Metroul din Drumul Taberei se scumpeşte din nou: 5,7 milioane de euro pentru lucrări suplimentare



METROUL DIN DRUMUL TABEREI se scumpeşte din nou. Metrorex a atribuit un nou contract, în valoare de peste 5,7 milioane de euro, pentru lucrări suplimentare la Magistrala 5. Până în prezent, valoarea totală a contractelor atribuite pentru construcţia Magistralei 5 de metrou se ridică la circa 2,6 miliarde de lei cu TVA inclus, echivalentul a circa 585 milioane euro.

Metroul din Drumul Taberei se scumpeste din nou: 5,7 milioane de euro pentru lucrari suplimentare
Metroul din Drumul Taberei se scumpeşte din nou: 5,7 milioane de euro pentru lucrări suplimentare
Foto: forum.metrouusor.com

LUCRĂRI METROU DRUMUL TABEREI. Conform unui anunţ de atribuire postat de Metrorex în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), compania va plăti peste 20,58 milioane lei fără TVA, respectiv 25,5 milioane lei cu TVA inclus, pentru lucrări suplimentare la Magistrala 5.

Contractul pentru care Metrorex va plăti echivalentul a 5,73 milioane euro cu TVA inclus vizează „Lucrări suplimentare la contractul nr. 10/14.03.2011 « Magistrala 5 – Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate. LOT L1.1 – Sectiunea Râul Doamnei – Haşdeu (Opera) – Structura de rezistenţă » - dimensionarea peretilor mulaţi ob. 20, 21, 22 (interstaţia Academia Militară – Eroilor 2, statia Eroilor 2, interstaţia Eroilor 2, PS Operă: statia de pompare) pentru structura de rezistenţă".

Potrivit anunţului publicat de Metrorex în SEAP, cei 5,73 milioane de euro vor fi alocaţi pentru realizarea unor cantităţi suplimentare de lucrări pentru dimensionarea pereţilor mulaţi obiectele 20, 21, 22 (interstaţia Academia Militară – Eroilor 2, staţia Eroilor 2, interstaţia Eroilor 2, PS Opera: staţia de pompare) pentru structura de rezistenţă, conform cerinţelor precizate în caietul de sarcini.

LUCRĂRI METROU DRUMUL TABEREI. Contractul a fost atribuit prin negociere fără anunţ de participare asocierii ASTALDI S.p.A. - FCC CONSTRUCCION SA - SC DELTA ANTEPRIZA DE CONSTRUCTII SI MONTAJ 93 SRL - SC AB CONSTRUCT SRL, consorţiul care efectuează lucrările la Magistrala 5 de metrou, pentru că "lucrările / produsele / serviciile suplimentare sunt comandate în condiţiile stricte stabilite în directivă", conform motivării din anunţul publicat de Metrorex în SEAP.

Metrorex mai menţionează, în anunţul postat în SEAP, că procedura de atribuire a fost aplicată în conformitate cu prevederile OUG nr. 34/2006 privind achiziţiile publice.

METROUL DIN DRUMUL TABEREI s-a mai scumpit şi anterior. Metrorex a atribuit, în octombrie 2014, constructorului Magistralei 5 un contract în valoare de peste 67,47 milioane lei cu TVA, pentru lucrări suplimentare efectuate la metroul din Drumul Taberei. După ce constructorii de la Magistrala 5 au primit bani în plus au început să lucreze aproape la capacitate maximă, a declarat, anterior pentru B365.ro, fostul director general al Metrorex, Aurel Radu.

Potrivit fostului şef al Metrorex, Astaldi a cerut Metrorexului circa 200 de milioane de lei în plus pentru lucrări suplimentare efectuate la Magistrala 5. În urma unei analize efectuate, compania care gestionează transportul în subteran din Bucureşti le-a plătit constructorilor metroului de Drumul Taberei încă 54,41 milioane de lei fără TVA. "Am căzut de acord cu ei să le plătim 54 milioane lei, sumă care a fost justificată. Am avut un consultant extern, unul dintre cei mai mari consultanţi britanici. Conform normativelor europene se puteau acorda acele plăţi suplimentare. Din analizele suplimentare s-a stabilit că suma respectivă se putea acorda, sumele fiind justificate pentru că au făcut pereţii mulaţi mai groşi. Fiindcă se respectă normativele europene, Metrorex le-a putut plăti 54 milioane lei, dar ei au avut revendicări de 200 milioane lei", a explicat Aurel Radu.

LUCRĂRI METROU DRUMUL TABEREI. Totuşi, deşi au primit bani în plus pentru Magistrala 5, Asocierea S.C. Astaldi S.p.A., FCC Construccion S.A., Delta A.C.M., AB Construct, care execută lucrările la metroul de Drumul Taberei, nu a renunţat la pretenţiile financiare şi a acţionat Metrorexul în instanţă.

De cealaltă parte, şi Metrorex le-a facturat penalităţi de întârziere constructorilor de la Magistrala 5, dar suma este mult mai mică decât cea pretinsă de Astaldi. "Până în prezent (n.r. - octombrie 2014) Metrorex a facturat, în 2012, circa 400.000 lei penalităţi de întârziere, pentru că nu s-au respectat graficele. Penalităţile au fost şi plătite", au spus reprezentanţii Metrorex. Mai multe detalii AICI.

La finele lui 2013, Metrorex a atribuit germanilor de la Max Boegl un contract de 12,2 milioane lei (2,7 milioane euro) fără TVA, pentru lucrări suplimentare la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei - Pantelimon. Contractul viza lucrări de deviere a reţelelor edilitare aferente Magistralei 5, lot L1.2 – Romancierilor - staţia Valea Ialomiţei inclusiv depou şi galerie de legătură, conform cerinţelor precizate în caietul de sarcini. Detalii suplimentare AICI.

În martie 2011, Metrorex a semnat cu Max Boegl un contract de 231,6 milioane lei, fără TVA, pentru construcţia staţiei şi depoului Valea Ialomiţei, parte a Magistralei 5.

Contractul pentru lucrările de rezistenţă a secţiunii Râul Doamnei - Opera (Haşdeu), cu o lungime totală de 6,2 kilometri şi 9 staţii, a fost adjudecat la vremea respectivă de asocierea Astaldi - FCC - Delta ACM - AB Construct pentru 918,9 milioane lei, fără TVA.

LUCRĂRI METROU DRUMUL TABEREILa jumătatea lui 2013, Metrorex a atribuit şi acestei asocieri un contract de 69 milioane lei (15,5 milioane euro) fără TVA pentru lucrări suplimentare de deviere a reţelelor edilitare.

Italienii de la Astaldi au câştigat şi licitaţia pentru a doua etapă de construcţie a Magistralei 5 de metrou. Valoarea totală a acestui contract se ridică la peste 180 milioane de euro.

Oficialii Metrorex au semnat, pe 8 iulie 2015, contractul pentru realizarea lucrărilor de Cale de rulare, şina a III-a şi fir aerian de contact. Finisaje şi sisteme de instalaţii, necesar finalizării şi punerii în funcţiune a Secţiunii Râul Doamnei – Haşdeu din cadrul Magistralei 5 de metrou.

Valoarea contractului este de 793.388.105,79 lei (180.069.928,69 euro) şi are o durată de execuţie de 16 luni, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.

LUCRĂRI METROU DRUMUL TABEREI. "Contractul s-a semnat între SC Metrorex SA şi Asocierea desemnată câştigătoare în cadrul procedurii de licitaţie, respectiv ASTALDI SPA – FCC CONSTRUCCION SA – UTI GRUP SA – ACTIV GROUP MANAGEMENT SRL.

Prin finalizarea Magistralei 5, programată a se realiza la sfârşitul anului 2016, se va oferi o cale de transport de mare capacitate, sigură, confortabilă, fiabilă, accesibilă, rapidă şi directă între zona de vest a Bucureştiului - cartierul Drumul Taberei şi centrul oraşului. Aceasta va reprezenta soluţia principală de creştere atât a gradului de mobilitate cât şi a ponderii transportului public ecologic şi prietenos cu mediul în detrimentul transportului auto privat", a anunţat Metrorex, într-un comunicat de presă remis anterior B365.ro.

LUCRĂRI METROU DRUMUL TABEREI. Proiectul Magistralei 5 de metrou este finanţat din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operational Sectorial –"Transport" 2007 - 2013.

Etichete: finantare lucrari magistrala 5 metrou drumul taberei, lucrări Magistrala 5, lucrari magistrala 5 metrou, lucrări metrou, magistrala 5, magistrala 5 de metrou, Metrorex, metrou, metrou bucuresti, metrou drumul taberei, realitatea, se scumpește, se scumpeşte metroul

0/2 COMENTARII
biciclistul
01 Sep 18:08
+0
VOTURI
-0
Pretul unei calatorii cu metroul este prea mare , se scumpeste haotic in coditiile in care euro a ramas constant si energia si carburantii se ieftinesc si nu se aduc imbunatatiri deloc(ex : scari rulante care nu functioneaza de ani de zile), se scumpeste calatoria doar pentru a se mari salariile angatatilor Metrorex care si asa sunt prea mari
gigi
01 Sep 16:23
+0
VOTURI
-0
Halal primar general,mai bine alegeti un emigrant sirian ca primar general ca sigur are mai mult caracter si constiinta.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE