Când și în ce condiții se vor ridica mașinile parcate neregulamentar



Mașinile parcate neregulamentar pe carosabil și pe trotuar vor putea fi ridicate numai de administrația publică locală sau de administratorul drumului public, iar acest lucru se va putea opera după 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial a HG care modifică și completează Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, a anunțat marți chestorul de poliție Florentin Brăcea, șeful Direcției Rutiere.

Masini parcate pe trotuare
Maşini parcate pe trotuare
Foto: Claudiu Popa

"Polițiștii locali și naționali dispun ridicarea mașinilor prin dispoziție scrisă, urmând ca administratorul să o pună în aplicare, în sensul ridicării, transportului și depozitării mașinii", a afirmat Florentin Brăcea.

Potrivit prevederilor noului Regulament, mașinile pot fi ridicate non-stop și nu mai pot fi transportate la spațiul de depozitare decât pe platformă și nu tractate.

Brăcea a mai spus că sancțiunile care se aplică în cazul staționării neregulamentare rămân neschimbate, respectiv: 250 de lei plus trei puncte penalizare, dacă amenda este achitată în două zile lucrătoare.

El a adăugat că și-ar dori ca ridicarea mașinilor să se desfășoare în zonele și locurile unde sunt probleme reale, iar această măsură să fie suplimentară și nu un scop în sine.

"În zonele centrale, în zonele aglomerate, în zonele cu probleme, nu în alte zone. Măsura ridicării ar trebui să fie o măsură suplimentară. Nu putem să gândim direct către măsura ridicării, că nu ăsta este scopul — să le ridicăm. Să le luăm gradual, mai întâi sancțiuni în zona respectivă. Dacă este o problemă și nu se poate rezolva, se vine cu măsura ridicării", a spus Brăcea, potrivit Agerpres.

Conform oficialului Direcției Rutiere, Hotărârea de Guvern care modifică și completează Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobată prin HG 1391/2006, conține și o serie de prevederi care vizează și bicicliștii.

Astfel, bicicleta trebuie să fie dotată cu sistem de avertizare sonoră. Pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, bicicleta trebuie să fie echipată cu lumină de culoare galbenă, în față, iar în spate cu lumină roșie. Totodată, trebuie să fie echipată cu dispozitive reflectorizante, amplasate pe roți, și se recomandă ca la depășirea unei biciclete distanța laterală să fie de 1,5 metri.

Etichete: masini parcate neregulamentar, parcare masini, parcare neregulamentară, poliţia, poliţişti

0/18 COMENTARII
Tudor
23 Dec 12:24
+0
VOTURI
-0
Numerele de urgenta sunt serviciu public. Oricine are dreptul de a suna acolo si de a face orice fel de sesizari. Este sarcina dispecerului de a decide caror apeluri li se da curs. Genul de sesizare "masina parcata pe trecerea de pietoni" este imediat redirectionata catre serviciul de ridicari. Politistii din proximitate sunt informati imediat si vin la fata locului sa verifice daca sesizarea se confirma. Nu trebuie ca vreun functionar de stat sa fie deranjat de vreo sesizare. De aia sunt platiti, ca sa verifice si sa actioneze. Asa functioneaza lucrurile in tarile civilizate. Totul porneste de la omul de pe strada. Politia nu trebuie sa fie prezenta cu toate efectivele pe fiecare strada in orice moment, insa trecatorii fac diferenta. Pana in 2030 vor aparea primele orase in care utilizarea masinilor proprietate personala va fi strict interzisa. Multe orase din Germania lucreaza la elaborarea strategiei in acest sens. Cei care locuiesc in centru nu vor mai putea parca masinile nici in garajul personal, vor trebui sa le lase in parcari special amenajate la periferii. Masinile vor fi bune doar pentru calatorii intre orase. Si cocalarii nostri precum "Cris" vor fi fortati sa-si vanda masinile si sa foloseasca transportul in comun, intr-un viitor nu prea indepartat !
Adrian
23 Dec 09:48
+0
VOTURI
-0
@NHW : nu are nicio legatura ce spui tu cu ce spune Costin. Poti sa dai telefon la 112 si sa reclami orice : ca e pisica in copac, ca bate vantul tare, sau lucruri serioase. Dispecerul va hotari daca va da curs sau nu solicitarii, nu exista amenda decat in cazul unei false amenintari teroriste ( citeste legea cu privire la apelurile de urgenta !) . Parca vii din codru, baiete ( sau fato )! Daca e vorba de parcare ilegala, dispecerul transfera automat apelul celui care se ocupa cu asa ceva. La Budapesta e la fel. Politistii sunt pest tot si le ia doua - trei minute sa ajunga la locul respectiv si sa constate.
NHW
23 Dec 08:00
+0
VOTURI
-0
"Acel nr. de telefon exista si la noi (112) si exista in toata lumea. Asta e rostul lui, ca lumea sa reclame, sa raporteze diverse situatii."

Suna tu la 112 sa raportezi o masina parcata pe trecerea de pietoni si sa ne spui dupa aia cat a fost amenda pe care ai primit-o.
Costin
22 Dec 22:32
+0
VOTURI
-0
surduc, " un telefon la care oricine poate suna si spune orice poate da nastere la abuzuri" . Acel nr. de telefon exista si la noi (112) si exista in toata lumea. Asta e rostul lui, ca lumea sa reclame, sa raporteze diverse situatii. Statisticile arata ca sub 5% sunt abuzuri sau alarme false, ceea ce face ca acest serviciu sa fie eficient. Daca fiecare e la locul lui si isi face meseria, care e pierderea. Adica "deranjezi" politistul degeaba ? Dar ce dracului avea el de facut, cercetari in fizica atomica ? Pentru asta e platit politistul, pentru a verifica si a interveni. Nu l-a obligat nimeni sa se faca politist iar fisa postului descrie exact jobul lui. Nu trebuie reglementat nimic, trebuie sa fie ca in tarile dezvoltate: exista lege si exista "law enforcement" (adica cei care vegheaza la respectarea ei, adica politia, procuratura, fiscul, etc. in cazul traficului si parcarilor exista legi iar politistul si nimeni altul se va deplasa continuu 8 ore la fiecare caz semnalat pt. a verifica si a dispune masuri (amenzi, ridicare, arest, etc) in vederea respectarii acesteia. Asa trebuie sa functioneze lucrurile si in Romania, fiecare sa-si faca datoria pe bucatica lui, nimic mai mult, nimic in plus !
Costin
22 Dec 22:18
+0
VOTURI
-0
@Surduc, iti explic sistemul existent la Praga. Politistii sunt pe strazi in proportie de 90%, nu stau in birouri ca la noi si se joaca pe calculator. Lasand la o parte pe criminalisti, rostuo politistilor e de a patrula pe strazi, nu de a dezvolta software. Uita-te cati politisti sunt intr-un oras din vest de marimea Bucurestiului pe strazi. Nu inteleg unde sunt ai nostri....La Praga orice om care vede masina parcata aiurea suna la dispecerat (numar cu 3 cifre pe care-l stiu toti). Dispecerul transmite prin statie iar cel mai apropiat politist merge la fata locului sa verifice. El cheama apoi prin statie echipajul de ridicare a masinii. Oriunde te afli in Praga e un politist la cel mult 150 m de tine...Daca masina e parcata pe strada pe care nu patruleaza el in acel moment nu e nicio problema, cineva va suna iar el ajunge imediat acolo PE JOS ! Nu e pus nimeni pe drumuri. Cauta pe net sa vezi cati politisti sunt angajati in Bucuresti, scade numarul celor care mai trec si pe la unitate (birou) sa raporteze (ce??), mai scade-i si pe cei care investigheaza crime (ca si cum ar fi sute de crime pe zi in oras) si va rezulta un numar pe care trebuie sa-l vedem pe strazi (ei nu ne pot apara si nu pot aplica legea din birou, nu-i asa?). Numara-i apoi pe cei pe care-i vezi pe strazi. Vei vedea mai multe Ferrari decat politisti! Da parerea mea, dintre bugetari, politistul e cel care e cel mai inutil. Nu-l vezi niciodata cand ai nevoie de el !
Surduc
22 Dec 19:42
+0
VOTURI
-0
Costin: "La noi nu exista nici simt civic, cetatenii ar trebui sa raporteze la telefon ca in vest masinile parcate ilegal, nu sa astepte pana cand un politist le descopera si semnaleaza dispeceratul de ridicari."

Sa trecem peste cazurile in care un politist vede pe strada o masina parcata aiurea si, din proprie initiativa, ia masurile necesare, fie ca vorbim de amenzi sau chiar ridicarea masinii respective, pentru ca aceste cazuri sunt, practic, inexistente. Exceptiile confirma regula.

Ideea cu telefonul ar fi buna, dar trebuie si cadrul legal care sa permita asa ceva. In momentul asta, chiar si cu filmarea unei infractiuni, politistul nu poate face nimic, deoarece "mijlocul de inregistrare nu este omologat", sau ceva in genul asta. Practic, infractiunea nu poate fi probata decat daca politistul o vede cu ochii lui.
Si, in plus, un telefon la care suna oricine sa raporteze orice poate da nastere la abuzuri. Trebuie reglementat clar ce e voie si ce nu. Altfel politistii vor fi pusi pe drumuri pentru a observa ca o masina e parcata undeva unde are voie, dar reclamantul nu stie asta din diferite motive.
Gil
22 Dec 18:34
+0
VOTURI
-0
Eu traiesc in Franta. Aici masinile se ridica doar in interiorul inelului central al oraselor. Pe trotuare nu indrazneste nimeni sa parcheze, cred ca-ti taie mainile francezii daca faci asta, insa mai sunt tarani care parcheaza la rigola insa acolo unde semnul arata ca parcarea e interzisa. Li se da amenda de 80 euro iar masina li se ridica. Recuperarea e 320 euro. In periferie se da doar amenda de 80 euro, dar nu se ridica masina decat daca blocheaza ceva sau pe cineva. Cand am fost asta toamna la Bucuresti am crezut ca am ajuns in lumea a treia. Nu e posibil sa lasi masina oriunde decat daca ai grave deficiente mintale sau vii direct din padure. Era si timpul ca Romania sa disciplineze soferii !
Ion
22 Dec 13:07
+0
VOTURI
-0
Apropo, cand va aparea HG in Monitorul Oficial? Sper ca va fi inainte de Craciun….
Costin
22 Dec 12:41
+0
VOTURI
-0
@cris, in tarile civilizate fiecare masina parcata ilegal se ridica si se aplica si o amenda. Nu exista exceptii. Singura limitare e legata de autoutilitarele care fac ridicarea si care pot intarzia si 2 - 3 ore daca au in desfasurare multe ridicari. Scopul in sine nu e ridicarea masinilor, ci descurajarea celor care parcheaza ilegal. Amenzile in sine nu ajung, oricat ar fi de mari pentru ca sunt saraci cu masini (ca tine ) care vor amana plata acestora, pe cand recuperarea masinii e necesara si costa timp si bani. La noi nu exista nici simt civic, cetatenii ar trebui sa raporteze la telefon ca in vest masinile parcate ilegal, nu sa astepte pana cand un politist le descopera si semnaleaza dispeceratul de ridicari. La Praga esti raportat de trecatori in maximum un minut dupa ce ai parcat ilegal iar masina de ridicare are un politist la bord care avizeaza ridicarea. Cazurile sunt rare, pt. ca oamenii sunt civilizati si nu parcheaza ilegal. Si la noi, dupa un an de ridicari oamenii se vor disciplina si nu se vor mai comporta ca niste animale. Chiar si un bou ca tine va intelege ca trebuie sa parcheze legal.
Diana
21 Dec 23:18
+0
VOTURI
-0
Daniel, pietonii nu sunt saraci. Multi pietoni au masini. Este alegerea lor daca merg pe jos in anumite momente. Masini are toata lumea in ziua de azi, de la rable de cateva mii de euro la masini de lux. Si unele si altele sunt in trafic. Clasa medie si a celor bogati se impotriveste parcarii ilegale. Clasa saracilor lupta in schimb pentru parcarea pe trotuar si pentru evitarea ridicarii masinii a carei recuperare ar reprezenta o drama financiara. Corect este ca cei sarmani, precum Cris sa nu-si cumpere masini daca nu-si pot permite plata parcarii. Acest individ insa are de gand sa parcheze abuziv, din moment ce se lupta cu disperare pe internet impotriva ridicarii masinii. Cu alte cuvinte el stie ca parcheaza ca un taran si nu-si permite plata taxei de recuperare a masinii. Este trist ca oamenii incearca sa proiecteze o imagine falsa prin achizitionarea unor produse pe care de fapt nu si le permit. Este cazul si acestui disperat, Cris care probabil e platit ca un sclav, dar care s-a "aruncat" la o cheltuiala mult peste posibilitatile lui. Romanii trebuie sa inteleaga ca sumele legate de parcare sunt mai mari decat cele cu combustibilul. Asa este normal. Nu inseamna ca "mi-am luat masina, am scapat, mai trebuie doar sa bag benzina". Nu oameni buni, cheltuielile adevarate si pe termen indelungat de-abia acum incep !
Doru M.
21 Dec 18:36
+0
VOTURI
-0
@cris - nu exista "cazuri mai speciale", daca legea prevede ridicarea masinii parcate ilegal, atunci ea trebuie ridicata. Altfel nu ar mai avea sens notiunea de lege si ne-am intoarce la Evul Mediu (dar si atunci erau legi care erau respectate). Romania e tara fara de lege unde nenorociti ca tine se zbat sa parcheze pe unde-i taie capul lor prost ! Fiind singurul care sustine de ani de zile parcarea ilegala (sau gratuita, sau constructia de parcaje si alte asemenea ineptii) pe acest site, ma mir cum de nu te-ai intrebat daca nu cumva tu esti cretin si nu noi ceilalti (adica toti) care nu vrem sa ne impiedicam de masinile lasate peste tot. E libertate si democratie, insa posibilitatea ca unul gen "cris" sa umble pe strazi si sa se exprime public ma sperie. Exista sanatorii de retardati mintal care l-ar gazdui si unde medici curajosi ar putea face experimente pe el. N-ar fi nicio pierdere daca experimentele nu ar reusi.... Milogeala lui persistenta de pe acest site a depasit deja cotele penibilului !
ZZZ
21 Dec 17:14
+0
VOTURI
-0
Nicio administratie din lume nu e obligata sa construiasca sau sa traseze parcaje. Decizia cumpararii unei masini e pur personala. Cine o cumpara trebuie sa se gandeasca bine. In tarile dezvoltate cheltuielile legate de parcari si accese in orase sau pe sosele sunt mult mai mari decat cele legate de combustibiol sau reparatii. La Londra, accesul si parcarea in oras ajunge in medie la 11.000 lire sterline pe an, ceea ce depaseste in multe cazuri valoarea masinii. Rezultatul ? In oras 99% din masini sunt taxiuri sau autobuze. In Singapore dreptul de a folosi masina personala se liciteaza pe o platforma online si costa peste 50.000 $ pe o perioada de 6 ani. Trebuie sa se inteleaga ca masinile nu sunt pentru sarmani si ca dreptul de a le folosi trebuie platit scump pt. ca orasul nu are NIMIC de castigat din trafic. Primariile restrictioneaza parcarile, in sensul scumpirii acestora, in niciun caz nu construiesc altele. Noile reguli de urbanism din lumea civilizata marginalizeaza utilizarea masinilor personale. Ai dreptul, bineinteles, dar trebuie sa platesti mult pentru el. Cat despre fraza idioata "Primaria sa faca intai parcari", ce sa mai spunem ? Sunt atat de multi idioti in tara asta incat chiar cred ca din banii Statului (adica din banii tuturor) trebuie sa se faca parcari. Cu astfel de specimene nu avem sansa de a progresa prea curand.
Tudor
21 Dec 15:25
+0
VOTURI
-0
asta care semneaza "cris" e un dobitoc care are evident obiceiul de a parca ilegal, de aceea se tot lupta cu comentarii disperate si stupide sa schimbe inevitabilul. Ori nu are bani sa plateasca parcarea, ori e un taran obisnuit sa-si urce troaca pe trotuar sau sa blocheze banda de circulatie. Nu va mai obositi sa-l combateti pe idiot. De-acum nu va mai putea abuza de trotuare. Spre deosebire de ceilalti carora merita sa li se ridice masinile si sa li se dea amenda, boul asta trebuie plesnit si peste bot la propriu de cetateni. Se remarca incet dar sigur ca unul din cei mai mari cretini care traiesc in Romania.... Ma gandesc ca ar face audienta si un ban cinstit la un show TV cu dobitoci....
Andrei
21 Dec 15:17
+0
VOTURI
-0
Va spun eu cum e in tarile civilizate, fac deplasari externe extrem de des, mai mult sunt in strainatate decat in tara. Pe trotuar nu se parcheaza niciodata. Niciodata nu se parcheaza blocand o banda de circulatie, exceptie facand banda de langa trotuar destinata parcarii si nu traficului. Aproape ca nu exista posbilibitatea de a parca fara plata (si este scumpa, desi sraci sunt destui in toate tarile bogate). Locurile de parcare sunt putine in toate orasele. Ideea e ca nu trebuie sa fie suficiente. Taxa de parcare trebuie sa fie atat de mare incat sa nu-si permite toti sa parcheze, astfel nu poate spune nimeni ca nu se ofera locuri de parcare. Nimic nu e gratis in capitalism. Masinile se ridica cu avizul politistului daca sunt parcate ilegal. Exceptie fac masinile parcate ilegal pe strazi secundare si periferice (conditie cumulativa!!) unde se da doar amenda (care este mare pt. majoritatea populatiei de acolo!). Chestorul Bracea deja se comporta "mioritic" spunand ca masinile vor fi ridicate doar daca nu incurca si doar din zonele aglomerate. Daca se da o lege, cum poate un sef al Politiei sa spuna ca o va aplica doara daca crede el ca "nu e o problema"? Legea e lege, masinile trebuie ridicate indiferent daca deranjeaza pe cineva sau nu. Si eu am masina si vreau sa mi se ridice daca vreodata voi fi asa animal incat sa parchez ilegal.....
sora ciprina
21 Dec 10:48
+0
VOTURI
-0
Cris este un cocalar care parcheaza pe trotuar, treceri de pietoni, spatii verzi. Oriunde gaseste un spatiu disponibil isi urca hardul din care duduie maneaua. Consumator de bere la pet, crede ca statul este dator sa-i garanteze lui locuri de parcare gratuite.
Mircea
21 Dec 09:17
+0
VOTURI
-0
Cris, milogule, tarane care vrei sa parchezi ilegal ! Masina se ridica automat in SUA daca parchezi ilegal. Procedura e asta: amenda in geam apoi in maximum 30 minute se ridica. Nu se ridica ci doar se amendeaza parcarea ilegala in periferiile oraselor, cu conditia ca masina sa nu blocheze vreo band de circulatie. Parcarea pe trotuar e exclusa. Iti ia si masina ( in Elvetia se confisca temporar masina pe 30 zile ) si iti da si amenda.
Cris
21 Dec 00:58
+0
VOTURI
-0
Exact! Trebuie sa existe o amenda si apoi ridicarea pentru cazuri mai speciale. Nu are rost sa ridici fiecare masina. E noaptea mintii. Credeti ca la americani se plimba cineva cu platforma prin oras sa ridice masini? Numai in cazurile speciale. In rest, amenda in bord.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE