METROU de suprafaţă între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni, alternativă la Magistrala 6



Autoritățile de resort se gândesc la un metrou de suprafață care să faciliteze legătura între București și Aeroportul Henri Coandă, în condițiile în care Magistrala 6 (1 Mai - Otopeni - n.r.) de metrou se va termina în 2021, la un an după Campionatul European de Fotbal.

Metrou de suprafata spre Otopeni
Metrou de suprafaţă spre Otopeni

"Din nou se pune problema campionatului de fotbal și faptul că realizarea metroului va depăși data campionatului, deci metroul este prevăzut în 2021. Noi o să încercăm dacă putem să accelerăm proiectul, dar sunt lucrări complexe și nu vrem să accelerăm în detrimentul calității. Am o altă veste bună pe care o anunț acum, dar o să o confirm în două săptămâni. Vorbim despre o legătură de cale ferată între București și Aeroportul Otopeni. L-aș numi un metrou de suprafață. Este o soluție foarte creativă și foarte modernă care exista într-un dosar în minister la un colaborator. Este un proiect extraordinar, care a fost prezentat internațional, am impresia chiar premiat, care este ușor de realizat, cu un termen de execuție foarte scurt", a spus Bușe, în cadrul emisiunii online "De vorbă cu ministrul tău".

Potrivit acestuia, proiectul are două etape.

"În prima etapă, până când metroul va fi gata, va asigura legătura Bucureștiului cu Aeroportul Otopeni. În cea de-a doua etapă - și acolo poate fi cadențat, garniturile de tren pot fi cadențate la 15 minute, în funcție de traficul de la Otopeni - se pot orienta înspre București și spre țară. Avantajul față de metrou este că poate funcționa și noaptea, la o cadență mai redusă. În momentul în care metroul va fi pus în folosință, în 2021, cadența poate fi scăzută, iar această conexiune se va reorienta înspre București și spre țară. Deci, noi dorim ca atunci să atragem către Otopeni legături din Brașov, din Ploiești, chiar ne gândim din sudul Bulgariei, pentru a cuantifica la capacitate maximă Aeroportul Otopeni", a explicat ministrul, potrivit Agerpres.

Șeful de la Transporturi a precizat că acest tren ar putea fi conectat la rețeaua de gări existente, inclusiv cu cea de la Măgurele care "mai trebuie puțin upgradată".

"Am folosit București și nu Gara de Nord pentru că acest tren poate fi conectat în rețea cu rețeaua de gări care există, inclusiv cu gara de la Măgurele, care mai trebuie puțin upgradată. Acesta este proiectul nostru. Dar nu numai cu gara din Măgurele. Este o hartă pe care o voi arăta atunci când voi confirma demararea acestui proiect", a subliniat el.

În plus, Ministerul Transporturilor are în studiu un alt proiect ce vizează conectarea câtorva dintre stațiile terminale de metrou cu linii de tren, pentru preluarea navetiștilor.

"Avem în studiu un alt proiect prin care dorim să conectăm cel puțin câteva din stațiile terminale de metrou cu linii de tren, astfel încât cei care fac acum naveta din comune limitrofe, chiar din periferia Bucureștiului și folosesc maxi taxi în condiții relativ dificile sau sunt forțați pe DN1 sau pe alte șosele sau pe aceste șosele de centură să poată veni cu un tren, ca un tren de navetă, și să ajungă direct la o stație de metrou", a adăugat Sorin Bușe.

Etichete: Bucureşti, EURO 2020, infrastructură bucuresti, magistrala 6, metrou de suprafata, proiecte infrastructura Bucuresti

0/6 COMENTARII
Cris
04 Oct 22:34
+0
VOTURI
-0
Autoritatile nu-s in stare sa termine un katatk de pasaj la Piata Sudului. Lucreaza la el de peste 5 ani, parca construiesc o centrala nucleara in munte. In schimb vom avea trenuri suspendate pana la munte si inapoi...
liviu
04 Oct 21:55
+0
VOTURI
-0
Ce dragut, l-a prin grija pe domnul ministru de navetisti. Le e greu, saracutii, sa ajunga la Capitala circuland cu microbuzul pe naspa, fara bilet, fara taxe, imbogatind soferii de microbuz si pe patronii lor, apoi le e greu pe RATB, circuland in haite care put, fara grija ca ar putea fi controlati de catre controlori pentru ca sunt prea multi. Si cand in sfarsit au ajuns la locul de munca lucreaza "la negru" evitand din nou taxele si impozitele si carand banii in provincie, unde daca isi trag o hazna in casa cu fosa in curte se viseaza "oraseni". Daca s-ar introduce controale pe intrarile in Bucuresti, blocade adevarate nu vrajeli de "controale" o gramada de "firme" ar intra in faliment si ar reconsidera angajarea bucurestenilor. De cand visez la o iarna bogata cu zapezi non stop, sa vedem cum mai ajung navetistii la furat locuri de munca in Bucuresti si inapoi la cotetul de la taranoaia.
PREZIOSO
04 Oct 13:59
+0
VOTURI
-0
am ramas fara cuvinte :)))) oare ce alte proiecte indraznete mai sunt la min.transporturilor?! :D
ecartament
04 Oct 13:41
+0
VOTURI
-0
bineinteles daca este acelasi ecartament da sine se poate exploata cat mai fantezist.o ruta exterioara spre otopeni e mai placuta ochilor.localitatile din jurul bucurestiului tb sa se alipeasca de bucuresti.
Metroflex
04 Oct 12:47
+0
VOTURI
-0
A inceput campania. Partidele si-au scos trompetele care improasca in stanga si in dreapta cu aceleasi minciuni expirate de 25 de ani. Hai sictir!
Vlad
04 Oct 11:34
+0
VOTURI
-0
De ce sa spui metrou usor cand este tren?? Rad si curcile de proiectele lor... auzi, leaga Bulgaria, bine. Inainte de orice sa-l lege cum trebuie de Gara de Nord... oricum, de la aeroport cum ajungi la trenul ala?? Mai iei si un autobuz sau cum??

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h