Metroul din Drumul Taberei este blocat. Inaugurarea se amână



În ciuda tuturor promisiunilor, metroul din Drumul Taberei nu va fi inaugurat nici anul acesta: o problemă în instanță împiedică finalizarea lucrărilor din subteran. Potrivit specialiștilor de la Asociația Pro Intrastructura (API), pentru soluționare acesteia și semnarea unui contract pentru realizarea sistemului de automatizare sunt necesare minimum nouă luni

Metrou Drumul Taberei
Metrou Drumul Taberei

Povestea metroului din Drumul Taberei este cunoscută: în 2008, încep licitațiile pentru selectarea unui constructor care să realizeze Magistrala 5, cea care urma să lege DT de cartierul Pantelimon, via Eroilor, scrie a1.ro. Trei ani mai târziu, în 2011, o asociere condusă de societatea "Astaldi" începea lucrările propriu-zise, programate să dureze cel mult patru ani.

S-a ajuns în 2015, apoi 2016, apoi 2017. Pe 30 mai 2017, "Metrorex" a lansat o licitație pentru a alege societatea care să realizeze, în schimbul a 121 milioane de lei, sistemul de automatizare și protecție pentru noua linie de metrou. În cursă s-au înscris, atunci, două societăți cu renume în domeniu, "Siemens" și "Alstrom". În faza depunerii documentației, prima companie a fost descalificată. Nemulțumită, a acționat de mai multe ori, în instanță, "Metrorex". Directorul-executiv al "Metrorex SA", Dumitru Sodolescu, a declarat pentru Ziare.com ca tot de instanta depinde cand se va deschide Magistrala 5 de metrou. "Existau, de fapt, doua dosare. Primul s-a rezolvat pe 15 noiembrie 2018. Al doilea, însă, era suspendat pana la solutionarea primului. Iar fiind sfarsit de an, instanta n-a mai facut nimic in cazul acestui al doilea dosar. Cu alte cuvinte, nu l-a repus inca pe rol. Noi am solicitat repunerea pe rol, astfel incat aceasta chestiune sa se clarifice cat mai curand si sa nu ne mai intarzie la infinit. Termenul in care se va putea deschide Magistrala 5 depinde acum de ce va stabili instanta si de momentul in care o va stabili".

Pana cand cauza - pentru care nu s-a stabilit un termen de judecată concret - nu se va rezolva, "Metrorex SA" nu va putea semna contractul cu "Alstom", care sa realizeze sistemul de automatizare si protectie. Iar fara acest sistem metroul nu va putea transporta calatori pe Magistrala 5. Conform specialiștilor de la Asociația Pro Infrastructura (API), după soluționarea problemelor din instanță și semnarea unui contract pentru realizarea sistemului de automatizare, lucrările ar urma să dureze cel puțin nouă luni. Adică și 2019 este pierdut!

 

Etichete: Drumul Taberei, inaugurare metrou, metrou

0/7 COMENTARII
rio
14 Jan 08:57
+0
VOTURI
-0
Ioane ti-ai primit galeata cu faina de la Dragnea, asistatule?
Ion
13 Jan 17:39
+0
VOTURI
-0
@vlad fraier mai ești. Ai cifre și despre Alstom? Alstom a fost câștigătorul. Ai citit ce penalități a plătit Siemens in SUA? A, am uitat, la irealitatea și fakehotnews nu ai văzut nu ai citit despre asta. Caută pe google, poate acolo găsești informațiile (de google sper ca ai auzit). Ghinion cum zicea tăntălaul națiunii (nu națiunii române).
Vlad
11 Jan 12:40
+0
VOTURI
-0
@Ion fraier esti... I-auzi, PSD nu a avut primar :)), Oprescu ce era? Fix PSD. Ba din 2000 pana in prezent PSD a avut majoritate in consiliul general vreo 15/18 ani prin diferite aliante. Oricum, METROREX apartine de guvern. Apoi... Siemens a dat spaga unde si cui?? Cum sa dea in Romania cand nu doar ca a pierdut licitatia, dar nici nu a ajuns la ea, a fost descalificata. Oricum, oameni ca tine nici nu realizeaza marimea si forta unor companii de tipul Siemens. Cum sa generalizezi doar pe baza unui articol din cine stie ce ziar, intamplat in cine stie ce tara. Hai sa-ti dau eu niste cifre spre comparatie: Siemens are cifra de afaceri de 73 de miliarde de euro/an. Toata Romania ca tara are un PIB de 210 miliarde. Cred ca Siemens stiu ce fac ca sa-si conduca afacerile... deci descalificarea mi se pare complet suspecta. Au fost eliminati ca sa castige ceilalti si acum bineinteles noi ca oras si tara tragem ponoasele prin intarzieri, dar firma "aleasa" pana la urma o sa faca lucrarea, banii o sa ajunga la cine trebuie.
Maximus
11 Jan 08:45
+0
VOTURI
-0
Metroul nu este la primarie ci la Ministerul Transporturilor. Sorin Oprescu a fost primar "independent" sustinut de PSD in perioada 2008 - 2015 (cand a abdicat fiind prins cu cash-ul in torpedou).
Ion
11 Jan 01:46
+0
VOTURI
-0
În niște ziare străine scria că Siemens este acuzat că a dat șpagă. Din fericire la noi numai pesedei primesc șpagă (vezi dna) și până acum în București pesedei nu au avut primari. Deci totul e curat sin fericire și Apostol câștigă. Sau nu. Sau șpagă nemțească (gen șase case citește până pricepe = tantalaul națiunii).
Badea Laurentiu
10 Jan 14:17
+0
VOTURI
-0
RUȘINE!!! Trebuie să fii urgent până la finalizarea lucrărilor de metrou M5 (tronsonul drumul taberei-eroilor)
Vlad
10 Jan 11:38
+0
VOTURI
-0
Ok, dar daca lui Siemens i se da dreptate?? Perfect posibil considerand cum se fac caietele de sarcini in Romania. Pana la urma sunt ditamai firma, daca s-au bagat la licitatie stiau ce-si asuma, ma indoiesc ca si-au facut o oferta gaunoasa. Eh, daca li se da dreptate nu cumva trebuie refacuta toata licitatia???>

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE