Metroul de Dr. Taberei, mai aproape de final: Primul pas spre instalarea căii de rulare și finisaje



S-a făcut un nou pas important către finalizarea metroului de Drumul Taberei. Metrorex a lansat licitația pentru realizarea tuturor lucrărilor și activităților pentru punerea în funcțiune cu călători a Liniei de metrou „Magistrala 5. Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Staţia, Depoul şi galeria de legătură Valea Ialomiţei”. Valoarea lucrărilor este de 241 milioane euro. Proiectul ar trebui terminat în 2016. 

Metroul de Drumul Taberei, mai aproape de final: Se trece la instalarea caii de rulare si finisaje
Metroul de Drumul Taberei, mai aproape de final: Se trece la instalarea căii de rulare și finisaje

Chiar dacă Varvara și Filofteia mai au încă de săpat la tunele, proiectul metroului de Drumul Taberei se pregătește de o nouă etapă: cea a montării liniei de metrou și a finisajelor. Pe 17 iunie Metrorex a lansat licitația pentru realizarea tuturor lucrărilor și activităților necesare pentru punerea în funcțiune cu călători a Liniei de metrou „Magistrala 5. Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Staţia, Depoul şi galeria de legătură Valea Ialomiţei”.

Contractul implică instalarea căii de rulare, şina a III-a şi firul aerian de contact, lucrare pentru care Metrorex este dispus să plătească 189.745.600 lei fără TVA (41,7 milioane euro) fără TVA, conform programului anual al achiziţiilor publice al Metrorex.

De asemenea, proiectul cuprinde și lucrări de arhitectură în stații, finisaje spaţii publice şi spaţii tehnice, instalații -inclusiv cele de telecomunicaţii, detecţie incendiu şi efracţie, instalaţii de control acces şi taxare automată, suport de comunicaţie prin fibră optică și instalaţii de transport local călători (lifturi și scări rulante). 

Noua magistrală de metrou va avea și televiziune în circuit închis. Coform caietului de sarcini, vor fi instalate camere video pentru "supravegherea peroanelor, acceselor, escalatoarelor şi lifturilor atât de la nivel local (staţii) cât şi de la nivel central (dispecerat central de trafic,dispecerul EM, dispecerul poliţie metrou), pentru depistarea unor evenimente care pot perturba traficul de călători". 

La terminarea lucrărilor, bucureștenii vor avea la dispoziție o nouă linie de metrou cu o lungime de 7 kilometri, care cuprinde 9+1 staţii şi un Depou și al cărei traseu urmăreşte axul Str. Râul Doamnei/Valea Ialomiţei și Drumul Taberei, din zona Râul Doamnei spre Parcul Drumul Taberei, Favorit, Orizont până la Academia Militară, şi mai departe, de-a lungul Bulevardului Eroilor până la staţia de metrou existentă Eroilor. 

Valoarea contractului este estimată la un miliard de lei cu TVA (aprox. 241 milioane euro). Data limită pentru depunerea ofertelor este 19 august 2014. Termenul de realizare a proiectului este de 16 luni. 

Caracteristici tehnice Magistrala 5 - Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Staţia, Depoul şi galeria de legătură Valea Ialomiţei

- Lungimea construită 6871m

- Lungime tuneluri 8116m (fir simplu)

- Adâncimea minimă stații - 10m

- Adâncimea maximă statii - 21m

- Tip peroane stații centrale

- Lațime minimă peron central/lateral 8,25/5m

- Lățime maximă peron central 13,30m

- Numărul total de stații de metrou: 10

- Capacitate maximă posibilă de transport: 50.000 călători/(oră şi sens)

- Interval minim între trenuri (frecvența) - 90 secunde

- Capacitatea maximă posibilă de transport 1250 călători/tren

- Viteza comercială: 36km/h

- Viteza maximă: 80km/h. 

Metroul dintre Eroilor şi Drumul Taberei din Magistrala 5 de metrou va fi finalizat în a doua parte a anului 2016, a anunţat la sfârșitul lunii trecute Cătălin Homor, director de investiţii al Metrorex. 

Darea în folosinţă a tronsonului era prevăzută într-o primă fază pentru începutul anului viitor, aşadar este vorba de o întârziere de un an şi jumătate. Motivul: Guvernul a întrerupt finanţarea, iar în perioada februarie – mai 2013, lucrările în subteran au fost sistate.

Comisia Europeană a aprobat pe 12 iunie o investiție de 409,5 milioane de euro din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) pentru extinderea liniei de metrou 5 în București.

Investiţiile pe care Metrorex le-a programat până în 2020 se ridică la 900 milioane euro, din care 600 milioane euro vor fi asigurate din fonduri europene.

Etichete: magistrala 5, Metrorex, metrou, realitatea, staţii

0/4 COMENTARII
Nume*
14 dec 12:43
+0
VOTURI
-0
Ah, i see. Well th'tas not too tricky at all!"
Nume*
13 dec 00:54
+0
VOTURI
-0
You're a real deep thniekr. Thanks for sharing. http://ocsllzxb.com [url=http://phcput.com]phcput[/url] [link=http://joqiexsk.com]joqiexsk[/link]
Nume*
11 dec 08:01
+0
VOTURI
-0
exaaaaaaact la asta ma gandeam si eu cand am vazut remllceae.. inainte sa citesc ce ai scris.. ma intrebam daca nu au facut si una cu stationatul pe scara si astea imi plac mult.. f mult .. intai se iese, apoi se intra cred ca spun asta in fiecare zi la facultate ..ce sa faci mai Vlad, n-ai cu cine domne, n-ai cu cine Ultimul articol al lui Cas:
Papastratos
17 iun 19:56
+0
VOTURI
-0
"Darea în folosinţă a tronsonului era prevăzută într-o primă fază pentru începutul anului viitor, aşadar este vorba de o întârziere de un an şi jumătate. Motivul: Guvernul a întrerupt finanţarea, iar în perioada februarie – mai 2013, lucrările în subteran au fost sistate."

Si asta cu toate ca in perioada respectiva cam toate oficialitatile se dadeau cu fundul de pamant ca, vezi Doamne, se lucreaza "la foc continuu", nu s-a intrerupt niciodata finantarea, iar motivul pentru care nu se vede activitate la suprafata este pentru ca toata lumea munceste in subteran... Cautati buletinele de stiri mai vechi, din perioada aia, sa vedeti cum spunea toata lumea, in frunte cu primul ministru Poanta ca lucrarile la metrou nu sunt si n-au fost intrerupte vreodata!

Si e tare fain sa vezi ca lucrarile intrerupte pe 4 (patru) luni, intre februarie si mai 2013, au dus la o intarziere de 18 (optsprezece) luni!!! De patru ori mai mult!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE