Metroul de Drumul Taberei ar putea funcționa cu trenuri vechi de 30 de ani



Blocarea licitației pentru achiziționarea de noi trenuri de metrou pentru Magistrala 5 de metrou face ca, la anul, când se preconizează deschiderea liniei de metrou către Drumul Taberei, pe aceasta să circule trenuri aflate deja în parcul Metrorex, poate chiar cele de tip IVA, vechi de 30 de ani. 

Metrourile de tip IVA vor functiona pe Magistrala 5
Metrourile de tip IVA vor funcționa pe Magistrala 5

Momentan, procedura de achiziţie a 51 de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 este blocată de procurorii DNA, existând suspiciuni de corupţie pe procedura de atribuire, Metrorex trebuie să găsească o altă soluţie pentru materialul rulant.

Nu se poate face o altă licitaţie, astfel încât se lucrează cu posibilităţile actuale. „Trenurile de metrou care vor circula pe Magistrala 5 vor fi din parcul de inventar al Metrorex. În funcţie de traficul de călători, pentru asigurarea capacităţii de transport pe Magistrala 5, tronsonul I, vor fi minimum 8 trenuri şi maximum 13 trenuri", spun reprezentanţii Regiei pentru ECONOMICA.NET.

Trenurile ce ar putea intra în exploatare sunt de tip BM1 – IVA , cu o vechime medie de trei decenii. Acest lucru nu ar trebui însă să sperie călătorii, spun oficialii metroului. „Acestea vor îndeplini în totalitate condiţiile tehnice şi de siguranţă impuse", afirmă reprezentanţii. Mai mult decât atât, trenurile de inventar nu fac parte din parcul curent de exploatare al Regiei. Prin urmare, precizează Metrorex, „asigurarea cu necesarul de trenuri pentru Magistrala 5 nu va afecta parcul de exploatare sau intervalul de circulaţie aferent Magistralelor 1, 2, 3 şi 4".

Trenurile IVA Arad au fost construite în perioada 1979 – 1995. Metrorex are, în prezent, 35 de trenuri de acest tip în parcul de inventar, iar în exploatare doar 15. Practic, cele 8-13 trenuri ce vor fi puse să circule pe Metroul de Drumul Taberei vin direct din depourile Metrorex, unde ruginesc.

Iată răspunsul Metrorex, integral: 

„Trenurile de metrou care vor circula pe Magistrala 5 vor fi din parcul de inventar al Metrorex. În funcţie de traficul de călători, pentru asigurarea capacităţii de transport pe Magistrala 5, tronsonul I, vor fi minim 8 trenuri şi maxim 13 trenuri. De asemenea, asigurarea cu necesarul de trenuri pentru Magistrala 5 nu va afecta parcul de exploatare sau intervalul de circulaţie aferent Magistralelor 1, 2, 3 şi 4.

În cazul introducerii în circulaţie a trenurilor de tip BM1 – IVA, acestea vor îndeplini în totalitate condiţiile tehnice şi de siguranţă impuse. De asemenea, acestea vor circula până la finalizarea achiziţionării trenurilor pentru Magistrala 5, tronsonul I. În acest sens precizăm că în cadrul Contractului nr. 79/2014 încheiat cu firma CAF pentru achiziţia a 8 trenuri de tip BM3, intervalul de livrare a acestora este cuprins între martie şi iunie 2016.

În acest moment nu preconizăm să avem un deficit de material rulant pentru asigurarea capacităţii de transport pe Magistrala 5, tronsonul I."

La textul initial se adauga:

"La acest moment, Metrorex împreună cu consultantul de specialitate, asocierea Sistra-Metroul SA şi furnizorul serviciilor de mentenanţă Alstom Transport, analizează ce tip de tren din parcul de inventar al Metrorex va fi utilizat pe magistrala 5 de metrou, urmând ca la finalizarea acestei analize, Metrorex să comunice opiniei publice tipul de tren care va fi utilizat temporar pe magistrala 5".

"

Mai multe, pe economica.net

Etichete: Drumul Taberei, licitatație, magistrala 5, Metrorex, metrou

0/18 COMENTARII
kay
15 Jul 23:41
+0
VOTURI
-0
Esti penibil. Cine a inceput cu insultele, cretinule? In loc sa contraargumentezi civilizat, ai crezut ca scapi daca arunci 3 cuvinte si 2 injuraturi. Si dupa aia imi ceri tu mie numarul de metri patrati (scos din context fiindca am spus SI SPATIILE dintre vagoane, plus ca nu e un singur vagon)... dar tu esti chior si n-ai vazut cum arata trenurile alea? Asta si injuraturile sunt tot ce ti-a ramas? Dar pana unde crezi ca ne coboram aici? Lasa-ne frate in pace, daca nu vrei injuraturi pana in toamna.
baloo
15 Jul 23:22
+0
VOTURI
-0
kay:
Ca si creierul putred al mosului trotilat baloo.
FMM de retardat.
Asa asa, injura, ca la altceva oricum nu te duce mintea de cacat infect.

Da, vad ca la altceva in afara de injuraturi nu te duce mintea.

Camerele mecanicilor cati zeci de metri utili ocupa, ochiometric?
Vino cu cifre reale si discutam dupa aia. Fa-te si tu c-ai facut o scoala, totusi...
kay
15 Jul 22:25
+0
VOTURI
-0
Asa asa, injura, ca la altceva oricum nu te duce mintea de cacat infect.

Da, stiu, am mers ani intregi cu ele, asa ca ia-ti zborul, ia si o ruleta sa masori cabinele ca ochiometric esti prea prost sa-ti dai seama, si mars pe tarla, ca de civilizatie esti la fel de departe ca rablele tale infecte pe sine sau pe roti.

Auzi, cica am facut scoala pe banii comunistilor, de parca banii ii fatau ei pe gura. FMM de retardat.

Cand vorbesc de "confort, performanta, manevrabilitate, dotari, siguranta, actualitate, etc etc" nu ma refer sta stea pe picioare la 30 la ora, 40 de grade vara, cu troncanituri, topaieli, intuneric, jeg, lipsa spatiu si interior facut varza. Deci lasa-ne cu standardele tale MINIME cand abonamentul e aproape cat tot transportul urban (tramvaie, autobuze, metrou, funicular) din Praga. Ca fapt divers asa.
baloo
15 Jul 22:02
+0
VOTURI
-0
Cati zeci de metri patrati ocupa camerele mecanicilor, mosule trotilat kay? Hai, ilumineaza-ne, creier putred ce esti!
Si, din nou, nimeni nu pune in circulatie un tren care nu respecta anumite standarde! Stii tu cum sunt "IVA-ele noastre", ai mers cu ele, sau doar iti dai cu parerea?

Stii, cotoroanta comunista de ma-ta mai bine o sugea, iar bosorogul comunist de tac-tu mai bine facea o laba in loc sa se f_ta amandoi si sa iasa un tampit ca tine!

Ai facut scoala (daca ai facut-o!) pe banii comunistilor! Iar daca ai intrat la scoala dupa 1990 si vorbesti doar din ce-ai auzit la Antena 3 / B1 TV, mai bine taci.
Si e grav daca nu poti face diferenta intre o doctrina politica si oamenii care au trait in acele timpuri! Esti mai prost decat prevede legea!
kay
15 Jul 21:42
+0
VOTURI
-0
Trenuri vechi nu inseamna rable, IVA-ele noastre sunt rable. Ca si creierul putred al mosului trotilat baloo.

Circula tu cu conserve daca asta e nivelul tau, dar sa nu le comparam la confort, performanta, manevrabilitate, dotari, siguranta, actualitate, etc etc cu o masina moderna.
kay
15 Jul 21:29
+0
VOTURI
-0
8 oameni pe m2 e o exagerare, hai poate 6 dar nu 8. Fix la 7:45 il iau uneori la Unirii si nu se compara cu sauna din rablele vechi.

Si daca tot vorbim de spatiu, hai sa spunem si care sunt mai spatioase. Alea cu vagoane separate in nici un caz. Numai spatiile dintre vagoane si camerele mecanicilor cati zeci de metri utili ocupa.

Jegul o fi din cauza oamenilor, dar un metrou chiar nu trebuie curatat deloc? Cand stau graffiti-urile cu anii si nu le da nimeni jos, iar podeaua e innegrita de mizerie, cam cata atentie ne lasa noua impresia ca se acorda unei minime ingrijiri? Oare de un mop pe an au parte?

De ce e mai safe IVA decat Bombardier? Macar tehnic sa stim, ca la siguranta anti-infractionala in nici un caz.
baloo
15 Jul 21:13
+0
VOTURI
-0
kaa, esti un tembel fara pereche. Iti doresc sa ai parte doar de oameni ca tine!

Maximus, "trenuri vechi" nu inseamna neaparat rable, cum incearca tampitul caruia i-am raspuns mai sus sa insinueze. Ca sa-ti dau un exemplu, o Dacia 1310 bine intretinuta poate circula fara probleme.
Iar trenurile IVA au fost modernizate pana cand cineva ca acelasi tampit s-a gandit ca poate face o spaga frumoasa cumparand trenuri noi.

Exista anumite standarde care trebuie indeplinite inainte de a da in exploatare un tren. Si nu le incalca nimeni, indiferent de ce cred unii tampiti pe diverse forumuri.
paul
15 Jul 19:55
+0
VOTURI
-0
Da si ? care e problema. Sa il termine ... asta e important.
Daca astia de la Metrorex nu pot licita nimic fara sa fure asta e. Trebuie schimbati si facuta alta licitatie. Halo se aude la MT ?
Ing.
15 Jul 18:00
+0
VOTURI
-0
Vi se pare vouă că jegul e din vina metroului? E din vina vitelor, pardon, călătorilor care-l folosesc, că nu stă mecanicul la capăt să fumeze în tren.

Ventilaţia aia e un sistem foarte simplu cu câteva ventilatoare care trag aer din tunel şi un filtru (cine ştie cât de jegos o fi). E gândit pentru o încărcare 4 călători/m2. Trenurile noastre merg la 8 călători/m2 la oră de vârf. Du-te la Piaţa Unirii sau la Crângaşi pe la 7:45 şi ia metroul. Să-mi zici cum e aerul în el. Pe când la cele vechi mai puteai deschide geamul.

Din punctul de vedere al siguranţei circulaţiei, IVA e clar peste Bombardier, iar partea tehnică putea fi uşor adusă la zi (de fapt, chiar s-a întâmplat... s-au modernizat nişte trenuri... nu au circulat nici măcar 1 cm, nu a existat interes). Ba chiar, cu puţin efort, i se poate pune şi climatizare, că cineva prin anii '70 s-a gândit că ar putea fi nevoie şi a tras nişte tuburi de aer pe unde trebuie.

La Praga sunt nişte trenuri vechi de vreo 30 de ani, produse în URSS. Dar sunt modernizate acum câţiva ani (motoare de curent alternativ, invertoare, frânare recuperativă ş.a.), sunt cel puţin la nivelul Bombardierelor noastre. Varianta nemodernizată o găseşti la Budapesta... şi e mult mai gălăgioasă şi mai jeagoasă decât trenurile noastre vechi.
Michel
15 Jul 17:29
+0
VOTURI
-0
In toate tarile civilizate gasesti si trenuri vechi si nu pentru ca nu au bani de altele noi ci pentru nostalgici, fac parte din cultura locului. Numai romanii urasc casele, trenurile, etc. vechi
kaa
15 Jul 13:42
+0
VOTURI
-0
Da, din pacate au facut-o ei si nu un regim sanatos ca in Vest. Si se vede, inca mai avem comunisti infecti ca tine, oameni pentru care de fapt trebuia sa fie legal avortul. Mars in Korea de Nord, acolo inca mai sunt comunisti, du-te acolo sa va sugeti de oua si sa va ridicati in slavi unii pe altii.
aardvark
15 Jul 12:07
+0
VOTURI
-0
N-am spus ca vechimea e o problema, ci ca sunt rable comuniste.

Ai probleme, mestere! La mansarda! Si atat de grave ca nu-ti dai seama de ele...
Comunistii au facut tara asta pe care o injuri tu din toate puterile, tembelule!
kaa
15 Jul 11:27
+0
VOTURI
-0
N-am spus ca vechimea e o problema, ci ca sunt rable comuniste. Te-ai plimbat cu metroul prin Praga si ti se pare ca seamana cu cazaturile noastre? Eu da. Poate nu e Bombardier dar sunt intretinute, curate, nu dau sa sara de pe sine si sa suiere din toate partile.

Cat despre aer conditionat ba da, au un fel de ventilatie care fac calatoria decenta, in schimb in rablele intunecate simteam cum ma coc langa insemnele de galerie si tigarile aruncate.
Ing.
15 Jul 09:20
+0
VOTURI
-0
Vechimea e problema? Atat Bruxelles, cat si Viena, Praga si Budapesta lucreaza, in mare parte, cu trenuri vechi de 20 - 30 de ani. Tocmai pentru că metrourile astea nu cresc în copaci. Au un preţ mare şi se amortizează greu.

Aer condiţionat au toate trenurile, inclusiv IVA... dar doar la mecanici. Niciun tren nu are aer condiţionat pentru călători, nici măcar noile CAFuri.

Până termină metroul, au timp să facă rost de trenuri... apropo de IVA, Metrorex a tot plătit reparaţii capitale la ele. Apoi le-a tinut in depou sau le-au casat, fără să circule măcar 1 km (dar le-au făcut foi de parcurs false, să apară că au mers). Sunt multe IVA cu toate echipamentele noi-noute (boghiuri, motoare, compresoare, contactoare, căblărie), reparate între 2009 şi 2014 şi nefolosite niciodată după reparaţie! Acestea stau degeaba in loc sa fie folosite.
robert
15 Jul 08:40
+0
VOTURI
-0
Eh lasati ca pana o sa fie gata metroul vor finaliza si procurorii DNA dosarul. Problema este ca vor mai deschide altele..
kaa
15 Jul 08:23
+0
VOTURI
-0
In afara ca sunt niste rable comuniste insalubre, urate, intunecate, se misca prost, nu au aer conditionat si nu au paza, nici o problema.
ilie_scularie
15 Jul 07:53
+0
VOTURI
-0
Si care-i problema? Tramvaiele "Tatra" care trec prin Drumul Taberei au 50 de ani!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE