Metroul din Drumul Taberei: Cârtiţa uriaşă Filofteia a ajuns la Orizont



Cel de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM) a terminat execuţia tunelului dintre staţiile Academia Militară şi Orizont, pe firul doi. 

Metroul din Drumul Taberei: Cartita uriasa Filofteia a ajuns la Orizont
Metroul din Drumul Taberei: Cârtiţa uriaşă Filofteia a ajuns la Orizont
Foto: MT

Cel de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM) a terminat, miercuri, 8 ianuarie, execuţia tunelului dintre staţiile Academia Militară şi Orizont pe firul doi, în lungime de 533 de metri. Lucrările fac parte din Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon. Utilajul, denumit Sf. Filofteia, a început să foreze în data de 21 noiembrie 2013 și în perioada următoare va fi transferat în capătul opus al stației, pentru a-și continua traseul. Primul echipament TBM, Sf. Varvara, va începe săpăturile către următoarea stație, Favorit, în două săptămâni. Tunelul pe care-l va realiza va avea o lungime de 342 de metri, potrivit unui comunicat de presă remis B365.ro, de Ministerul Transporturilor.

"Monitorizăm cu mare atenţie aceste lucrări ca să fim siguri că termenele de execuţie vor fi respectate. La acest moment suntem în grafic şi sperăm că și în perioada următoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta termenele impuse", a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, în comunicatul citat.

Graficul de lucrări prevede ca structura staţiilor şi a tunelelor să fie gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează apoi să fie realizate lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Etichete: academia militara, cartita filofteia, lucrări metrou, magistrala 5, metrou drumul taberei, Orizont

0/2 COMENTARII
Cetateanul
10 ian 00:58
+0
VOTURI
-0
Octavian, argumentele tale sunt absolut normale (dar fundamental gresite) in conditiile in care tot sistemul de metrou bucurestean de pana acum a fost facuta in timpul comunismului deci dupa idei comuniste. Atunci metroul era construit pentru a duce clasa muncitoreasca la uzinele aflate in oras, de aici si motivul pentru care nu s-a facut metrou drumul taberei pe vremea aceea desi era si in timpul comunismului unul dintre cele mei dens populate cartiere din bucuresti. In partea aceea a orasului nu existau fabrici/uzine.

S-ar putea sa te surprinda ,dar eficienta mare a metroului nu se datoreaza vitezei de deplasare a acestuia ci faptului ca este complet separat de traficul auto si pietonal, de faptul ca nu exista intersectii si deci singurul moment in care incetineste si opreste este cand ajunge in statii si de faptul ca nu este afectat de intemperii. Toate astea inseamna predictibilitate din cauza faptului ca factorii variabili sunt extrem de redusi. Viteza conteaza putin spre deloc.

Si eu gandeam exact ca tine in privinta numarului des de statii (fiind afectata ,evident, si judecata mea de modul comunist de construire al metroului) dar am inceput sa citesc cateva articole despre modul de functionare a unui sistem de metrou, despre retelele din orase cunoscute pentru eficienta sistemul sau de transport subteran, pareri ale specialistilor si am inteles ca, cu cat sunt mai dese statiile de metrou cu atat va deveni un mijloc mai atractiv de transport pentru mai multe persoane, va reusi sa creeze mai multe noduri de transport cu tramvaiele/troleele/autobuzele de la suprafata ,deci va deveni un mijloc de transport mult mai versatil si mai euficient.

Iti recomand sa citesti cateva articole serioase despre acest sistem de transport, cu siguranta acolo vei gasi explicatii mai detaliate.
octavian
09 ian 13:38
+0
VOTURI
-0
In loc sa faca statii la o lungime asa de mica una de alta in care trenul nici nu va putea prinde viteza, mai bine statia o facea intre cele 2 si cu o iesire la un capat- Favorit si o iesire la celalt capat Orizont. La fel si la celelalte statii. Asa o sa coste nu numai lucrarea mult mai mult, ci si costurile de transport (salariatii din statii, energia din statii si franarea si orirea mai dese ale metroului, mai multe metrouri ca un traseu care s-ar fi putut face in 5 minute ele l-ar parcurge in 15. Exemplu: in Militari intre Lujerului si Eroilor sunt doar 2 statii. Intre Drumul Taberei si Eroilor, aceeasi distanta, vor fi 5 statii. Si iar ca la articolul precedent cei de la Metrorex vor cere intr-una marirea tarifelor caci cheltuielile sunt prea mari.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h