Metrorex va contesta AMENDA primită de la ANPC: "Au fost hotărâţi să ne dea amendă"



Directorul Metrorex Marius Aldea a comentat conflictul recent cu ANPC în privinţa staţiei de metrou Piaţa Victoriei, declarând că reclamaţia care a stat la baza controlului este exagerată şi inspectorii "au fost hotărâți să ne dea amendă". Totodată, Aldea a declarat că ANPC a anunţat public că închide staţia de metrou înainte să termine controlul propriu-zis şi că Metrorex va contesta amenda primită.

Metrorex va contesta AMENDA primita de la ANPC: "Au fost hotarati sa ne dea amenda"
Metrorex va contesta AMENDA primită de la ANPC: "Au fost hotărâţi să ne dea amendă"
Foto: realitatea.net

Directorul Metrorex Marius Aldea a oferit mai multe informaţii privind controlul ANPC şi staţia de metrou Piaţa Victoriei, într-un interviu acordat Agerpres.ro:

Comisarii au spus că au o reclamație depusă pe data de 20 ianuarie de la o doamnă, care s-ar fi accidentat pe data de 12 ianuarie. Au prezentat reclamația colegilor și, în scurt timp, dânșii au început să scrie că ne amendează. Colegii au venit să îmi spună și m-am dus să stau de vorbă cu comisarii, văzând că parcă erau hotărâți să ne dea amendă și să ne sancționeze neapărat. ''Hai să încercăm să lămurim situația! Dvs. aveți o reclamație. Nu vreți întâi să verificăm dacă se confirmă? Noi avem camere de luat vederi care supraveghează întreg peronul de la un cap la altul. Avem agenții de pază în tren, care ne pot spune dacă au intervenit, dacă au făcut raport, pentru că ei au obligația să facă raport dacă unui călător i se întâmplă ceva. Se lovește, cade, ei trebuie să facă un raport".

Din verificările pe care le-am făcut, nu am găsit pe camere că s-ar fi întâmplat așa ceva nici la Stația Piața Victoriei 1, nici la stația Piața Victoriei 2. Am cerut în scris la firmele de pază să îmi spună dacă a fost semnalat un astfel de incident și am primit de la ei răspunsul că niciun agent de pază nu a făcut niciun raport în data de 12 ianuarie că s-ar fi întâmplat ceva.

Nu mai zic că reclamația e un pic exagerată — că a căzut cu piciorul până nu știu unde...nu știu dacă e posibil să cazi așa. Dar, hai să presupunem că așa a fost! Doamne ferește! Am cerut să se facă verificări conform instrucțiilor tehnice și le-am spus comisarilor ANPC că distanțele de la marginea peronului la vagon variază, pentru că unele stații sunt în curbă, iar noi avem aici diverse valori. Pe de altă parte, noi suntem autorizați de Autoritatea Feroviară Română (AFER) de a funcționa. Ei verifică dacă e ceva legat de siguranța circulației, a călătorului, altfel nu ne dau autorizație de funcționare. Noi avem autorizație. Pe de altă parte, a mai fost un control al Corpului de control al Ministrului Transporturilor, atunci când s-a făcut tam-tam-ul ăla că am luat trenurile mai late, mai înguste, că am tăiat din peroane — fel de fel de afirmații—, care au concluzionat că nu sunt probleme. Ei au verificat și au comunicat că se înscriu în datele respective.

Trecând peste asta, comisarii ANPC au fost hotărâți să ne dea amendă. În timp ce eu discutam și încercam să le explic, unul dintre comisari îmi spunea: ''Domnule, mie mi s-a părut că distanța e mare!'', ''Domnule, nu te supăra, și mie mi se pare că înălțimea la care suntem noi aici e mare, dar care e relevanța? Ce, noi mergem aici după cum mi se pare sau nu mi se pare? Eu mă gândesc că dvs când veniți și faceți un control — eu cel puțin așa aș proceda — mă uit, văd o instrucție, iau în calcul ce-mi spun colegii, specialiștii, datele tehnice... Domnule, aici scrie așa, aici e altceva. Deci, nu e bine cum e aici, că nu e cum e în documentație. Eu mă gândesc că așa ar fi trebuit făcut. Ăsta e punctul meu de vedere!''

În timp ce discutam, a apărut la televizor că Metrorex a luat amendă și stația de metrou Piața Victoriei este închisă. ''Domnule, ia veniți un pic încoace! Dvs. știți ceva de treaba asta?'' ''Păi nu, că nu am discutat...'' ''Păi, domnule, nu s-a terminat controlul''.

Noi eram în timpul controlului, în jurul orelor 12,00, când s-a făcut anunțul la televizor. Toată lumea era bulversată. ''Ce, s-a oprit metroul?'' "Deci, dvs. ați consemnat asta acolo, că vreți să închideți stația?" Ei nu terminaseră de scris procesul verbal.

Deci, asta a fost situația. Nu am vrut să comentez. Zic: ''Noi, oricum, să știți că un proces verbal din ăsta pe care îl scrieți după datele de la tv sau invers nu o să-l semnăm''.

Când au auzit, nu au mai scris niciun proces verbal. Am mai stat încă vreo jumătate de oră și le-am mai explicat că verificările trebuie făcute după documentele tehnice, să vadă dacă sunt corespunzătoare sau nu. Dacă s-a întâmplat, nimeni nu a vrut. Se mai întâmplă, sunt tinerii ăștia cu telefoanele, nu sunt atenți, se împiedică și scapă piciorul acolo. Doamne ferește! Nu vrea nimeni. E evident că ne-am gândit să facem ceva.

Ei au plecat, iar a doua zi am discutat cu președintele ANPC și l-am întrebat legat de amendă. I-am zis: "Domnule, dar nu am primit nicio amendă". "V-am lipit procesul verbal pe geam, că așa este procedura la noi la sediu". "Domnule, noi nu suntem un magazin, un restaurant! Unde l-ați lipit, că sunt mai multe intrări în ministerul ăsta! Ce, noi ne uităm pe geamuri să vedem procese verbale?! Există registratură, puteați să îl depuneți acolo!" Când am auzit, l-am luat de acolo, l-am înregistrat la Metrorex și am plătit jumătate din minimul amenzii, adică 1.000 de lei.

Ulterior, am analizat situația împreună cu colegii să încercăm să punem în trenuri niște pictograme, să dăm anunțuri gen ''Atenție la urcare și coborârea din vagon!'', ca să venim în sprijinul călătorilor. Nu putem să umblăm nici la vagoane, nici la peroane. Aici nu ai ce face.

Pe de altă parte, legat de amendă, vom vedea. Noi nu vom lăsa așa. O vom contesta cu argumente tehnice, așa cum se procedează. Noi am mai avut amenzi, controale și de la Inspecția Fiscală. Am contestat în instanță și am câștigat. Dânșii au legislația lor, procedurile dânșilor, noi le respectăm, dacă putem să facem ceva...Asta am discutat și cu domnul președinte (al ANPCA — n. r.): "Dacă identificăm o măsură, care poate fi bună pentru călători, o luăm imediat. Doar să nu fie o măsură care nu poate fi realizată tehnic. Și financiar, dacă e bună, căutăm resurse de finanțare și o luăm".

Noi vom încerca să îndesim anunțurile pentru călători — deja de câteva zile au început să fie făcute — însă ne temem și de comunicarea auditivă excesivă. Nu trebuie agresat călătorul. Sunt persoane care ne scriu tot timpul: ''Nu suntem tâmpiți! Nu mai dați atâta regulile alea de circulație, că știm să circulăm, vedem, știm să citim, ne uităm în trenuri, că sunt afișate peste tot în vagoane. Dacă mă interesează, mă duc să citesc". Sunt și telefoane și petiții din astea. E clar că nu poți mulțumi pe toată lumea! Dar și noi trebuie să fim un pic atenți la peron, la scara rulantă. Vezi o bordură, vezi un lac sau un șanț, tu calci în el?!

Oricum, vom lua niște măsuri, vom pune niște pictograme pe ușile trenurilor. Ele există și acum, dar sunt mici. Asta pe unii probabil o să îi deranjeze, o să iște comentarii, stări de ilaritate.

Vom pune și pe jos ceva, ne gândim, poate tot niște pictograme. Au venit colegii cu soluția cu banda colorată, care nu a fost cea mai fericită, dar a fost temporară. Eu mă gândeam că banda asta e mai lată, că nu am văzut-o, ca să fie ceva să atragă atenția: Este pus acolo un pai. De ce este paiul ăla pus acolo?

Până acum, nu am mai avut astfel de probleme, iar metroul circulă de 37 de ani.

ANPC a cerut, la sfârşitul lunii ianuarie, oprirea circulatiei trenurilor din motive de siguranta insa Metrorex a anuntat ca nu va inchide statia de metrou Piata Victoriei. Mai mult, in comunicatul Metrorex se precizeaza ca incidentul semnalat de Protectia Consumatorilor nu a avut loc in realitate, dupa cum au aratat imaginile surprinse de camere de supraveghere. In ceea ce priveste distanta dintre tren si marginea peronului, "aceasta variaza de la statie la statie in functie de razele de curbura ale acestora, conform instructiei de norme si toleranta specifica si instructiei de miscare referitoare la gabaritul trenurilor".

Etichete: anpc, Metrorex, victoriei

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE