Măsuri propuse de Primăria Capitalei pentru reducerea poluării: Taxarea diferențiată a parcărilor



Primăria Capitalei a postat pe site-ul său o serie de propuneri menite să contribuie la îmbunătățirea calității aerului, printre măsurile care ar urma să fie luate în următorii cinci ani numărându-se realizarea unui studiu pentru a identifica efectele poluării aerului, creșterea ponderii utilizării transportului electric public, dar și taxarea suplimentară pentru cel de-al doilea autoturism deținut de persoană/ familie.

Poluare Bucuresti
Poluare Bucureşti

Prezentarea măsurilor propuse pentru reducerea poluării reprezintă o fază intermediară de consultare a publicului asupra Planului Integrat de Calitate a Aerului și a Planului de menținere a calității aerului pentru București.

O primă măsură ar fi conștientizarea populației cu privire la nivelul real al calității aerului, prin informări, promovarea unui set de bune practici, campanii media, implicarea universităților și a școlilor, dar și organizarea unor campanii precum "O zi pe lună pe jos", "O zi cu bicicleta sau cu transportul în comun".

Totodată, Primăria Capitalei ar urma să dezvolte un sistem informațional operativ pentru gestionarea eficientă a calității aerului, monitorizând impactul diferitelor activități (precum șantierele de construcții).

Pe site-urile PMB și ale primăriilor de sector ar urma să fie alocate secțiuni dedicate calității aerului, cu propuneri de la cetățeni și sesizări privind nerespectarea regulilor de bune practici.

În termen de doi ani, PMB, Ministerul Sănătății, Institutul Național de Sănătate Publică și Direcția de Sănătate Publică ar urma să realizeze un studiu pentru identificarea efectelor poluării aerului și protejarea populației.

O altă măsură propusă este înființarea Unității de Parcare pentru București, entitate care va cumula toate atribuțiile legate de activitatea de realizare și exploatare a parcărilor și de supraveghere a staționărilor neregulamentare. Sunt prevăzute de asemenea introducerea regimului de parcare cu plata orară pe tot teritoriul orașului; taxarea diferențiată a parcărilor în funcție de zonă (ex. taxe crescute în zona centrală) și durata staționării pentru descurajarea accesului masiv al autoturismelor nerezidenților, dar și aplicarea de amenzi pentru parcarea în zone nepermise.

Un alt obiectiv este promovarea utilizării transportului public, prin reorganizarea rețelei de transport astfel încât o călătorie să se poată efectua cu un număr cât mai mic de transferuri; continuarea procesului de înființare a Autorității de Transport Metropolitan București; aprobarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă; introducerea unei noi politici tarifare pentru transportul public, inclusiv integrarea titlurilor de călătorie între transportul de suprafață și cel subteran; realizarea de stații de transport intermodale care să cuprinde toate tipurile de transport urban.

Se propune, de asemenea, înființarea la nivelul Municipalității a unui compartiment cu atribuții în modelarea traficului și găsirea soluțiilor pentru reducerea congestiilor în trafic. Alte măsuri sunt: realizarea de benzi unice dedicate transportului public și vehiculelor de intervenție pentru arterele pe care există transport în comun; creșterea ponderii utilizării transportului electric public; acordarea de facilități firmelor care organizează un transport special pentru angajații proprii, fie le achită abonamente pentru transportul urban. Peste aproximativ cinci ani ar urma să fie introdus un sistem de limitare a traficului în zona centrală și în zonele cu grad ridicat de poluare a aerului, fără a împiedica însă accesul riveranilor.

Pe termen lung, sunt prevăzute dezvoltarea zonelor pietonale, amenajarea de căi proprii de circulație pentru biciclete (inclusiv prin PIDU), dar și crearea de către Primăria Capitalei a unei rețele proprii de biciclete și de stații de parcare/ taxare a acestora. Alte măsuri care ar urma să fie implementate pe termen lung sunt creșterea numărului de parcări de reședință, în special cele în sistem supraetajat (subteran și suprateran); realizarea de facilități park&ride la stațiile cheie de transport public.

Printre măsuri se numără și modernizarea parcului auto pentru transportul în comun, stimularea achiziționării de mașini cu capacitate cilindrică redusă, precum și a mașinilor hibrid sau electrice, dar și taxarea suplimentară pentru cel de-al doilea autoturism deținut de persoană/ familie (pe termen lung, peste cinci ani).

În ce privește spațiile verzi, sunt menționate realizarea unui sistem de irigații eficient, toaletarea rațională a copacilor, renaturarea unor terenuri supuse eroziunii eoliene; realizarea unui inel verde prin reîmpădurire în jurul Capitalei. În vederea creșterii eficienței energetice sunt prevăzute continuarea programului de reabilitare termică a clădirilor, instalarea centralelor de zonă și asigurarea unor facilități pentru rebranșare.

Propunerile de măsuri sunt postate pe site-ul PMB la secțiunea Servicii/Mediu/Planuri de Calitate a Aerului în Municipiul București/Măsuri propuse pentru planul integrat de calitatea aerului, iar comentariile, opiniile sau întrebările pot fi transmise pe adresa secretariat.comisietehnică.planuricalitateaer@pmb.ro sau prin registratura PMB pe adresa Direcției de Mediu, Secretariatul comisiei tehnice pentru elaborarea planurilor de calitate a aerului.

Etichete: Bucureşti, mediu, pmb, poluare aer bucuresti, poluare bucuresti, Primăria Bucureşti

0/3 COMENTARII
lica
15 Oct 13:38
+0
VOTURI
-0
tarii legii. prind cate o baba si sar pe ea o suta de gealati, oferind sefilor trofeul asteptat: dovada ca sunt vigilenti. smecherii in masini luxoase trec pe linga ei in viteza dar pentru ei nu au ochi. deh, pe urma se pot trezii dati afara de cotizantii la sefi. asa ca madame firea, pune mana si stirpeste smecheria si mafia si pe urma pune-o de o strategie de aer curat.
bogdan71
14 Oct 23:59
+0
VOTURI
-0
Transportul electric de suprafata (tramvaie, troleibuze) a fost decimat de primarii si consiliile generale alese dupa 1990. Transportul public in general - cu exceptia metroului - a ajuns o gluma proasta.
altul
14 Oct 14:37
+0
VOTURI
-0
Bla bla bla..proiecte , hartii etc. Concret? Nimic. Doar masini parcate peste tot in bucuresti..

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE