Microbuzele Bucureşti-Ilfov vor fi suspendate. STB va prelua călătorii



Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România(C.O.T.A.R.) a notificat Consiliul Judeţean Ilfov că începând cu 1 noiembrie 2018 operatorii de maxi-taxi care fac legătura între Capitală şi zona metropolitană vor trage maşinile pe dreapta.

Autobuze STB
Autobuze STB

Principalul motiv, susţin aceştia, îl reprezintă investiţiile nerecuperate în autobuzele urbane achiziţionate în 2014. Vehiculele ar fi trebuit să circule în urma unei noi licitaţii pentru licenţele de transport.

De la 1 ianuarie, Primaria Generală şi Consiliul Judeţean Ilfov au anunţat că vor introduce un sistem public de transport integrat dar şi un bilet unic pe 67 de noi linii preorăşeneşti.

„În 2013 s-a discutat despre înlocuirea sistemului maxi-taxi cu autobuze urbane, urmând să se facă o licitaţie. Am investit în autobuzele urbane şi cu două zile înainte licitaţia a fost suspendată prin instanţa de judecată. De atunci, noi cu maşinile cumpărate, plătim leasingul fără să încasăm bani„, explică pentru Libertatea reprezentatul COTAR, Gabriel Otet.

Preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Marian Petrache, susţine că de la 1 noiembrie Societatea de Transport Public Bucureşti este capabilă să preia liniile de transport preorăşeneşti, însă „în condiţii mai grele".

„Nu e important dacă au achiziţionat sau nu aceste autobuze noi. Ei ştiau care este poziţia Consiliul Judeţean din 2014 cu privire la acest serviciu de transport public unic. Nu e o nouate. Nu au fost luaţi prin surprindere. (...) Ei dacă faceau un transport public civilizat poate că nu se ajungea aici. Depindem de cât de repede vin maşinile cumpărate de Primaria Capitalei. În mod normal noi trebuia să fim gata şi la 1 ianuarie să le avem pe toate. Trebuia o perioadă să circulam în paralel şi noi si liniile private până la 1 ianuarie", a explicat Petrache.

Transportul de persoane din judeţul Ilfov către şi dinspre Bucureşti înseamnă astăzi, în mare parte, microbuze aglomerate, care nu opresc în staţii prestabilitate şi care au o stare tehnică cel puţin discutabilă.

Recent, un microbuz al liniei 445 Pipera-Tunari a luat foc în mers pe șoseaua Pipera din nordul Capitalei. Aproape un milion de persoane fac naveta în timpul săptămânii în regiunea Bucureşti-Ilfov.

 

Etichete: bucuresti ilfov, judetul ilfov, microbuze, stb

0/2 COMENTARII
Paula
29 Oct 12:40
+0
VOTURI
-0
Eu platesc un abonament de 240 de lei lunar si nu merg cu el cand vreau eu, deoarece mi se da un nr. de calatorii si trebuie sa ma incadrez in el si nu mai spun si de conditiile mizerabile unde stam ca in conserva, iar daca ploua afara, ploua si in interior!
anonim
25 Oct 00:39
+0
VOTURI
-0
Ar fi foarte bine. E o bataie de joc sa faci naveta cu maxi taxi. Scump si prost ca sa descriu pe scurt. Pe tot Bucurestiul un abonament costa 50 de lei. Iar o linie preorasaneasca 35 de lei o luna intreaga. La maxi taxi platesti 22 de zile lucratoare inmultit cu 8 lei pe zi, 176 de lei, pentru o naveta de 11 km. Jecmaneala pe fata. Pe langa asta abonamente nu dau, nu exista la ei asa ceva. Copiii nu beneficiaza de reducere, oriunde in lumea civilizata elevii au o reducere la transport. La ei nu, un elev de liceu plateste bilet intreg. Daca ai 2 copii la liceu la Bucuresti si mai faci si tu naveta, te-ai scos. Niste nemancati. Pe langa asta, conditiile in care circuli sunt incalificabile pentru secolul 21. Inghesuit, aplecat, calcat pe picioare. Bine ar fi sa reintre liniile preorasanesti. Chestia cu oamenii care nu platesc calatoria, e o minciuna. Navetistii scot abonamente, la fel si elevii. Sigur ca sunt si blatisti, dar si la Bucuresti sunt si acolo nu scoate nimeni mijloacele de transport in comun. Dar parca nu mai cred sa se schimbe ceva.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE