Noi probleme la trenurile CAF de metrou: Probleme cu suspensia, perna de aer riscă să se spargă



Conform unor surse din piaţă citate de Economica.net, cele 16 trenuri CAF cumpărate de Metrorex au probleme cu suspensia. Aceleaşi surse susţin că există pericolul ca perna de aer de sub podeaua garniturilor să se spargă.

Noi probleme la trenurile CAF de metrou: Probleme cu suspensia, perna de aer risca sa se sparga
Noi probleme la trenurile CAF de metrou: Probleme cu suspensia, perna de aer riscă să se spargă
Foto: clubulmetropolitan.ro

Toate cele 16 trenuri CAF achiziţionate de către Metrorex de la compania cu acelaşi nume au mari probleme cu suspensia, garniturile fiind în pericol să li se spargă perna de aer de sub podea, cu efecte potenţial periculoase asupra siguranţei pasagerilor, spun surse din piaţă, pentru ECONOMICA.NET.

Trenurile trec foarte des pe la reparaţii, pentru că problema cu suspensiile necesită verificări şi ajustări permanente, adaugă sursa citată, menţionând că lucrările se fac la depoul Berceni de către Alstom, compania ce asigură mentenanţa trenurilor de metrou.

„Problema este endemică pentru întreaga serie de trenuri CAF de acest model şi se găseşte la sistemul secundar de suspensie. În termeni mai populari, dacă circulă aşa, fără reparaţii continue, de la vibraţii, trenurile riscă să se trezească cu perna de aer de sub podea spartă, ceea ce duce la coborârea bruscă a podelei, cu riscurile aferente asupra siguranţei călătorilor", spun sursele. Potrivit acestora, problema suspensiilor există la toate cele 16 trenuri CAF din portofoliul Metrorex, care ajung cu rândul în Berceni.

„Toate trenurile sunt sub supraveghere. Unul din trenurile CAF, numărul 14, stă în depou încă din august. Are mai multe probleme şi mai complicate, pe lângă suspensii", au mai spus sursele.

Ioan Buciuman, purtător de cuvânt al Autorităţii Feroviare Române, a precizat că orice probleme ar avea Metrorex cu trenurile sale cade exclusiv în sarcina sa, a furnizorului şi a firmei ce face mentenanţa. Buciumam a mai precizat că trenurile CAF au fost autorizate de AFER pentru a circula la metrou încă de la venirea primelor două garnituri de probă.

Suspensiile nu sunt singurele probleme pentru trenurile spaniole. Încă de când au sosit în ţară, acestea au întâmpinat neajunsuri peste neajunsuri. Mai întâi, acestea erau prea late pentru a intra în staţii. Drept urmare, peroanele au fost pilite. 

Iată și poziția Metrorex referitoare la această problemă: "

1. Din evidenţele tehnice ale furnizorului de mentenanţă (Alstom Transport) a trenurilor furnizate de către CAF până la data de 30.09.2015, dintr-un total de 384 de perne de aer, au fost înlocuite un număr de 3 (trei) perne de aer din cadrul sistemului de suspensie secundară a trenurilor de tip BM3.

2. Afirmaţia din conţinutul articolului, referitoare la „[...] cu riscurile aferente asupra siguranţei călătorilor" este neadevărată şi totodată tendenţioasă, în contextul în care în perioada efectuării probelor de omologare a tipului de tren de către Autoritatea Feroviară Română (AFER), această situaţie ipotetică a fost testată în condiţii reale de circulaţie (viteza trenului de 80 km/h şi încărcarea acestuia la capacitatea de 10 călători/m2) fără a se constata riscuri aferente siguranţei călătorilor, materialului rulant sau infrastructurii de metrou.

3. Încadrarea acestui tip de defect ca endemic, conform practicii internaţionale specifice, se face în cazul în care numărul defectelor pentru un sistem/subsistem al trenului depăşeşte 5 % din numărul total al sistemelor trenurilor de acelaşi tip. Aşa cum s-a precizat la punctul 1, până la acest moment s-au înlocuit un număr de 3 perne de aer dintr-un total de 384, ceea ce reprezintă 0,78 %.

Faţă de situaţia prezentată asigurăm cetăţenii care utilizează pentru deplasare sistemul de transport cu metroul că Metrorex, împreună cu furnizorul serviciilor de mentenanţă Alstom Transport, respectă în totalitate specificaţiile tehnice de mentenanţă ale furnizorilor de material rulant şi îşi asumă responsabilitatea punerii în circulaţie pentru transportul călătorilor, de trenuri de metrou apte din punct de vedere al siguranţei feroviare.

"

Iată ce răspund reprezentanții CAF: "Metrorex a informat firma CAF despre un control de rutina la suspensia a mai multor trenuri in cadrul programului de mentenanta. CAF impreuna cu Metrorex efectueaza o analiza tehnica pentru a constata situatia suspensiilor si a imbunatati performanta garniturilor. Facem precizarea ca materialul rulant CAF este intretinut de o firma terta, Alstom, care are obligatia sa asigure mentenanta in conformitate cu planul de intretinere stabilit de CAF si documentatia aferenta furnizata de CAF.

Pe aceasta cale, asiguram cititorii si, bineinteles, pe calatori ca trenurile CAF operate de Metrorex nu prezinta un pericol pentru siguranta pasagerilor. Compania noastra pune siguranta pasagerilor mai presus de orice alta consideratie. Firma CAF furnizeaza material rulant de inalta calitate, acesta fiind verificat cu periodicitate, asigurandu-i-se mentenanta necesara in vederea garantarii sigurantei pasagerilor si functionarea corespunzatoare a trenurilor.

Referitor la trenul care se afla in depou din luna august, firma CAF a fost informata ca o piesa s-a defectat in decursul unei revizii. Facem precizarea ca termenul uzual de livrare in astfel de situatii este de 3-4 luni. CAF urmeaza sa livreze Metrorex una din osiile montate destinate noului lot de trenuri pentru a inlocui piesa deteriorata. Prin livrarea acestei piese, vom urgenta procedura pentru restabilirea operatibilitatii garniturilor CAF, respectiv repunerea trenului in circulatie.

Nu in ultimul rand, referitor la comanda Metrorex pentru inca 8 trenuri CAF, va rog sa retineti ca firma noastra s-a angajat sa livreze materialul rulant operatorului bucurestean in termenii contratuali stabiliti. Pana acum productia se incadreaza in parametrii normali, livrarile urmand sa fie astfel realizate la timp."

Etichete: Metrorex, probleme metrou, trenuri CAF

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE