Metroul spre Aeroportul Otopeni se lasă aşteptat. Metrorex are nevoie de 500 milioane euro



Magistrala 6 de metrou, care ar urma să facă legătura cu Aeroportul henri Coandă Otopeni, mai are nevoie de o finanţate de 500 milioane de euro, bani care lipsesc însă Metrorex. 

Solutia pentru legatura Bucuresti-Otopeni: linie feroviara sau linie de metrou (Foto stiri.acasa.ro)
Soluţia pentru legătura Bucureşti-Otopeni: linie feroviară sau linie de metrou (Foto stiri.acasa.ro)

Deşi „posibilităţile de finanţare sunt multe", compania încă nu ştie de unde va face rost de această sumă.

Investiţia totală în construcţia acestei linii ar fi puţin peste 800 mil. euro, spune Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex.

„Posibilităţile de completare a finanţării sunt multe, ministerul analizează variante", a spus Homor într-o conferinţă, conform Ziarul Financiar. 

Din total, suma de 300 mil. euro ar fi asigurată printr-un credit de la o bancă japoneză, dar „diferenţa încă lipseşte". Acest credit a fost acordat de japonezi încă în 2010, la acea dată lucrările fiind estimate să dureze şapte ani, investiţie fiind evaluată la acea dată la 1 mld. euro.

Ministrul Transporturilor, declarații despre finalizarea metroului Gara de Nord-Otopeni

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat marți, la finalul întâlnirii cu comisarul european pentru politici regionale, Corina Crețu, că realizarea liniei de metrou Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă până în 2020 depinde de "cât de nemți" reușim să fim.

"Pe București — Otopeni, suntem în situația în care am avea o soluție adevărată: să facem metroul Gara de Nord — Otopeni. Eu cred că ne va ieși în următoarea lună toată documentația necesară, mai ales că există și proiectul. Și, de asemenea, depoul de la Străulești... Acolo va fi o parcare imensă. Depoul acela este făcut, numai că e apă. E baltă. Să finalizăm acea lucrare și atunci și cel care vine în București poate să-și lase mașina acolo și are acces la tot metroul bucureștean. În Master Plan este trecută și calea ferată (între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă — n. r.), dar pe colaborarea cu Japonia avem un proiect pentru finanțare. Eu cred că acel proiect va rezolva parte din probleme. Este exact ca și proiectele critice pe care le-am identificat în urma discuțiilor publice", a explicat ministrul Transporturilor, potrivit AGERPRES.

Întrebat dacă această linie de metrou va fi finalizată până în 2020, când capitala României va găzdui meciuri din turneul final al Campionatului European, Ioan Rus a răspuns: ''Depinde de cât de nemți reușim să fim".

Bucureștiul a fost inclus printre cele 13 orașe care vor găzdui meciuri din cadrul turneului final al Campionatului European din anul 2020, a anunțat, în septembrie 2014, Uniunea Europeană de Fotbal (UEFA).

Etichete: magistrala 6, metrou aeroport otopeni, metrou Otopeni

0/2 COMENTARII
Maximus
08 Oct 23:47
+0
VOTURI
-0
Guvernul are excedent bugetar dar se pregateste sa dea cu ei de perete si sa intre pe deficit fara sa aibia nicio investitie majora. In acest timp noi citim articole despre proiecte serioase care nu se pot face din lipsa fondurilor.
andrei
08 Oct 16:54
+0
VOTURI
-0
Ahahaha nu va fi gata nici in 2035, pentru ca mai intai trebuie sa avem biserica-bunker pe bani grei , asta e viata.. Nu i vina metrorexului , este fix vina guvernului (elor) pt ca ei se duc la aeroport doar cu coloanele si nu au stat in viata lor la un semafor, iar tot DN ul e la cheremul lor. Nu se va face niciodata nimic bun in tara asta, dar asta nu mai e vina guvernului, e vina noastra, ca dam din cap la asa ceva.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h