METROREX are 5 ofertanți pentru noile trenuri de metrou. Românii nu întrunesc condițiile



Metrorex a primit 5 oferte pentru achiziționarea noilor trenuri de metrou. Dintre ofertanți, 4 sunt din străinătate, singura firmă românească fiind ASTRA Vagoane Călători. Un cititor B365.ro consideră însă că firma din România este discriminată prin condițiile pe care le impune Metrorex.

 METROREX are 5 ofertanti pentru licitatia de achizitie a noilor trenuri de metrou
METROREX are 5 ofertanți pentru licitația de achiziție a noilor trenuri de metrou

În urma lansării licitaţiei privind achiziţia de trenuri de metrou, operatorul Metrorex a deschis ofertele depuse de mai multe companii.

Astfel, Alstom a depus o ofertă în valoare de 6,3 mil euro/tren de metrou,

ASTRA Vagoane Călători -cca 5,1 mil euro euro/tren de metrou,

CAF-6,06 mil euro/tren de metrou,

CSR (China)-cca 5,22 mil euro/tren de metrou,

Pesa-6,5 mil euro/tren de metrou

Conform anunţului de licitaţie publicat de Metrorex în data de 26 iunie 2014, pentru achiziţia a 51 trenuri noi de metrou (a câte 6 vagoane/tren) valoarea estimată a contractului a fost de 1,55 mld lei (353,4 mil euro).

Numărul trenurilor (minim şi maxim) care ar putea fi solicitate pe durata întregului acord – cadru este de minim 43 trenuri de metrou (258 vagoane), maxim 51 trenuri de metrou (306 vagoane).

Trenurile furnizate vor fi puse în circulaţie pe Magistrala 5, secţiunea Drumul Taberei – Pantelimon.

"Comisia va analiza ofertele, iar câştigătorul va fi desemnat în maxim 45 de zile", a declarat pentru MEDIAFAX directorul general al companiei, Aurel Radu.

Un cititor B365.ro afirmă că Metrorex discriminează prin condițiile impuse în caietul de sarcini producătorii români de profil.

Iată mesajul transmis redacției B365.ro:

"Cu toate că Astra Arad a ofertat prețul cel mai mic pentru un tren de metrou de ultimă generație, se pare că nu întrunește condițiile de calificare foarte precise impuse de achizitor, care dorește ca aceste trenuri să fie fabricate numai în afara țării. Este defavorizată totalmente industria românească de profil. Condiția țintă vizează numai fabricanții care în ultimii 3 ani au produs trenuri de metrou sau rame electrice și nu alte tipuri de material rulant, cât și o anumită cifră minimă de afaceri pe această perioadă.

Aceste condiții sunt clar discriminatorii pentru producătorii români de profil care nu au mai produs exact aceste tipuri de trenuri în acestă perioadă, dar asta nu înseamnă că nu au produs alte categorii de material rulant motor și nemotor, de ultimă generație, sau tot trenuri de metrou de generație mai veche, în alte perioade, vezi trenurile vechi de metrou Astra.

Este pur și simplu o condiționare care nu are relevanță în calitatea fabricației și a capacității de producție și este clar direcționată către producătoriii externi care au furnizat parcul actual de trenuri: Bombardier, CAF etc. Ne întrebăm dacă în țările avansate din UE s-ar putea întâmpla asemenea situații hilare. În niciun caz în Anglia, Franța, Germania, Spania sau Italia, care au fiecare dintre ele cel puțin câte un mare fabricant în acest domeniu și care știu să-și protejeze industria și poziția în domeniu", un călător cu metroul.

Etichete: Metrorex

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE