Decizia care schimbă centrul Bucureştiului la propunerea locuitorilor din zonă, ca la King's Cross



Arhitectul-şef al Sectorului 3, Ştefan Dumitraşcu, a declarat în cadrul unei dezbateri că decizia de transformare a unuia dintre trotuarele de pe Bulevardul Unirii a fost luată după ce locuitorii din zonă şi-au exprimat astfel punctul de vedere.

Arhitectul-şef al sector 3, Ştefan Dumitraşcu, a declarat, în cadrul dezbaterii Starea și perspectivele urbanismului participativ, organizată de Asociația Agenția de Monitorizare a Presei, Asociația pentru Tranziție Urbană și Grupul pentru Dezvoltare Local, că decizia ca unul dintre trotuarele de pe Bulevardul Unirii să devină pietonal a fost luată la propunerea locuitorilor din zonă.

În zona Unirii sunt mai mult firme. Dar am avut surpriza ca, în fiecare dimineaţă, să existe, în zona lucrării, un grup de 10-15 oameni, care au venit sa întrebe ce se întâmplă, de ce se întâmplă, de ce se întamplă pentru a 30-a oară pe Bulevardul Unirii. Surpriza mea e că, din limbajul lor non-tehnic, au rezultat nişte soluţii tehnice pe care nicio comisie nu le vazuse. Ei au zis că apreciază faptul că Bulevardul Decebal şi-a schimbat în ultimii zece ani caracterul, dintr-un loc cu magazine care vindeau cauciucuri, rigips, fier într-un loc care astăzi invită la promenadă. Au spus că ar dori sa se întâmple acelasi lucru şi aici (...) Spuneau că vor să scăpe de instituții bancare, de magazinul de fiare vechi. În Centrul istoric nu mai merg că o să cada casele pe ei, aşa că vor aici, a povestit arhitectul-şef. Mai multe informaţii despre cum va fi transformat Bulevardul Unirii găsiţi aici.

El a adăugat de asemenea că angajaţii băncilor nu vor mai fi lăsaţi să intre cu maşina până-n uşa instituţiei şi că propunerea lui e ca proiectele ce vizează  amenajarile spaţiilor cu acces public nelimitat să fie făcute astfel.

În timpul dezbaterii, au fost prezentate și două astfel de modele de regenerare urbană a spațiilor în care au fost implicați oamenii, printr-o consultare publică reală.

Unul dintre modelele prezentate, în materialul realizat prin proiectul CUPA, este din Londra: gara The King's Cross. Pentru acest program de regenerare urbană a fost creat un forum care a permis oamenilor care trăiesc și lucrează în această zonă să își spună opiniile în procesul de dezvoltare și să sprijine definirea viitorului acestei zone. Aici, ambele consilii locale de sector au consultat populația, existând o planificare atentă a procesului de consultare care a avut la bază mai multe principii. De pildă, ideea ca acea consultare să fie permanentă, iar consiliile locale să aloce resurse pentru a asculta oamenii și ca informația furnizată va fi lizibilă și accesibilă.

Astfel, din ianuarie 2012, au fost organizate 180 de întâlniri cu grupuri de diferite feluri care au condus  la cunoașterea preferințelor. Au fost contacte directe cu 1000 de locuitori și, din decembrie 2002, Forumul creat a fost susținut sistematic.

În urma intervențiilor din King's Cross Central, această parte a Londrei a devenit foarte atractivă, iar consiliile locale derulează procese de planificare pentru ca și zonele limitrofe să beneficieze de valoarea generată acest program de regenerare urbană.

Un alt studiu de caz prezentat, din Los Angeles, descrie cum au fost implicați cetățenii în dezvoltarea sudului orașului, vizându-se ca rezidenții actuali să dispună de un cartier în care să dorească să locuiască atât ei, cât și copiii și nepoții lor. Au avut un coordonator care s-a ocupat de logistică pentru aceasta, facilitatori pentru a implica cât mai mulți cetățeni, arhitecţi și echipe de dezvoltare imobiliară. Ulterior, au fost implicați factorii interesați iar informarea corectă a cetățenilor a făcut ca întreg cartierul să se simtă inclus în proiect.

Etichete: Bulevardul Unirii, bulevardul unirii pietonal, realitatea, Sectorul 3

0/7 COMENTARII
CDog
03 dec 12:39
+0
VOTURI
-0
la King's Cross nu au pic de verdeata.. stiu ca primaria considera ca plantele polueaza dar la Londra ploua des la Bucuresti soarele in cap cand iti bate parca nu e tot una Chiar nu se gandesc si astia sa adapteze modificarile, defrisarile si toate cele la clima. Nu trebuie decat nitica geografie si cultura generala ca sa realizezi ca e o idee proasta... chiar si pentru simpla estetica...sau poate vrea cineva sa deschida bodegi p-acolo si nu stiau cum...
stefan
02 dec 23:55
+0
VOTURI
-0
vreau si eu k prosti sa nusi mai deschida gura si sa se dea tichete si la pietoni care incalca legea
ggg
30 nov 20:32
+0
VOTURI
-0
VREM SI NOI CA VIRTUTII SA DEVINA MAJORITAR PIETONALA ... iar masinile sa aiba limita de viteza de maxim 30 ... se pune ?
Sinner
30 nov 20:27
+0
VOTURI
-0
Inainte sa scrieti articole ar trebui sa iesiti pe teren, sa va documentati cu surse diferite si fotografii si apoi sa produceti ceva. Sunt satul de articolele voastre scrise din prezentari ale primarilor si arhitectilor de sector, care nu au nicio legatura cu realitatea.
1. Pozele prezentate de voi nu au legatura cu articolul; marota aia cu mutarea bulevardului o tot dati de vreo 2 ani, doar-doar s-o intampla. De ce credeti ca ar fi mai bine daca ne-am plimba pe unde e strada iar masinile ar merge pe unde sunt trotuarele (care nici nu sunt destul de mari pentru traficul de pe Unirii si ar trebui largite in detrimentul spatiului verde si copacilor existenti)?
2. Pe trotuare nu ar parca masinile daca nu li s-ar permite.
3. In zona la care faceti referinta au renuntat la unul din cele doua trotuare care existau pe Unirii, au sacrificat spatiul verde si copacii si au facut parcari. Au pus un milion de borduri, beton, pavele, etc in locul ierbii. Au modificat si sensul de intrare in aceste parcari si o sa vedeti ambuteiaje in intersectii. Vor mai monta un alt milion de stalpi de iluminat. Asta mie mi se pare sifonare de fonduri.
Cea mai tare imagine e cea a primarului care vine aproape in fiecare zi si da "indicatii pretioase" dupa un model pe care il credeam defunct. Si un grup de oameni ia notite de la primul inginer al sectorului :).
Asa ca, baieti, teoria ca teoria, dar practica va omoara. Mai faceti din cand in cand teren.
Rica S
30 nov 17:18
+0
VOTURI
-0
Trotuarul prin definitie este pietonal. Faptul ca pe el parcheaza sau merg masini este un abuz. Mai exact la ce trotuar va referiti? Bulevarul Unirii este destul de mare, ar trebui sa precizati exact zona. La Alba Iulia au facut macel cu copacii. Ala e trotuarul?
Marcu
30 nov 17:03
+0
VOTURI
-0
Probabil ca a discutat Negoita cu cativa din primarie care stau pe acolo. Despre ce au facut mai sus, spre piata Alba Iulia, s-a discutat cu cineva? Nu de alta, dar arata oribil.
Rex
30 nov 15:59
+0
VOTURI
-0
In primul rand unde se va muta carosabilul, daca in locul starzii va fi pietonal? Cat se va defrisa din spatiul verde de pe laturile bulevardului pentru ca trotuarul nu va fi suficient pentru a inlocui carosabilul facut pietonal? De ce nu este OK cum este acum pe bd. Unirii: trotuarele sunt OK, spetiul verde este ok... de ce trebuie mutat trotuarul in locul carosabilului si invers... ce se castiga?
Daca lucrurile s-au desfasurat ca King's Cross, inteleg ca acolo a existat un forum, discutii publice, transparenta etc...? Unde putem sa consultam acest forum, cand si unde au avut loc discutiile publice si cand vor mai avea loc? Sau dam din gura ca sa ametim lumea! A fost sa nu a fost ca la King's Cross sau e ca in bancul ala sovietic cu cetateanul caruia i se daduse o Volga.. cand de fapt i se furase o bicicleta!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE