Metroul de Drumul Taberei, finalizat la finele lui 2016



Magistrala 5 de metrou, Metroul de Drumul Taberei, nu va fi finalizată decât la finele anului 2016, conform noilor date furnizate de Metrorex. 

Lucrari de peste 200 de milioane de euro, in 2014, la magistrala 5 de metrou Dr. Taberei-Pantelimon
Lucrări de peste 200 de milioane de euro, în 2014, la magistrala 5 de metrou Dr. Taberei-Pantelimon

Metroul dintre Eroilor şi Drumul Taberei din Magistrala 5 de metrou va fi finalizat în a doua parte a anului 2016, a anunţat miercuri Cătălin Homor, director de investiţii al Metrorex. În perioada următoare ar urma să fie scoasă la licitaţie lucrarea pentru calea de rulare, adică şine şi tot ce ţine de traficul garniturilor, a mai spus oficialul, prezent la ZF Construction & Infrastructure Summit 2014.

Darea în folosinţă a tronsonului era prevăzută într-o primă fază pentru începutul anului viitor, aşadar este vorba de o întârziere de un an şi jumătate. Motivul: Guvernul a întrerupt finanţarea, iar în perioada februarie – mai 2013, lucrările în subteran au fost sistate.

Întreaga Magistrală 5, inclusiv tronsonul către Pantelimon, are ca termen de finalizare anul 2020. Finanţarea este asigurată din fonduri europene şi de la stat, informează digi24.

Pentru secţiunea Iancului – Pantelimon, se prevede ca lucrările să înceapă în 2015. Pentru segmentul Eroilor – Iancului, lucrările vor mai întârzia, întrucât traversează zona centrală, o arie cu risc din cauza blocurilor vechi.

Investiţiile pe care Metrorex le-a programat până în 2020 se ridică la 900 milioane euro, din care 600 milioane euro vor fi asigurate din fonduri europene.

MAGISTRALA 5: TBM-urile Varvara şi Filofteia, care sapă tunelele de metrou de pe MAGISTRALA 5, au ajuns la staţia Tudor Vladimirescu şi sunt translatate către celălalt capăt al staţiei pentru a începe săpăturile către staţia Parc Drumul Taberei. Varvara a ajuns în staţie pe 11 aprilie, după ce a săpat 421 de metri de tunel. Patru săptămâni mai târziu, şi Filofteia a ajuns la staţia Tudor Vladimirescu, potrivit informaţiilor postate de Marian Andrei pe forummetrouusor.com.

Şi la ultima staţie de metrou de pe MAGISTRALA 5, Depoul Valea Ialomiţei, se lucrează susţinut. Aici au continuat excavările şi s-a lucrat atât în galerie, cât şi în depou şi în staţie.

La depoul de la Valea Ialomiţei vor staţiona cele 21 de garnituri de metrou ce vor circula între Eroilor și Râul Doamnei.

Constructorul galeriei, staţiei şi depoului Valea Ialomiţei este Asocierea Max Boegl (Germania) - Max Boegl (România), iar contractul se cifrează la 231,663 milioane de lei, fără TVA.

Din cauza lucrărilor la MAGISTRALA 5 de metrou, pe strada Drumul Taberei, între str. Valea Argeşului şi str. Valea Ialomiţei, traficul rutier a fost închis.

MAGISTRALA 5 de metrou care leagă cartierul Drumul Taberei de Pantelimon urmează să "înghită" lucrări de peste 200 de milioane de euro, în 2014, potrivit programului anual al achiziţiilor publice al Metrorex. Cele mai scumpe vor fi lucrările de finisaje, arhitectură şi sisteme de instalaţii ce vor fi efectuate la magistrala 5 de metrou. Mai multe detalii AICI.

Primul tronson al MAGISTRALEI 5 de metrou va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor 2, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei. Se estimează că în prima jumătate a anului 2015 structura staţiilor şi tunelelor de metrou de pe Magistrala 5 va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Etichete: întârzieri, magistrala 5 de metrou, metroul de drumul taberei, realitatea, termen de finalizare

0/1 COMENTARII
KUD
29 May 16:14
+0
VOTURI
-0
"Guvernul a întrerupt finanţarea, iar în perioada februarie – mai 2013, lucrările în subteran au fost sistate. "

Pai nu se bateau toti cu caramida in piept ca nu e adevarat, ca lucrarile continua? Unii spuneau ca banii sunt asigurati, iar ceilalti spuneau ca nu exista opriri in lucrari, ca nu se vede la suprafata, dar se lucreaza in interior...
Iar acum recunosc toti c-au fost probleme...

Jalnic. Le-as cere demisia, daca ar fi oameni de onoare. Dar onoarea nu mai exista in Romania de azi, in conducerea de azi.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h