Ministrul Educaţiei: Şcoala românească a cultivat, involuntar, un fel de cultură a copiatului



Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, susţine că şcoala românească a cultivat, involuntar, un fel de cultură a copiatului, de aceea nu trebuie să surprindă că fenomenul plagiatului are această amploare în România, în condiţiile în care din şcoală se pune accent pe reproducere şi memorizare şi pe transfer mecanic de informaţie.

Mircea Dumitru
Mircea Dumitru
Foto: Mediafax

"Şcoala românească, punând accent pe reproducere şi pe memorizare, a fost un mediu în care s-a cultivat, involuntar, un fel de cultură a copiatului. Copiem de oriunde putem, de pe internet, de pe referate.ro, ne complacem în această situaţie ca profesori, sarcina noastră fiind mult mai uşoară atunci când ştim că elevul sau eleva a produs imediat la comanda noastră o lucrare şi nu ne asumăm rolul mult mai dificil, acela al cultivării minţilor acestor tineri, care trebuie să funcţioneze mai bine atunci când ies din şcoală", a declarat ministrul Educaţiei la dezbaterea publică privind noua Strategie Naţională Anticorupţie pentru perioada 2016-2020, potrivit news.ro.

Ministrul Educaţiei a subliniat că, în acest context, nu trebuie să ne surprindă faptul că fenomenul plagiatului are această amploare în România.

"Argumentul pe care-l prezint nu trebuie să relativizeze vina morală reală pe care o au cei care plagiază. Nu vreau să spun că, din cauza faptului că se copiază în şcoala românească, plagiatele sunt mai puţin vinovate. Vreau să spun că trebuie să reaşezăm învăţământul pe alte traiectorii, pe care alte sisteme de educaţie din ţări europene, din Statele Unite şi din Asia le aplică şi în care elevul vine într-adevăr la şcoală cu plăcerea de a afla şi de a învăţa", a spus Mircea Dumitru.

Ministrul a adăugat că este trist şi îngrijorător faptul că statisticile arată că peste 70% dintre elevii care vin în şcoala românească se simt singuri, neajutoraţi şi oarecum într-o situaţie de stres continuu, iar unii vin la şcoală fără niciun fel de plăcere.

"Noi, profesorii, insistam prea mult asupra transferului de informaţie şi insistăm foarte puţin asupra formării de caractere şi de convingeri. Suntem încă prizonierii unui sistem de educaţie care valorizează la maximum memorizarea, transferul mecanic de informaţie şi solicitarea ca acea informaţie să fie furnizată în mod prompt de elev atunci când este întrebat la diferite forme de examen", a mai declarat ministrul Educaţiei.

Etichete: ministrul Educaţiei, mircea dumitru

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE