Magistrala 5 de metrou tocmai s-a scumpit cu 54 milioane de lei. Au reînceput, însă, lucrările



Noi știri despre Metroul de Drumul Taberei: Metrorex a căzut la pace cu Astaldi, iar acum, după ce constructorii de la Magistrala 5 au primit 54 de milioane lei în plus au început să lucreze aproape la capacitate maximă, a declarat, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Metroul din Drumul Taberei, finalizat in 2016. Cand va fi gata tronsonul Pantelimon-Iancului
Metroul din Drumul Taberei, finalizat în 2016. Când va fi gata tronsonul Pantelimon-Iancului
Foto: forum.metrouusor.com/ user Subway Guru

Astaldi a cerut Metrorexului circa 200 de milioane de lei în plus pentru lucrări suplimentare efectuate la Magistrala 5, potrivit şefului Metrorex. În urma unei analize efectuate, compania care gestionează transportul în subteran din Bucureşti le-a plătit constructorilor metroului de Drumul Taberei încă 54 de milioane de lei. "Am căzut de acord cu ei să le plătim 54 milioane lei, sumă care a fost justificată. Am avut un consultant extern, unul dintre cei mai mari consultanţi britanici. Conform normativelor europene se puteau acorda acele plăţi suplimentare. Din analizele suplimentare s-a stabilit că suma respectivă se putea acorda, sumele fiind justificate pentru că au făcut pereţii mulaţi mai groşi. Fiindcă se respectă normativele europene, Metrorex le-a putut plăti 54 milioane lei, dar ei au avut revendicări de 200 milioane lei", a declarat, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Totuşi, deşi au primit bani în plus pentru Magistrala 5, Asocierea S.C. Astaldi S.p.A., FCC Construccion S.A., Delta A.C.M., AB Construct, care execută lucrările la metroul de Drumul Taberei, nu a renunţat la pretenţiile financiare şi a acţionat Metrorexul în instanţă. "Am văzut pe Ecris că au introdus o acţiune în instanţă. Nu ştim exact despre ce este vorba. Acţiunea are ca obiect "pretenţii", dar nu cunoaştem deocamdată conţinutul capetelor de cereri. Vom afla conţinutul capetelor de cereri când instanţa comunică, prin înştiinţare, acţiunea introdusă, ca să putem formula apărări. Acţiunea a fost făcută de Asocierea Astaldi, dar în dosar ei sunt identificaţi în parte", au declarat, pentru B365.ro, reprezentanţii Metrorex.

De cealaltă parte, şi Metrorex le-a facturat penalităţi de întârziere constructorilor de la Magistrala 5, dar suma este mult mai mică decât cea pretinsă de Astaldi. "Până în prezent Metrorex a facturat, în 2012, circa 400.000 lei penalităţi de întârziere, pentru că nu s-au respectat graficele. Penalităţile au fost şi plătite", au spus reprezentanţii Metrorex.

În ce stadiu sunt acum lucrările la metroul de Drumul Taberei

"În urma întâlnirilor pe care le-am avut au înţeles situaţia, s-au mai deblocat lucrările şi pentru că s-a aprobat o parte din suma revendicată, respectiv cei 54 de milioane lei, care s-au alocat justificat. Ei tot spuneau că sunt blocaţi şi nu au bani, dar noi nu puteam să le dăm decât atunci când a fost justificată suma. Acum lucrează aproape la capacitate maximă. TBM-urile merg în forţă, se lucrează la pereţii casetă în staţii, au început şi refacerea carosabilului", a explicat şeful Metrorex.

În prezent, TBM-ul Varvara a început să sape, joi, tunelul pe primul fir, spre staţia Valea Argeşului (Brâncuşi), iar TBM-ul Filofteia translatează staţia Romancierilor, potrivit oficialilor Metrorex.

La staţia Parc Drumul Taberei, una dintre staţiile la care s-au înregistrat cele mai mari întârzieri, se lucrează acum la structura pereţilor mulaţi şi apoi se va demonta tunelul, pentru că acolo au trecut TBM-urile fără să fie gata structura staţiei. "Acum construiesc staţia Parc Drumul Taberei şi apoi elimină şi inelele tunelului. S-au făcut pereţii mulaţi pentru intrarea şi ieşirea din staţie, ca să poată trece TBM-urile. Staţia Parc Drumul Taberei va fi gata la nivel de structură în martie 2015", au precizat oficialii Metrorex, pentru B365.ro.

Totodată, potrivit reprezentanţilor companiei, în prezent se lucrează şi la staţiile Eroilor 2 şi Râul Doamnei. "La Eroilor 2 lucrează la grinda de ghidaj a pereţilor mulaţi. Acolo s-au făcut mai multe studii, pentru că este o staţie complicată. Tunelul subtraversează staţia actuală şi iese aproape de Operă. La nivel de structură staţia Eroilor 2 va fi gata în iulie 2015. La Râul Doamnei se lucrează şi trebuie să fie gata jumătate în luna noiembrie, ca să poată ieşi TBM-ul, iar apoi în februarie 2015 trebuie să fie gata şi această staţie la nivel de structură", a mai spus Aurel Radu, pentru B365.ro.

Primul tronson al Magistralei 5 de metrou va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor 2, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei. Se estimează că în septembrie 2015 structura staţiilor şi tunelelor de metrou de pe Magistrala 5 va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Ultimul termen anunţat de Astaldi, în raportul pe ultimele şase luni, tronsonul Râul Doamnei - Eroilor 2 va fi dat în folosinţă în 2017.

În replică, oficialii Metrorex spun că lucrările la metroul de Drumul Taberei trebuie finalizate până la finele lui 2016. "Magistrala 5 de metrou, Râul Doamnei - Pantelimon, are trei faze de punere în funcţiune. Pentru prima secţiune, de la Eroilor la Râul Doamnei, punerea în funcţiune cu călători este sfârşitul anului 2016. În momentul de faţă, Astaldi are contractate doar lucrările de structură şi infrastructură. Pentru a pune în funcţiune secţiunea respectivă la finele lui 2016 Astaldi, conform contractului, trebuie să termine lucrările de structură şi infrastructură în septembrie 2015, urmând ca lucrările de finisaje, cale de rulare şi instalaţii să se finalizeze într-un an şi jumătate. În momentul de faţă acestea sunt datele contractuale şi trebuie respectate de către toată lumea. Poate cel mult în ianuarie 2017 să se facă formele de recepţie, dar lucrările în sine trebuie finalizate în 2016", a declarat, anterior, pentru B365.ro, Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex.

Astaldi lucrează la acest proiect alături de firmele FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România) în urma unui contract de 215 milioane de euro, la care se adaugă cei 54 de milioane lei, plăţi suplimentare pretinse de asociere şi aprobate ulterior de Metrorex.

Proiectul Magistralei 5 de metrou este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –"Transport" 2007 - 2013.

Etichete: Astaldi, Aurel Radu, lucrări Magistrala 5, lucrari magistrala 5 metrou, magistrala 5, Metrorex, metrou drumul taberei, realitatea, Sectorul 6, stadiu lucrari magistrala 5 de metrou

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE