Mersul trenurilor îşi schimbă programul. Ce curse vor avea REDUCERI de timp



Începând din 11 decembrie noul mers al trenurilor va veni cu reduceri de timpi pe mai multe curse, cele mai substanţiale diminuări ale duratei de călătorie vor fi pe câteva trenuri care leagă Bucureştiul de Cluj-Napoca, Iaşi şi Suceava.

Mersul trenurilor isi schimba programul
Mersul trenurilor îşi schimbă programul

In fiecare an in luna decembrie se schimba mersul trenurilor de calatori. In acest an, Autoritatea de Reforma Feroviara (ARF), autoritate recent infiintata ca urmare a recomandarilor din MasterPlanul de Transport, a pus la acceasi masa CFR Calatori si CFR Infrastructura pentru a gasi solutii de optimizare a timpilor de calatorie pe calea ferata.

"In acest context, pot sa vin cu trei elemente de noutate pe trei destinatii intens solicitate: Bucuresti-Cluj, Bucuresti-Suceava si Bucuresti-Iasi. Timpii de parcurs au fost diminuati prin mici lucrari la calea ferata care au eliminat restrictiile de viteza, dar si prin reducerea timpilor de stationare din statii si prin eliminarea unor opriri care nu erau opriri comerciale", a explicat Robert Dobre, presedintele ARF intr-un interviu HotNews.ro.

"Pe Bucuresti-Cluj Napoca vorbim de un tren expres de noapte care si-a redus timpul cu o ora si jumatate. Intreaga distanta va fi parcursa in noua ore si 20 de minute", a spus Dobre.

"Cel mai spectaculos exemplu este pe Bucuresti - Suceava unde, in momentul de fata, trenul parcurge distanta in sase ore si 40 de minute, iar in noul mers scade la 5 ore si 40 de minute. Este, daca vreti, un tren expres care reuneste resedintele de judet din Moldova cu Bucurestiul. Va opri in Ploiesti, Buzau, Focsani, Bacau si in Suceava", a mai explicat presedintele ARF.

Pe de alta parte, in noul mers al trenurilor care va intra in vigoare pe 11 decembrie mai multe trenuri vor beneficia de reduceri de timp la durata calatoriei.

"Pe Bucuresti - Suceava timpul pentru trenul expres etalon s-a redus cu aproximativ o ora, iar pentru celelalte trenuri pe aceasta ruta reducerile sunt de ordinul 5-10-15 minute, dar procesul continua pe masura ce eliminarea restrictiilor de viteza se va efectua", a mai spus oficialul de la Ministerul Transporturilor.

"Mai sunt si alte reduceri de timpi. Sunt strans legate de calitatea caii ferate si pe masura ce avanseaza lucrarile de reabilitare si modernizare a coridoarelor feroviare vom vorbi si mai mult de reduceri semnificative. Cel mai bun exemplu ramane in continuare legatura Bucuresti - Constanta care se va parcurge in mai putin de doua ore. Dupa finalizarea lucrarilor la podurile Dunarene si in doua statii pe parcurs, timpul va fi redus la o ora si 45 de minute", a explicat Dobre.

Etichete: CFR, cfr calatori, mersul trenurilor, program mersul trenurilor, program trenuri

0/6 COMENTARII
Gogu
09 Dec 18:55
+0
VOTURI
-0
Am fost si cu trenuri modernizate ale CFR insa a trebuit sa platesc cu 30% mai mult decat la privat, conditiile fiind aproximativ asemanatoare, ba chiar la privat am mers cu un tren nou construit (nu modernizat) si am putut sa imi cumpar un sandwitch de la automatul din tren fara sa fiu deranjat de vanzatorii ambulanti care se plimba prin trenurile CFR cu diferite produse exact atunci cand ai atipit si cand vrei sa te odihnesti putin. Anul acesta CFR a introdus 2 garnituri modernizate pe Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Bacau in rest nicio o schimbare. Problema nu e neaparat modernizarea garniturilor de tren, ci in primul rand intretinerea lor. Aici intr-adevar avem si noi calatorii responsabilitati, insa in anumite situatii CFR impreuna cu politia TF trebuie sa actioneze mai hotarat... pana la urma amandoua sunt in subordinea Statului Roman, deci ce e asa dificil? Am avut "norocul" sa merg si cu un tren CFR in care 50% din calatori mergeau fara bilet insa nu am avut curaj sa iau atitudine avand in vedere tipul de calatori care circulau cu acel tren. Insa Nashul a luat atitudine in felul sau caracteristic. La privat de ce nu intalnim astfel de calatori in trenuri? De ce toti circula cu bilet?
Gica
09 Dec 10:19
+0
VOTURI
-0
Da, ma, Gogu de la cazane, ai gasit cu ce sa-mi inchizi gura! Bravo! La mai multe!
De vagoanele modernizate nu sufli un cuvintel! Alea nu exista, probabil... Ai mers tu cu un Malaxa si pentru asta trebuie sa ceri desfiintarea CFR-ului. Probabil ca aia din CFR trebuiau sa vina fix la tine sa te intrebe pe ce rute mergi, ca sa bage vagoanele noi exact pe rutele alea. Si dupa aia aparea alt Gogu de la alte cazane care urla ca el vrea sa mearga cu nasu' cu vagoane noi...
Daca tot esti maestru in "search pe google si youtube", aplica-ti metoda si cauta informatii si despre trenurile modernizate. Dar probabil ca asta-ti da peste cap teoria cu aia din CFR care-ti fura banii.

PS. De cate ori ai luat atitudine cand langa tine se urcau calatori fara bilet? De cate ori ai luat atitudine cand calatorii de langa tine distrugeau pur si simplu vagoanele? Dar nuuu, e mai simplu sa declami ca "CFR e in faliment".
Ti-as dori sa mergi doar cu privati, sa vezi cum e cand iti cresc aia preturile cum au chef!
Cutarica
08 Dec 15:55
+0
VOTURI
-0
Si pe ruta Bucuresti-Iasi care va fi reducerea de timp? Daca pana la Suceava viseaza ei doar 5 ore, pana la Iasi cat ar trebui sa fie? 3 ore? 4 ore?! (acum sunt 7...)
Gogu
08 Dec 10:57
+0
VOTURI
-0
Nu mai fii Gica Contra, ci mai bine deschide youtube si cauta "automotor malaxa CFR" si o sa vezi cu ce trenuri se lauda CFR. Eu am fost cu un astfel de automotor malaxa pe ruta Constanta - Mangalia anul acesta. Mecanicul mi-a confirmat ca este produs in anul 1940. Saptamana trecuta un astfel de automotor a luat foc in statia Neptun. Search-ul pe google si pe youtube e foarte util, mai Gica Contra, fiu de CFR-ist!
Gica
08 Dec 08:27
+0
VOTURI
-0
Gogule, fara sa vreau sa te contrazic cu REDUCERILE, de cand n-ai mai mers tu cu trenul? Pe ce rute ai mers tu cu trenuri vechi de 50 de ani?
Hai, da-mi exemple!
Gogu
07 Dec 23:21
+0
VOTURI
-0
Doresc sa stiu de ce cuvantul REDUCERI este scris cu majuscule? A platit CFR Calatori si pentru acest detaliu ca sa ne minta frumos pe banii nostri cu articole de presa platite din banii romanilor? CFR Calatori este demult in faliment. Reduceri de timp cand nici macar in actualul mers al trenurilor nu sunt respectati timpii de parcurs in fiecare zi - adica vreau sa spun ca nu se intampla uneori ci in fiecare zi. Penibil articol! Rusine CFR Calatori ca banii romanilor merg in articole de presa in loc sa modernizati trenurile vechi de 50 de ani.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE