, Izvor-Eroilor, Piaţa Unirii1-Izvor, Timpuri Noi-Piaţa Unirii1.

Etichete: Comisia Europeană, fonduri europene, lucrări, lucrări metrou, magistrala 1, Magistrala 2, Magistrala 3, metrou, metrou bucuresti, modernizare, realitatea

0/4 COMENTARII
Bibicul
19 oct 19:01
+0
VOTURI
-0
Da' bude... bude cand veti face? Toate statiile de metrou sunt parazitate de covrigariile si patiseriile aceleiaasi firme, dom' Radoi stiti ceva despre problema?
Am impresia ca Bucurestiul este condus de constipati cronic si de candidati la blocaj renal care considera ca toaletele nu sunt necesare in statiile de metrou. In scarba, tovarasul Prim a admis construirea uneia la Universitate ca prea fosgaie strainii pe acolo. Dar-ar Dumnezeu sa va apuce nevoile bai japite de consilieri si primari taman intr-o statie de metrou, desi putin probabil sa va miscati bucile la servici asa.
Cris
16 oct 09:57
+0
VOTURI
-0
Daca poti sa transporti oamenii ca pe animale, cu vagonul, nu inteleg ce rost are sa faci climatizare. Nu am incredere in lucrarile de modernizare expuse. In Romania iti ia zeci de ani sa faci un pasaj rutier de suprafata, daramite sa umbli prin tunel si sa stopezi infiltratiile de apa.

Nu am incredere deloc in METROREX. Par niste oameni doar pusi pe tzepuit si atat. De cand au scos accesul cu cardurile electronice la metrou, nu au facut absolut nimic ca problema sa se rezolve.
iopo
16 oct 09:40
+0
VOTURI
-0
@johndoe Metrorex zice ca nu intentioneaza sa introduca climatizare in vagoane, intrucat aceasta genereaza caldura la exterior. Ventilatia oricum este proasta in statii si interstatii. Deci facand o temperatura acceptabila in vagoane, va fi sauna pe peron.
johndoe
16 oct 09:19
+0
VOTURI
-0
Dar la climatizarea vagoanelor de metrou nu s-au gândit? Vară-iarnă facem saună în vagoane. La ore de vârf mai bine vii în costum de baie...ai saună gratuită. Sau în secolul 21 nu sunt soluţii tehnice? Oricum, comfortul călătorilor e pe ultimul loc în viziunea şefilor de la Metrorex.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE