METROU DRUMUL TABEREI MAGISTRALA 5. Lucrările au avansat cu 0,59% în ULTIMA LUNĂ



Lucrările la structura de rezistenţă a liniei de metrou din Drumul Taberei au avansat de la 81,06% până la 81,65%, în ultima lună, anunţă Metrorex prin graficul privind stadiul lucrărilor detaliat pe fiecare staţie, actualizat la data de 12 septembrie.

Magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor
Magistrala 5 Drumul Taberei-Eroilor

Constructorii tronsonului Eroilor-Râul Doamnei au efectuat în ultima lună lucrări de deviere a reţelelor la o staţie şi lucrări la structura a trei staţii. Astfel, cel mai mare progres de pe Magistrala 5 a fost înregistrat la Eroilor 2, unde lucrările la structura staţiei au avansat de la nivelul de 73% din 16 august, la 77% în această lună.

Lucrările la structura staţiei au mai avansat la Drumul Taberei 34, de la 91% la 92% şi la Constantin Brâncuşi, de la 94% la 95%. O altă staţie unde s-a mai lucrat în ultima perioadă este Râul Doamnei, unde stadiul lucrărilor a ajuns de la 90% până la 91%. Chiar şi aşa, Râul Doamnei este staţia cu cel mai mic procent de realizare a săpăturilor, de 21%. Staţiile aproape finalizate sunt Orizont şi Valea Ialomiţei. Aici mai sunt de efectuat doar lucrări de refacere a suprafeţelor.

Tronsonul 1 Drumul Taberei - Eroilor al Magistralei 5 va avea un depou şi zece staţii de metrou: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.

Cârtiţa „Varvara", care a săpat tunelul de legătură dintre magistralele de metrou 1 şi 5, a fost scoasă la suprafaţă la începutul lunii septembrie şi urmează să fie mutată la staţia Eroilor 2. Mastodontul va porni apoi în ultima sa „călătorie" din subteran pentru realizarea metroului de Drumul Taberei.

Mai departe, cele două cârtiţe Varvara şi Filofteia vor săpa ultimele două tuneluri ale tronsonului de metrou Râul Doamnei – Eroilor. Astfel, acestea vor subtraversa Dâmboviţa spre parcul din faţa Operei, a spus Gheorghe Udrişte, fost director general al Metrorex.

Potrivit acestuia, cele două tuneluri de 150 de metri, care au mai rămas de săpat, vor face legătura cu restul Magistralei 5, de la Eroilor la Pantelimon. Udrişte estimează că săpăturile la ultimele două tuneluri ale metroului de Drumul Taberei nu ar trebui să dureze mai mult de două luni. Fostul şef al Metrorex apreciază că mai mult durează mutarea utilajelor şi scoaterea acestora din subteran, decât săpăturile efective.

Proiectul Magistrala 5, Secțiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomitei iși propune transportul unui numar de circa 64.000 călători/zi (la punerea în funcțiune) din zona deservită spre centrul oraşului, fiind de asemenea şi o legătură cu rețeua existentă de metrou, la staţia Eroilor. Lucrările la Magistrala 5 a metroului au inceput în 2011, iar termenul iniţial de finalizare era 2014. Cel mai recent termen anunţat de autorităţi pentru finalizarea lucrărilor este jumătatea anului viitor.

Etichete: magistrala 5, metrou bucuresti, metrou drumul taberei, stadiu lucrari metrou

0/2 COMENTARII
gio
14 Sep 17:50
+0
VOTURI
-0
in 2-3 ani daca se termina....zici ca face tunel pe alta planeta...
vlad
14 Sep 15:10
+0
VOTURI
-0
Pai daca se munceste in ritmul asta de lucru, inseamna ca magistrala asta (de fapt o treime de magistrala) s-ar termina in totalitate la 15 ani de la pornire

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE