Ce spune Metrorex despre noile trenuri de metrou care ar lovi peroanele din stații



Reprezentanţii Administraţiei Metrorex spun că trenurile CAF respectă toate normele de proiectare si asamblare aplicabile pentru acest tip de tren, iar dimensiunile acestora se încadrează întocmai în gabaritul de liberă trecere al trenului de metrou. Metrorex a făcut aceste precizări după ce liderul de sindicat de la metrou, Ion Rădoi, a anunţat că peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II de metrou (Berceni - Pipera) trebuie modificate, deoarece noile trenuri comandate de administrația Metrorex sunt mult prea late pentru a putea circula. Ce-i drept, din cauza unor vicii de construcție a peroanelor, din anii '80, 10 peroane au trebuit pilite pentru a încăpea noile trenuri.  

Metrorex: Noile trenuri de metrou nu lovesc peroanele
Metrorex: Noile trenuri de metrou nu lovesc peroanele

"Trenurile de metrou sunt realizate cu respectarea tuturor normelor de proiectare si asamblare aplicabile pentru acest tip de tren, iar dimensiunile acestora se incadreaza intocmai in gabaritul de libera trecere al trenului de metrou asa cum acest gabarit este precizat explicit in Instructia 314M/1997.

Nu au fost constatate interferente intre gabaritul static al trenului nou de metrou si infrastructura metroului si nici intre gabaritul cinematic al trenului nou de metrou si infrastructura metroului in zona tunelelor de metrou, a sistemului de alimentare cu energie electrica sau a instalatiilor de semnalizare.

Din acest motiv, incepand cu data de 08.01.2014, s-au efectuat si se efectueaza in continuare atat ziua (pe distanta cuprinsa intre statia de metrou Dimitrie Leonida – statia de metrou Aparatorii Patriei) cat si noaptea (alternativ pe intreaga distanta a magistralelor 1, 2 si 3) probe interne, teste de tip si de serie cu toate cele 6 trenuri aflate in locatiile Metrorex, fara a « lovi peroanele ».

De asemenea s-au prezentat foarte clar si explicit atat zonele unde au fost constatate interferente cuprinse intre 1 – 12 mm, intre gabaritul cinematic al trenului (gabarit cinematic care a fost simulat prin atasarea de piese de polistiren avand grosimi cuprinse intre 40 – 80 mm pe suprafata exterioara a trenului in punctele unde apar cele mai mari deplasari ale caroseriei trenului in timpul mersului) si marginea peroanelor la un numar de 10 peroane dintr-un total de 90, pe o distanta de 98 m dintr-un total de 951,2 m cat masoara lungimea tuturor peroanelor celor 45 de statii de metrou, cat si cauza principala de aparitie a acestor interferente care se datoreaza construirii unor peroane, la unele statii realizate pana in anul 1985, cu tolerante mai mari, in anumite zone ale acestora, fata de cotele stabilite prin "Instructia nr. 314M privind normele si tolerantele pentru constructia, reparatia si intretinerea caii de rulare la metrou, editia 1997".

S.C METROREX S.A. asigura opinia publica si utilizatorii metroului bucuresten ca noile trenuri de metrou fabricate de firma CAF respecta intru totul normele tehnice impuse de standardele romanesti si europene aplicabile pentru acest tip de vehicul, se incadreaza ca si dimensiuni in limitele impuse de gabaritul de libera trecere al constructiilor existente in metrou asa cum acestea sunt foarte clar si explicit prezentate in "Instructia nr. 314M privind normele si tolerantele pentru constructia, reparatia si intretinerea caii de rulare la metrou, editia 1997" si vor fi introduse in circulatie imediat dupa efectuarea probelor de anduranta impuse prin contract, respectiv de parcurgere a 20.000 km de catre primul tren si a 2.000 km de catre celelalte trenuri fara calatori, in conditii reale de circulatie pe magistralele 1, 2 si 3, printre trenurile cu calatori", anunţă Metrorex, într-un comunicat de presă postat pe site-ul instituţiei.

Comunicatul de presă a fost remis de Metrorex după ce, săptămâna trecută, liderul de sindicat Ion Rădoi a declarat că peroanele de pe Magistrala II trebuie modificate deoarece noile trenuri de metrou sunt prea late. "Din punct de vedere tehnic, platforma noilor trenuri e mai lată decât dimensiunile stas pe care le avem şi sunt anumite zone în care se lucrează la peroane, care vor fi modelate în funcţie de aceste trenuri CAF. Se taie din beton, este vorba de 5-10 centimetri, sunt unele staţii care sunt în curbă. Noile trenuri de metrou au fost comandate de administrația Metrorex și trebuia să circulăm cu acestea încă din această lună. Au fost comandate în total 16 trenuri, iar până acum au fost livrate șase. Problema este că noile garnituri sunt mai late decât cele pe care le utilizăm în prezent, iar din acest motiv cred că peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II vor trebui modificate", a declarat, miercuri, Ion Rădoi, precizând că nu poate estima la ce sumă se va ridica procedura de modificare a peroanelor din stații, dar, potrivit președintelui USLM, banii necesari pentru aceste modificări vor fi suportați cu siguranță de Metrorex.

Directorul general al Metrorex îl contrazice pe liderul de sindicat şi spune că nu este vorba de mari modificări şi că acestea se fac doar la câteva staţii, precum Piaţa Unirii şi Piaţa Romană. 

De ce trebuie "pilite" peroanele de metrou din Bucureşti

Aşa cum B365.ro anunţa încă din februarie, în urma testelor făcute cu noile trenuri de metrou în subteranul bucureştean, s-a depistat că peroanele construite în urmă cu mai bine de 30 de ani nu sunt adaptate la actualele trenuri şi trebuie modificate. "Directorii de specialitate au făcut testele cu trenurile noi de la CAF şi sunt foarte mulţumiţi pentru că sunt silenţioase, au viteză şi asigură confort. E o generaţie mai nouă de trenuri, motoarele sunt japoneze, de la Mitsubishi, tehnologia e de vârf. Într-adevăr sunt probleme pentru că, atunci când s-a construit metroul, începând cu anul 1975, nu s-au luat în calcul unele probleme, precum raza de curbură, iar în anumite staţii trenurile noi ating, foarte puţin, marginile peroanelor, dar acolo se ajustează. S-a făcut proba de gabarit, iar în anumite locuri, în zona de curbură, se vor ajusta peroanele, iar apoi se tencuieşte şi se reface totul. Am înţeles că printre peroanele staţiilor care vor fi ajustate, dar nu major, se numără cele de la Piaţa Romană şi Piaţa Unirii", a explicat directorul general al Metrorex, Aurel Radu, B365.ro.

Cosmin Dinescu, consilierul personal al şefului Metrorex spune că s-a ajuns aici pentru că există o normativă europeană care spune că distanţa dintre peron şi platforma de urcare în metrou nu trebuie să fie mai mare de 7 cm, ca să nu scape piciorul unui om şi să îl prindă acolo. "Fireşte, când s-a construit metroul, la finele anilor '70, nu s-a ţinut cont de distanţa dintre trenul de metrou şi marginea peronului. Acum noi am dat lăţimea la 5 cm", a explicat Dinescu.

Mai multe detalii aici.

Trenurile noi de metrou CAF vor fi puse în circulație cu călători după finalizarea testelor de tip, obținerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) și efectuarea probelor de anduranță în circulație normală fără călători (20.000 de kilometri). Potrivit reprezentanților Metrorex, noile metrouri CAF au trecut de probe şi intră în circulaţie luna viitoare. "Trenurile CAF au trecut toate testele. Dânşii (n.r. - sindicaliştii) se pare că au ceva cu conducerea. Sunt nemulţumiţi că au probleme cu spaţiile comerciale, cu publicitatea. Eu nu am nimic cu ei, vreau să am un dialog, dar nu pot acum ca în casa mea să vină sindicatul sau un SRL să îmi administreze casa, iar eu să nu am venituri, să nu îmi realizez planul de management", a mai declarat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Totodată, reprezentanţii instituţiei au precizat că utilizarea noilor trenuri de metrou in serviciul comercial se va realiza numai dupa ce firma CAF va obtine Agrementul tehnic feroviar care se emite numai de catre Autoritatea Feroviara Romana (AFER) si care certifica faptul ca trenul corespunde tuturor cerintelor tehnice si de siguranta impuse de standardele romanesti si europene aplicabile pentru acest tip de vehicul.

"S.C METROREX S.A. a incheiat in anul 2011 un contract de achizitie a 16 trenuri noi de metrou cu firma CAF din Spania. Atribuirea contractului de achizitie s-a realizat in urma unei licitatii publice internationale la care au participat doi ofertanti CAF – Spania si Bombardier Transportation – Suedia; pretul oferit de firma CAF a fost de 97,012 milioane iar pretul oferit de firma Bombardier Transportation a fost de 117,595 milioane euro.

Pe toata perioada de derulare a contractului de achizitie (intocmire documentatie pentru organizarea procedurii de achizitie, a specificatiei tehnice, analiza si evaluarea ofertelor tehnice si financiare, avizarea documentatiilor tehnice de proiectarea a noului tren, analiza rezultatelor testelor statice, de tip si de serie) S.C. METROREX S.A. a fost asistata in calitate de consultant de catre asocirea Systra S.A. – Franta si Metroul S.A. – Romania.

Trenurile de metrou realizate de catre firma CAF au inceput sa soseasca la Bucuresti din luna decembrie 2013. In acest moment sunt receptionate preliminar 6 trenuri care se afla in diverse stadii de testare dinamica de tip/serie pe reteaua de metrou. Firma CAF a mai asamblat inca 4 trenuri la Atelierele Grivita din Bucuresti, acestea aflandu-se in diferite stadii de testare statica in locatiile Atelierelor Grivita", mai precizează reprezentanţii Metrorex, în comunicatul citat.

Etichete: Aurel Radu, Ion Rădoi, Metrorex, metrou bucuresti, metrouri caf, metrouri noi, trenuri CAF, trenuri noi, trenuri noi metrou

0/3 COMENTARII
Cris
06 mai 18:27
+0
VOTURI
-0
E inca o afacere banoasa a escrocilor, e clar. Numai prostii mai pun botul la justificarile puerile de la Metrorex.

IESITI IN STRADA !!!
mihai
06 mai 09:59
+0
VOTURI
-0
Nuneste adevarat can numai unirii si romana au fost modificate sunt au fost mai multe statii domnu director said fie corect pana la capat sa nu minta oricum se cunosc statiile unde s au taiat din peroane
vasaie
06 mai 09:45
+0
VOTURI
-0
Orice cacat facut de ei, incompetentii, ne este oferit noua, prostilor, ca o mare si gustoasa prajitura:

Cosmin Dinescu, consilierul personal al şefului Metrorex spune că s-a ajuns aici pentru că există o normativă europeană care spune că distanţa dintre peron şi platforma de urcare în metrou nu trebuie să fie mai mare de 7 cm, ca să nu scape piciorul unui om şi să îl prindă acolo. "Fireşte, când s-a construit metroul, la finele anilor '70, nu s-a ţinut cont de distanţa dintre trenul de metrou şi marginea peronului. Acum noi am dat lăţimea la 5 cm", a explicat Dinescu.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE