Azi s-au semnat documentele de finanţare pentru Magistrala 4 Lac Străuleşti - Gara Progresu



Marţi, la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), a avut loc semnarea documentelor de finanţare pentru proiectul „Studiu de pre-fezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu".

Harta metroului in anii 2020
Harta metroului în anii 2020
Foto: dmax.ro

ALTE ȘTIRI DIN: TRAFIC

    CITEŞTE TOATE ŞTIRILE DIN: TRAFIC

Acordul de Proiect şi Acordul de Implementare aferente Proiectului „Studiu de pre-fezabilitate (SPF) şi Studiu de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu" în cadrul Obiectivului 2 al Ariei de concentrare 4 – „Îmbunătăţirea mediului înconjurător" a Programului de Cooperare Elveţiano - Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse

În același timp, Japonia așteaptă o scrisoare de la Guvernul României privind finanțarea Magistralei 6 de metrou

La data de 24 septembrie 2013, la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a avut loc semnarea următoarelor documente:

- Acordul de Proiect între Elveţia, reprezentată de Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice al Consiliului Federal Elveţian (SECO) şi Guvernul României, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate Naţională de Coordonare (UNC) şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de Organism Intermediar (OI)

şi

- Acordul de Implementare între Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de Unitate Naţională de Coordonare (UNC), Ministerul Transporturilor şi Metrorex S.A., în calitate de Beneficiar, pentru realizarea Proiectului „Studiu de pre-fezabilitate (SPF) şi studiu de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, aprobat la data de 12 iulie 2012, în cadrul Obiectivului 2 al Ariei de concentrare 4 – „Îmbunătăţirea mediului înconjurător" a Programului de Cooperare Elveţiano - Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse".

Durata Proiectului este de 30 de luni, cu o valoare de 10 milioane CHF (fără TVA), din care contribuţia elveţiană nerambursabilă este de maximum 85%, respectiv 8,5 milioane CHF, iar contribuţia părţii române este de minimum 15%, respectiv 1,5 milioane CHF.

Obiectivul principal al Proiectului "Studiu de pre-fezabilitate (SPF) şi Studiu de fezabilitate (SF) pentru construcţia Liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu" este de a sprijini Metrorex S.A. în decizia sa de extindere a Liniei 4 de metrou, între Gara de Nord şi Gara Progresu. Activitaţile includ elaborarea Studiului de pre-fezabilitate (SPF), a Studiului de Fezabilitate (SF), precum şi a unui studiu multimodal de transport pentru Bucureşti, a unui studiu de siguranţă privind creşterea potenţială a traficului pe Linia 4 şi sprijinirea realizării unui parteneriat instituţional între Metrorex şi companii de transport public din Elveţia.

Studiul de prefezabilitate va avea ca scop stabilirea rutei, iar studiul de prefezabilitate prevede stabilirea costurilor şi durata de execuţie a lucrărilor.

"În următorul exerciţiu financiar 2014 - 2020 sunt prevăzute sume pentru realizarea investiţiilor pentru care se fac studii de pre-fezabilitate şi fezabilitate în cadrul acordurilor pe care le-am semnat astăzi", a declarat, marţi, ministrul Dezvoltării Regionale, Liviu Dragnea.

Aceasta este prima finanţare din cadrul Programului de Cooperare Elveţiano-Român pentru care partea elveţiană semnează acordul de proiect, potrivit MDRAP. Documentele care se vor semna marţi sunt, conform procedurii programului, acordul de proiect şi acordul de implementare, prin care se prevăd drepturile şi obligaţiile părţilor privind implementarea şi finanţarea proiectului.

Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) al Confederatiei Elvetiene a aprobat finantarea studiului de prefezabilitate si fezabilitate al magistralei de metrou M4 Gara de Nord - Gara Progresul, după cum a anunţat Metrorex, pe 16 iulie 2012. Proiectul, propus spre finantare de catre Metrorex, are o valoare totala de 10 milioane CHF, iar elvetienii ar urma sa contribuie la acest proiect cu 8,5 milioane de franci, adica aproximativ 7 milioane de euro. Potrivit Metrorex, odata cu finalizarea Magistralei 4 si conectarea cu linia metroului de la Aeroportul Otopeni, Capitala va dispune de cea mai lunga diametrala de metrou pe axa Nord-Sud, in lungime de circa 33 km si 28 de statii cu puncte intermodale de transport.

Potrivit Metrorex, "actiunea se circumscrie masurilor cuprinse in Acordul-cadru incheiat intre Consiliul Federal Elvetian si Guvernul Romaniei privind implementarea Programului de cooperare elvetiano-roman pentru reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la data de 7 septembrie 2010".

Noile staţii de metrou ce vor fi construite pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu pot fi văzute pe harta metroului bucureştean în anii 2020.

Pe 7 septembrie, autorităţile au anunţat că încep lucrările de extindere a magistralei 4 de metrou cu două noi staţii (tronsonul Parc Bazilesc – Lac Străulești). 

Astfel, traficul auto pe Bdul. Bucureştii Noi a fost restricţionat pe anumite porţiuni, începând cu data de 7 septembrie 2013, după cum a aprobat Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Bucureşti. De asemenea, RATB a anunţat că anumite trasee de autobuze au fost deviate, iar mai multe tramvaie şi troleibuze au fost suspendate, începând de duminică. 

Potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni, valoarea totală a proiectului fiind de 1.115 milioane lei. 

"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 şi de la bugetul de stat", a precizat într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Mai multe detalii despre cele două staţii de metrou Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti găsiţi aici.

Vezi aici: Cum va arăta harta metroului bucureştean peste 20 de ani

Etichete: Aurel Radu, finanţare Magistrala 4, Gara de Nord, Gara Progresu, Lac Străuleşti, Liviu Dragnea, magistrala 4, Metrorex, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, ministerul transporturilor, Ramona Mănescu

Loading...

RTV.NET

0/6 COMENTARII
Nume*
01 Feb 14:25
+0
VOTURI
-0
L-aș vota pe ND dacă:ar elimina sebvunțiile de toate felurile, een special la eencălzire și transport een comunar prioritiza transportul public een comun (transport privat een comun?)ar elimina tariful fix și ar eencuraja competiția een serviciile de taxiar face ordine een așa numitele piste de biciclete (pe „carosabil”)ar reforma instituția arhitectului orașului (urbanistic orașul e varză), de fapt toate instituțiile din subordinea CG și Primărieiar implementa odată o platformă minimală de e-governmentar crește taxele pe proprietate și amenzilear micșora numărul taxelor și ar simplifica procedurile (fără hărtie!)ar opri pomenile de tipul reabilitării termice, vorba vine gratuite, a blocurilorar restricționa traficul auto een centruar evacua centrul vechi de „locatarii” neaveniți și l-ar face mai respirabilar găsi soluții pentru praf (proactiv, nu aspiratoare)ar clarifica dispunerea rețelelor de utilități și ar integra intervențiile asupra lorar planifica gropi de gunoi moderne și stații de epurare a apelor uzates-ar asocia cu primării și consilii vecine een proiecte comune (transport, infrastructură, parcuri industriale, proiecte de tip greenfield)ar extinde metroul een mod inteligent + stații intermodale + parcări spre capetele liniilorar renunța la proiecte fanteziste de genul locuințelor sociale obligatorii sau al caselor de culturăși, mai general, ar renunța să antagonizeze (de-a dreptul ignar) dezvoltatorii imobiliaris-ar lansa een parteneriate de tip public-privat (profitabile pentru ambele părți)ar avea deja o echipă capabilă de toate astea een spate (măcar cărți de vizită și declarații de intenție)Asta așa, pentru proști cu vederi parțiale și eenguste (ca mine). Sunt multe de spus. Și s-ar putea să fie cu totul altele lucrurile esențiale. Precum următorul: nutresc speranța că Bucureștiul va deveni de facto o regiune independentă, cu tot ce decurge din asta. Nu am vrut să pom
Nume*
16 Jan 09:10
+0
VOTURI
-0
Ma simt dator să te contrazic, een leuatgră cu primul motiv, asta mai ales pentru că mă simt cu musca pe caciulă (eu fiind unul dintre cei care au expus motivul). Ce2nd spuneam ca nu are şanse , nu mă refeream la faptul că votul nu e util şi că vreau ca votul meu să fie util, drept urmare o să-l ofer celui cu sansele cele mai mari. Asta e dovadă de idioţenie şi sper că nu mă suspectezi de asta.Spuneam că nu are şanse din 2 motive: unul ar fi că promovarea de tip bulgare de zapadă fucţionează doar een cazul cosmeticelor de duzină, nu een campania electorală, unde nu vrei să atragi doar votul celor cu acces la internet şi al oamenilor destepţi, al elitelor că din nefericire nu sunt ate2t de mulţi, ci şi pe al celor care nu sunt deloc interesaţi de Bucureşti, ci de ograda lor şi ate2t (mă refer la cei care sunt extrem de multumiţi cu blocul renovat, cu uleiul primit la pomana electorală etc.).Un al doilea motiv ar fi că Bucureştiul are vreo 1.500.000 de votanţi. Urmeaza alegeri parlamantare şi prezidenţiale. 1.500.000 de votanţi eenseamnă extrem de mult, dacă ne ge2ndim că Traian Băsescu a fost ales cu 4.500.000 de voturi. Crezi că PSD, sau USL (ce2t mai rezistă), ar renunţa ate2t de uşor la o Primărie ate2t de importantă, mai ales acum ce2nd asigurarea locului nu e deloc dificilă? Crezi că Ponta şi ai lui nu-şi vor lua măsuri de siguranţă (mobilizări de oameni, telefoane een ziua alegerilor, pomeni sau ieşiri din cursă cu cedare de voturi)? Ce2nd spui Oprescu, spui alte ce2teva zeci de mii de oameni care o lucreze pentru el, ce2nd spui Nicusor Dan, te eentrebi cine e ăla.E foarte motivant filmuleţul de pe siteul lui Nicuşor Dan, te face să crezi că totul e simplu (am mai văzut asta la eente2lnirile MLM-iştilor: tot ce trebuie să faci e sa vinzi 4 pachete/asigurări/*.*! Dintre toţi prietenii şi cunoscuţii tăi, crezi că nu poţi să convingi 4? Ge2ndeşte-te, tu cunoşti şi interacţione
Cata
09 Jan 15:53
+0
VOTURI
-0
Statiile de pe Giurgiului sunt genial puse! Distanta dintre ele e cam cat lungimea a trei-patru rame de metrou. Nici nu pleci dintr-o statie si ajungi in alta. Plus ca la densitatea de casute din zona Bacovia, nu prea vad eu unde ascund ei o gura de metrou. Venitul cu buldozerul prin zona respectiva se poate lasa cu 112...
Andrei
25 Sep 19:55
+0
VOTURI
-0
harta facuta la misto de un incult...in loc de toporasi...toporan.Vedeti ca e editata gresit stirea...3020 nu 2020
Lory
25 Sep 14:25
+0
VOTURI
-0
hmm... sigur 2020? sunteti cam optimisti, la cum se lucreaza la noi termina magistralele alea prin 2050
hamangiu
25 Sep 11:45
+0
VOTURI
-0
Puneti si voi o harta sa vedem pe unde va merge tronsonul ala?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE