Nutritionisța Mihaela Bilic, despre beneficiile shaormei:Shaorma cu un iaurt este o masă echilibrată



Medicul primar în nutriție Mihaela Bilic afirmă că shaorma poate reprezenta o masă completă și practică. Mai mult, nutriționista spune că shaorma este mai sănătoasă decât produsele de patiserie

Nutritionista Mihaela Bilic, despre beneficiile shaormei:Shaorma cu un iaurt este o masa echilibrata
Nutritionisța Mihaela Bilic, despre beneficiile shaormei:Shaorma cu un iaurt este o masă echilibrată

"Shaorma a devenit pentru romani ce este sandvisul cu bagheta si jambon pentru francezi, pizza pentru italieni sau hamburgerul pentru americani. Adica o varianta de masa completa si practica luata de la colt de strada", spune nutritionista Mihaela Bilic, potrivit foodstory.stirileprotv.ro.

Shaorma este un produs echilibrat din punct de vedere nutritiv pentru ca aduce laolalta toate cele 3 grupe de nutrienti: glucidele din lipie si cartofi, proteinele din carne si grasimile din sos. Singura noastra grija trebuie sa fie respectarea proportiilor corecte dintre ingrediente, adica sa nu exageram cu cantitatea de cartofi si de sos.

"In general shaorma contine un gramaj fix in ceea ce priveste carnea, noi o putem "personaliza" in ceea ce priveste tipul de sosuri/salate. Evitati varianta "o shaorma cu de toate", care poate dubla numarul de calorii fara sa existe un beneficiu real si pentru gust", considera Mihaela Bilic.

"A manca shaorma din cand in cand (de maxim 2ori/sapt) este un obicei ce nu are niciun efect negativ asupra sanatatii sau siluetei. E cu siguranta o alegere mai buna decat produsele de patiserie, snacks-urile, chipsurile si alte alimente de rontait. In final shaorma este portia de carne, paine si salata rulata intr-un sandvis in loc sa fie pusa in farfurie. Atata vreme cat suntem zgarciti cu sosurile si cartofii, shaorma poate reprezenta o alegere isteata ce tine cont de ritmul alert al vietii de zi cu zi", spune nutriționista.

Mai mult, Mihaela Bilic consideră că shaorma poate fi un aliment nepericulos pentru silueta daca ne limitam la lipie, carne si legume (castraveti murati, salata verde, rosii, varza), fara cartofi si sos nu depaseste 250-300cal/bucata. Pentru fiecare lingura de sos adaugati 50cal si inca 100 minim pentru cartofi si veti obtine rapid o shaorma de 600cal.

Pentru un adult, a manca o shaorma cu un iaurt de baut inseamna a avea o masa corecta, echilibrata, care te tine satul 3-4 ore.

Shaorma este un produs tip fast-food care se prepara rapid, dar care nu trebuie mancata repede, pe fuga. Nu produsele de fast-food sunt nesanatoase, ci cantitatea mare in care le consumam, frecventa cu care apelam la ele si faptul ca le infulecam repede, fara sa le savuram, mai spune nutriționista.

Etichete: beneficii, fast-food, Mihaela Bilic, nutriţie, shaorma

0/1 COMENTARII
vlad
09 Jun 09:48
+0
VOTURI
-0
Masa echilibrata poate, nu neaparat si sanatoasa....

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h