Metrou şi cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, cerute de ministrul Transporturilor



Ministerul Transporturilor ia în considerare ca, în paralel cu proiectul construcției unei linii de metrou între Gara de Nord și Otopeni, să se construiască și o cale ferată într-o variantă economică și atractivă, cu material rulant modern, care să lege gara de aeroport. 

Metrou si cale ferata intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni, cerute de ministrul Transporturilor
Metrou şi cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, cerute de ministrul Transporturilor

"O capitală europeană ar merita să aibă aceste două proiecte în paralel, cu acces la aeroport. Nu este deplasat să considerăm că trebuie să avem și cale ferată și metrou până la aeroport. În acest moment, proiectul feroviar nu este la fel de matur, precum cel al metroului.

Ce ne gândim acum să facem? Așa cum arată lucrurile acum, metroul are poziția numărul l, noi suntem sub niște constrângeri financiare date de Master Plan și de acel deficit de finanțare despre care spuneam, deci de asta avem nevoie de conceptul de prioritizare, de programare.

Metroul se află în 'pole-position', dar evaluăm în același timp și posibilitățile de a construi o cale ferată, nu una de mare viteză, nu una de mari standarde, ci o cale ferată eventul ieftină, dar prin soluții poate fi făcută interesantă, cu un material rulant modern, atrăgător, care să fie, practic, un shot între aeroport și Gara de Nord", a spus ministrul Transporturilor , după întâlnirea cu premierul Dacian Cioloș, potrivit Agerpres.

Dan Costescu a fost de acord că aceste două proiecte s-ar putea "canibaliza", însă depinde de ce va indica studiul de trafic.

"Există acest risc de canibalizare, dar depinde pentru ce le alocăm și depinde de studiul de trafic acest lucru. El ne va spune exact în ce zonă trebuie să ne oprim, pentru că sunt niște diferențe. Sunt unii care circulă cu niște scopuri, sunt alții care circulă cu alte scopuri.

De exemplu, la metrou viteza maximă comercială ar fi undeva la 35 km pe oră, însă, la feroviar, chiar dacă traseul este mai lung, ne-am putea permite o viteză comercială de 65 km pe oră, deci dublu. Fără să mai oprim prin toate stațiile ar putea să rezolve o problemă", a explicat el.

Potrivit acestuia, proiectul realizării liniei de cale ferată între Gara de Nord și aeroport nu va putea fi realizat în cursul acestui an, însă se va putea lua o decizie într-un sens sau altul, mai ales că există și presiunea socială în condițiile în care în 2020 va avea loc turneul final al EURO 2020.

 

 

 

Etichete: aeroport Otopeni, cale ferată, Dan Costescu, Gara de Nord, metrou

0/3 COMENTARII
SLC
07 Feb 13:18
+0
VOTURI
-0
Metroul e cale ferata. Ce vor sa spuna e ca vor una expres si alta cu mai multe statii. Totusi 35 km/h e cam putin, cand la altii e 80, pe tipul ala de segment mai putin populat. Oricum, e doar gargara, nu vor face nimic pe timpul vietii noastre.
CFR Otopeni
06 Feb 15:40
+0
VOTURI
-0
Exista cale ferata pana aproape de aeroport. Ar mai trebui doar prelungita cu cateva sute de metri si construit un terminal.
Fantastic de simplu si de ieftin, nemaivorbind de rapid.

De ce se cere cu atata insistenta metrou?
Cris
06 Feb 09:38
+0
VOTURI
-0
Trebuie facut, mai intai, un studiu de fezabilitate de 10 milioane de euro pentru acest proiect si apoi, peste 20 de ani, putem incepe lucrarea. Studiile de fezabilitate sunt totul, nu proiectele in sine.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE