Marşul bicicliştilor, la Bucureşti, pe 19 septembrie. Oprescu, acuzat că nu a autorizat protestul



Pe 19 septembrie 2015, bucurestenii vor ieși din nou în stradă pentru a protesta împotriva modului în care autoritatile locale administrează orașul. Este al 7-lea marș cunoscut sub numele ”Marșul bicicliștilor – Oraș pentru oameni”. lMarşul bicicliştilor începe la ora 14.30, la intrarea Charles de Gaulle a Parcului Herăstrău, anunţă organizatorii evenimentului. 

Marsul biciclistilor, la Bucuresti, pe 19 septembrie. Oprescu, acuzat ca nu a autorizat protestul
Marşul bicicliştilor, la Bucureşti, pe 19 septembrie. Oprescu, acuzat că nu a autorizat protestul

În ultimii ani, Sorin Oprescu, prin funcția pe care o ocupa, a încercat tot timpul ca nemulțumirile bucureștenilor să nu fie auzite și văzute, susţine OPTAR, Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România, o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul, într-un comunicat de presă remis B365.ro. 

"În toamna anului 2012, OPTAR a organizat primul protest care viza ilegalităților comise în cazul recepției pistelor pentru biciclete din Bucuresti. Acest demers a fost inițiat după ce, timp de un an, Primarul General și Consiliul General al Municipiului București au ignorat petițiile. Nici dupa cel de-al doilea protest, din primăvara anului 2013, administrația locală nu a dat vreun semnal ca i-ar păsa de recuperarea pagubelor provocate prin recepționarea ilegală a pistelor pentru biciclete. În aceeași primăvară, Sorin Oprescu a blocat proiectul ce viza creșterii siguranței pe străzile din București.
În vara anului 2013, după doi ani în care OPTAR a depus petiții către toate instituțiile care ar fi putut interveni pentru recuperarea prejudiciilor, inclusiv către partidele politice, a fost evident faptul că este necesar ca cetățenii să iasă în stradă pentru a-și face auzite nemulțumirile", susţine OPTAR. 

TRASEUL MarşulUI bicicliştilor, de la Bucureşti, de pe 19 septembrie este disponibil aici. 

Conform sursei citate, pe 08 iulie 2013, conform Legii privind organizarea adunarilor publice, OPTAR a depus la registratura Primăriei Municipiului București declarații privind organizarea de proteste in perioada 2013-20120. Au fost alese sâmbetele din preajma Zilei Pământului și a Zilei Fără Mașini, atunci când în toată în lumea se organizează astfel de manifestări, pentru un mediu mai curat.
Conform legii, Primăria poate interzice adunările publice, printr-o decizie, dacă nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege. În termen de două zile, primarul este obligat să comunice organizatorilor decizia de interzicere.
"Primăria Capitalei nu a invocat niciodată un temei legal pentru care adunările publice ar putea fi interzise și nici nu a fost comunicată o astfel de decizie, în termenul legal.
De fapt, Sorin Oprescu, prin funcția pe care a ocupat-o, a încercat tot timpul să împiedice protestele împotriva administrației. Deseori, ni s-a sugerat că, dacă renunțăm să spunem că este protest, vor încheia protocol pentru organizarea marșurilor. Cu toate că varianta normală era să rezolve problemele cetățenilor, niciodată administrația nu a răspuns invitațiilor transmise de organizatorii protestelor. În primăvară, am trimis Președinției României o solicitare de a media o întâlnire cu Primarul Oprescu, dar nu am primit nici un răspuns.

Astfel, după mai bine de 2 ani de la declararea protestului din 19 septembrie, motivele de protest raman actuale. Acest fapt demonstrează faptul că organizatorii au intuit perfect faptul că administrația orașului nu este capabilă să rezolve aceste probleme nici până în 2020", scrie OPTAR care acuză autorităţile de: 

încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitala europeană
neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră
lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii
menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete
neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.


"După un tipar care a devenit clasic în ultimii ani, pentru a descuraja oamenii să participe la proteste, Primăria lui Oprescu trimitea către presă comunicate prin care susținea că protestele sunt "ilegale". În fapt, organizatorii au respectat prevederile legale, singurii care au încălcat legea au fost Primarul Oprescu și membrii comisiei pentru adunări publice. Astfel, aceștia au încheiat, ilegal, protocoale pentru desfășurarea altor evenimente publice pe traseul de desfășurare al "Marșului bicicliștilor – Oraș pentru oameni", acuză OPTAR. 

Pentru a opri abuzurile administrației și ale Comisiei pentru adunări publice, Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), asistată de Asociația Pentru Apărarea Drepturilor Omului în România – Comitetul Helsinki (APADOR-CH), a chemat în judecată Primăria Municipiului București, prin Primarul General, pentru a soluționa notificarea protestului din 19 septembrie 2015, depusă la primărie încă din 08.07.2013. Procesul a fost deschis pe data 01.07.2015 si este pe rol la Tribunalul București, Secția a ll-a Contencios Administrativ și Fiscal, cu numărul 24591/3/2015.
Pentru a ilustra modul în care Sorin Oprescu, cu complicitatea membrilor Comisiei pentru adunări publice, a încercat să descurajeze cetățenii să-și manifeste nemulțumirile și să împiedice prezența lor la proteste. 
La acea dată, pe traseul marșului din 19 septembrie 2015 nu exista nicio cerere pentru altă adunare publică. Cu toate acestea, membrii Comisiei au hotărât să aștepte, în speranța că vor apărea și astfel vor putea invoca faptul că marșul bicicliștilor "este ilegal", pentru că pe traseul marșului "sunt alte evenimente", acuză OPTAR. De fapt, Sorin Oprescu și membrii comisiei, care semnează împreună protocoalele cu organizatorii adunărilor publice, încalcă legea, deoarece ei doar trebuie să ia act de desfășurarea adunărilor publice și, dacă constată încălcări ale legii, să le interzică în termenul legal de 48 de ore. Practic, prin sistemul de "aprobare" a adunărilor publice, administrația din București hotăra cine are voie să protesteze. Desigur, protestele împotriva administrației erau descurajate și împiedicate, acuză OPTAR.  

Etichete: 19 septembrie 2015, marş biciclişti, oprescu, optar, oras pentru oameni

0/3 COMENTARII
Arton
20 Sep 19:03
+0
VOTURI
-0
Esti tare incuiata. Sa te vad cum circuli tu numai intre bolizi de 1 tona. Sa vedem cat curaj ai?
Barbu
20 Sep 12:07
+0
VOTURI
-0
Ai dreptate.Nu mai poți circula ca pieton în Piața Victoriei pe trotuare și pe trecerile de pietoni în condiții de siguranță din cauza lor.Să ceară în marș pietonal înlocuirea tuturor refugiilor de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție cu refugii mai late prevăzute cu garduri de protecție să scăpăm de coșmarurile astea de refugii înguste lipsite de garduri de protecție nu fac.
hanna
15 Sep 04:22
+0
VOTURI
-0
numai cretini pe lumea asta. sa mergem tot pe biciclete ca Romania are clima Greciei....de unde apar fiintele astea? eu zic sa faca un protesc si skate-rii si cei care se dau cu sania. sa faca piste si pentru ei. vrei sa mergi cu bicicleta. fa-o asa cum o fac si motociclistii.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE