Linii de tramvai și autobuz RAPIDE pentru traversarea Bucureștiului, propuse în PMUD. VEZI TRASEELE



Sistemul de transport public din Capitală este unul deficitar. Principalele probleme sunt infrastructura învechită, vehiculele depășite din punct de vedere logistic, dar și modul de organizare a transportului public, care nu acordă prioritate mijloacelor de transport în comun. Astfel vehiculele RATB sunt de multe ori blocate în trafic și înregistrează întârzieri mari, ducând până la nerealizarea curselor. Pentru rezolvarea acestei probleme, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă propune o serie de soluții care pe termen lung ar putea determina bucureștenii să renunțe la mașinile personale în favoarea transportului public. Mai exact, PMUD propune înființarea a patru linii de tramvai și autobuz rapide totalizând 65 de kilometri. 

Noi linii de tramvai si autobuz rapide pentru traversarea Bucurestiului. VEZI TRASEE
Noi linii de tramvai și autobuz rapide pentru traversarea Bucureștiului. VEZI TRASEE

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru regiunea București-Ilfov (PMUD) a fost finalizat. Documentul de aproape 800 de pagini analizează situația existentă și problemele cu care se confruntă Capitala și propune soluții și proiecte concrete pentru rezolvarea acestora. Potrivit PMUD, sistemul de transport public din București trebuie revitalizat și reorganizat pentru a deveni o opțiune reală pentru deplasarea prin oraș. În acest moment, mijloacele de transport în comun ale RATB nu au prioritate în intersecții, iar benzile unice destinate lor sunt extrem de puține. Astfel, din cauza blocajelor din trafic, mijloacele de transport în comun ale RATB pierd peste 1.000 de curse în fiecare zi. 

"Tramvaiele utilizate în prezent sunt depășite din punct de vedere tehnologic și nu respect standardele actuale, și necesită activități de mentenanță intensive. Majoritatea infrastructurii de tramvai este retrogradată pentru a împărți spațiul pe carosabil cu traficul auto, aceasta având impact asupra vitezei și calității. Vitezele comerciale sunt cu mult sub standardele internaționale ", se precizează în Planul de Mobilitate Urbană. 

Una dintre soluțiile la problema vitezei reduse de circulație a tramvaielor, ar fi, conform PMUD, înființarea a două linii de tramvai rapid. Acest proiect presupune separarea fizică a liniei de tramvai de traficul auto, reorganizarea/ ajustarea intersecțiilor pentru eliminarea problemelor de trafic legat de virajul la stânga și acordarea priorității tramvaielor la semafoare. 

Cele două linii de tramvai rapid propuse în PMUD sunt: Linia 7 cu traseul: Bragadiru - Alexandria - Piaţa Unirii - Pasaj Colentina - Voluntari, și Linia 3 pe traseul Popeşti-Leordeni - Piaţa Victoriei. În total, cele două linii ar acoperi o distanță de 38 kilometri. 

Ce investiții ar trebui făcute

Pentru linia 7 Bragadiru - Voluntari:

- construirea unui segment nou de linie de tramvai  între Bragadiru și Depou Alexandria (aproximativ 2 kilometri),

- modernizarea liniei existente până la Piaţa Unirii, conexiune nouă prin Piaţa Unirii

- modernizarea liniei existente între Piaţa Unirii și Pasaj Colentina

- segment nou peste Pasaj Colentina spre Voluntari  (aproximatuv 4 km). 

Pentru Linia 3 Popeşti-Leordeni - Piaţa Victoriei:

- construirea unui segment nou de cale de rulare între Popeşti-Leordeni spre Romprim (aproximativ 4 km)

- modernizarea coridorului de tramvai existent via Eroii Revoluţiei

- modernizarea coridorului existent prin Strada Progresul, Politehnica, Pasajul Basarab spre Piaţa Victoriei (aproximativ 7 km). 

Valoarea estimată a investițiilor pentru cele două linii este de un miliard euro, din care 760 milioane euro infrastructură, inclusiv modernizare fațade și amenajări peisagistice ale străzilor și 286 milioane euro pentru material rulant. 

27 de kilometri de linii de autobuz rapid

Și în ceea ce privește autobuzele se recomandă crearea unor linii noi. "Nu există un sistem 'intermediar' care să acopere nișa dintre tramvai și autobuz, acolo unde tramvaiele pot reprezenta o investiție prea mare, iar autobuzele obișnuite sunt insuficiente. Autobuzele de tranzit rapid (BRT) pot contribui la acoperirea acestor nișe. Serviciile BRT oferă capacitate mare și cu frecvențe mari a serviciului, deservind zone în carecererea este mai scăzută și nu poate justifica un sistem pe cale ferată", se precizează în PMUD. 

Documentul propune ca noua investiție să se realizeze după  'stilul european' de BRT, care presupune o bandă prioritară separată (dar nu neapărat în întregime), platforme cu podea joasă, autobuze cu podea joasă, intervale scurte, infrastructură mult mai ușoară și capacitate intermediară între autobuz și tramvai.

"Investițiile în infrastructură ar trebui să se facă în benzi de autobuz continue, dedicate, cu separare fizică acolo unde este necesar, din cauza interacțiunii cu traficul auto. BRT va avea prioritate în intersecțiile selectate și se vor face ajustări pentru evitarea impactului generat de manevrele de întoarcere la stânga din trafic, alături de prevederi legate de parcare și management al traficului care să reducă și să evite
impactul traficului auto", se precizează în documentul citat.

Se recomandă două coridoare cheie pentru introducerea autobuzului rapid:

Linia Autobuz rapid 2: Magurele – Gara de Nord cu următoarele investiții: 

- secțiune nouă de la Măgurele la Linia Metroului 5 lângă Academia Militară (propunere traseu: Prelungire DC20 (Magurele) și legătura cu Str. Legendei până la Str. Antiaeriană/Alexandriei)

- folosirea în comun a inelului rutier de la Linia Metroului 1 la Grozăvești

- continuarea traseului pe inelul rutier spre Linia Metroului ¼ la Basarab

- jumătate de cerc în spatele gării spre punctul terminal de la Gara de Nord.

Linia Autobuz rapid  3: Buftea – Mogosaia – Straulesţi – Gara de Nord cu următoarele investiții:

- secțiune nouă de la Buftea la Linia Metroului 4 la Străulești 

- conexiune pe parcurs cu Linia Metroului 4 spre Gara de Nord.

Lungimea totală a traseelor este de 27 kilometri. Potrivit unei estimări,  valoarea  investiției s-ar ridica până la 131 milioane euro și include amenajări privind regimul de prioritate și flotă de 65 autobuze cu podea joasă articulate și cu articulație dublă. 

Ce spune Primăria Capitalei despre recomandările Planului de Mobilitate Urbană

"Noua conducere a Primariei Capitalei va tine cont de elementele cuprinse in planul de mobilitate urbana, componentele acestuia reprezentand masuri prioritare pentru buna functionare a orasului. Astfel, componentele planului integrat de mobilitate urbana se vor regasi in activitatea administratiei locale in anul 2016", au precizat reprezentanții Primăria Capitalei într-un răspuns remis B365.ro.

Planul de Mobilitate Urbană pentru Regiunea București-Ilfov este un document strategic și a fost realizat de ROM Transport Engineering și Avensa Consulting, ambele alese în cadrul unei licitaţii realizate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Etichete: autobuz, autobuz rapid, Planul de mobilitate urbană, PMUD, tramvai, tramvai rapid, transport public

0/8 COMENTARII
Anghelescu Elena
18 Jan 22:07
+0
VOTURI
-0
ca bine zici si ca sa citez : "administratiei din Bucurestii ii convine ca strazile din oras sa ramana blocate pentru a justifica alocarea de fonduri cat mai mari catre proiecte de infrastructura. La astfel de proiecte, comisioanele sunt mari. Si se apropie campania electorala."
HTP
18 Jan 19:20
+0
VOTURI
-0
Peste tot in lumea civilizata se fac legaturi pe cale farata de la marginea orasului catre suburbii, iar in centru se face metrou, la noi se fac linii de autobuz rapide? Cum vor fi ele rapide daca circula pe aceleasi strazi ticsite cu masini. E bun documentul, bun de aruncat la cos!
Ing.
18 Jan 12:55
+0
VOTURI
-0
Liniile astea ,,rapide" sunt o combinaţie între studiul făcut de japonezi acum vreo 15 ani (Studiul JICA), strategia pe termen lung a Metrorex (Bragadiru - Voluntari, i-au păstrat şi numărul 7 cum şi Metrorex i-a zis M7) şi istoria ITB-ului. Să nu mai vorbesc că se propun modernizări ale liniilor de tramvai acolo unde acestea au fost deja efectuate. O porcărie.
SIBNET
18 Jan 12:39
+0
VOTURI
-0
In alta ordine de idei, daca ai biblioteca acasa si vrei sa o imbogatesti cu inca o carte extraordinara, tocmai ai gasit afacerea care ti se potriveste perfect! Mai pui o carte pe raftul bibliotecii tale personale si pornesti sa castigi bani in cea mai simpla afacere posibila! Ai numai avantaje aici! Si totul e foarte usor! Te ajutam noi sa reusesti! Cere acum detalii la adresa de email: sibnet@usa.com
vlad
18 Jan 10:44
+0
VOTURI
-0
Astia nu sunt capabili sa-si tina toate autobuzele in trafic si vor linii rapide??? Pai pentru asta avem metrou. Nu zic, se pot face niste linii rapide pe anumite trasee... insa nu se pot pune linii speciale pentru RATB in tot Bucurestiul, pur si simplu nu este posibil, nu atata timp cat toata lumea are masina si sta in trafic.
Autobuz la Therme
18 Jan 10:15
+0
VOTURI
-0
Facem autobuz pe Straulesti - Gara de Nord, segment acoperit de metrou, dar nu facem ceva spre strandul termal de la Balotesti? Pai linia aia ar fi folosita de turisti!
frone
18 Jan 08:44
+0
VOTURI
-0
Noi nu suntem in stare sa finalizam linia simpa de tramvai de pe Iancului sau Rebreanu care au intarziere de doi ani pt nici 5 km, si vrem sa facem linii rapide? Sa va fie rusine!!!!
Bucuresti
18 Jan 08:37
+0
VOTURI
-0
"Noua conducere a Primariei Capitalei va tine cont de elementele cuprinse in planul de mobilitate urbana, componentele acestuia reprezentand masuri prioritare pentru buna functionare a orasului. Astfel, componentele planului integrat de mobilitate urbana se vor regasi in activitatea administratiei locale in anul 2016", au precizat reprezentanții Primăria Capitalei - Ha, ha ! Ce gluma buna, cand costul e de 1 miliard de Euro !

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h