Motivare CAB:Legea câinilor fără stăpân,în contradictie cu normele privind contractele de gestionare



Curtea de Apel Bucureşti (CAB) a motivat suspendarea normelor de aplicare a Legii câinilor fără stăpân prin faptul că acestea contrazic actul normativ în ceea ce priveşte persoanele juridice cu care autorităţile locale pot încheia contracte pentru gestionarea problemei câinilor fără stăpân.

Motivare CAB: Legea cainilor fara stapan, in contradictie cu normele privind contractele de gestionare
Motivare CAB: Legea câinilor fără stăpân, în contradicţie cu normele privind contractele de gestionare
Foto: cugetliber.ro

Potrivit judecătorilor CAB, în urma adoptării normelor metodologice, contractele încheiate de autorităţile locale cu persoane juridice care nu sunt asociaţii sau fundaţii, contrar prevederilor Legii gestionării câinilor fără stăpân (OUG 155/2001 modificată prin Legea 258/2013), sunt lovite de nulitate, astfel că autorităţile locale pot pierde bani,, scrie Mediafax.

Conform articolului 2 litera n) din HG 1059/2013 (pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân), operatorul serviciilor specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân este definit ca "persoană juridică, de drept public sau privat, care are competenţa şi capacitate de a presta servicii în domeniul protecţiei animalelor şi căreia i s-a delegat, încredinţat sau concesionat în condiţiile legii, realizarea activităţii de gestionare a câinilor fără stăpân".

Pe de altă parte, articolul 4 alineatul (2) din OUG 155/2001 prevede că "serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân pot fi concesionate numai către persoane juridice, asociaţii sau fundaţii care desfăşoară activităţi in domeniul protecţiei animalelor".

În acest condiţii, arată instanţa, normele de aplicare a OUG încalcă ordonanţa propriu-zisă. "Definiţia prevăzută la art. (2) lit. n) din Norme contravine dispoziţiei legale care permite concesionarea serviciilor de gestionare numai către organizaţiile pentru protecţia animalelor (asociaţii si fundaţii) întrucât prevede ca această concesionare se poate face şi către alte persoane juridice în afara organizaţiilor pentru protecţia animalelor", se arată în motivarea transmisă MEDIAFAX.

Pe de altă parte, arată instanţa, OUG 155/2001 stabileşte două modalităţi de efectuarea a activităţilor de gestionare a câinilor fără stăpân. Prima dintre ele se referă la serviciile specializate înfiinţate de consiliile locale, iar cea de-a doua, la entităţile concesionare, cum ar fi organizaţiile pentru protecţia animalelor.

"În măsura în care nu s-ar lua măsura suspendării actului normativ contestat, s-ar ajunge la situaţia în care contractele încheiate cu terţe persoane în vederea realizării serviciului specializat pentru gestionarea câinilor fără stăpân să fie lovite de nulitate, cu consecinţe financiare asupra patrimoniului autorităţilor publice locale şi nu numai", susţine instanţa, în motivare.

Conform sursei citate, în lipsa măsurii suspendării HG 1059/2013, s-ar ajunge la posibilitatea încheierii de către serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân a unor protocoale de colaborare cu unităţile administrativ-teritoriale cu care se învecinează, deşi această ipoteză încalcă legea.

"Menţinerea în vigoare a HG nr. 1059/2013 ar permite plasarea adăposturile publice pentru câinii fără stăpân şi pe raza unităţilor administrativ-teritoriale aflate în vecinătate, deşi astfel se încalcă legea prin care s-a prevăzut obligaţia fiecărei unităţi administrative-teritoriale de a înfiinţa servicii de gestionare şi adăposturi publice, de a gestiona această problemă local, în raport de nevoile comunităţii respective", motivează Curtea de Apel Bucureşti.

Mai mult, potrivit instanţei, înfiinţarea adăposturilor publice pe raza altor unităţi administrativ-teritoriale învecinate va duce la o serie întreaga de consecinţe financiare.

"O asemenea măsură ar determina stabilirea unor raporturi juridice, implicând situaţia juridică a terenului, edificarea adăpostului, sursele de finanţare, drepturile de administrare, personalul angajat, dimensionarea adăposturilor (logistic, uman etc) faţă de problematica particulară a câinilor fără stăpân din unitatea administrativ teritorială respectivă", se menţionează în documentul citat.

La sfârşitul lunii iunie, Curtea de Apel Bucureşti a suspendat executarea normelor de aplicare a OUG nr. 155/2001 privind gestionarea câinilor fără stăpân, modificată prin Legea nr. 258/2013, la cererea Vier Pfoten, decizia nefiind definitivă.

Managerul de proiect al Autorității pentru Supravegherea și Protecția Animalelor din București, Răzvan Băncescu, a anunțat ulterior că va continua programul de eutanasiere a câinilor fără stăpâni, în ciuda deciziei luate azi de Curtea de Apel București şi a precizat că ASPA va aștepta publicarea motivării Hotărârii Judecătorești, înainte de a suspenda eutanasierile.

Fundaţia pentru protecția animalelor Vier Pfoten a depus miercuri, 9 iulie 2014, o plângere penală împotriva conducerii ASPA, reprezentată de Răzvan Băncescu și Bogdan Treeroiu, care, spun reprezentantii fundatiei, ignoră decizia Curții de apel București de suspendare a normelor de aplicare a legii care permite uciderea câinilor fără stăpân, anunță reprezentanții organizației. ASPA a continuat în mod ilegal activitatea de prindere și ucidere, mai arata Fundatia.

Etichete: ASPA, Autoritatea pentru Supravegherea și Protecția Animalelor, câini fără stăpân, câini maidanezi, norme de aplicare lege caini fara stapan, vier pfoten

0/2 COMENTARII
www.maidanezii.blogspot.ro
14 Feb 00:42
+0
VOTURI
-0
Vier Pfoten criminalii din romania
Intrebare
12 Jul 14:31
+0
VOTURI
-0
INTREBARE ,daca Vier Pfoten a cerut CAB suspendarea mai multor prevederi, pe care le consideră nelegale, din HG nr. 1059/2013 pentru aprobarea Normelor de aplicare a OUG nr. 155/2001 privind gestionarea câinilor fără stăpân DE CE s-au suspendat integral Normele si nu doar articolele cerute ???

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE