O groapă imensă va fi săpată în mijlocul intersecției de la Piața Sudului. VEZI RESTRICȚIILE RUTIERE



Proiectul Pasajului subteran de la Piața Sudului se modifică. Astfel, pasajul nu va mai fi săpat pe dedesubt, ca la Piața Presei Libere, ci mai întâi se va săpa o groapă foarte mare chiar în mjlocul intersecției, peste care va fi pusă placa de ciment. Săpăturile vor începe în luna august, iar intersecția va fi refăcută în luna noiembrie, potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei. Proiectul Pasajului de la Piața Sudului ar trebui terminat până la 31 decembrie 2015, însă în acest moment există întârzieri din cauza unor probleme apărute la rețelele electrice și de canalizare. 

O groapă imensă va fi săpată în mijlocul intersecției de la Piața Sudului pentru a finaliza Pasajul subteran care se construiește în zonă. 

"Când o să ajungem peste metrou cu pasajul va trebui să facem o mare groapă acolo, adică va trebui să folosim o altă tehnologie de lucru. Groapa va fi făcută în mijlocul intersecției. Pentru că acolo este metroul, pereții mulați nu pot fi băgați prea mult în pământ pentru că sunt tunelele de metrou și nu poți să treci prin ele. Pentru nu putem facem acești pereți mulați, trebuie să facem o săpătură cu taluz și de aceea groapa este un pic mai mare. După ce se face taluzul, se toarnă pereții, apoi se toarnă radierul ca să țină pereții, se toarnă placa, după care se va reface intersecția", a explicat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. 

Constructorul va începe săpăturile în intersecție în luna august, iar lucrările ar trebui să dureze până în noiembrie, când intersecția va fi refăcută. 

Până în august însă, vor trebui finalizate lucrările la zona dinspre Nițu Vasile (rampa și pasajele pietonale). În aproximativ două săptămâni, circulația în această zonă va fi restricționată pentru desfășurarea lucrărilor. 

"Se va întrerupe circulația în prima fază pe Nițu Vasile, între șos. Olteniței și strada Secuilor. Va fi întreruptă total, cu excepția celor trei benzi de circulație care vin dinspre bulevardul Obregia către Șoseaua Olteniței. Deci se poate ieși de pe Nițu Vasile. În schimb, nu se va mai putea intra pe Nițu Vasile venind dinspre Văcărești, motiv pentru care va fi deviată circulația pe Mărțișor și pe Olteniței și pe străzile care sunt paralele cu Nițu Vasile. Se vor face niște semaforizări noi, pRovizorii. Într-o primă etapă se va opri tramvaiul și se vor introduce autobuze. Fluxul de circulație care venea pe Șos. Olteniței dinspre Brâncoveanu către Romprim vor fi deviate pe linia de tramvai în zona pieței astfel încât să putem să lucrăm de la linia de tramvai către Nițu Vasile", a precizat Ion Dedu. 

"Nițu Vasile trebuie închisă pentru că acolo avem de deviat tot ce înseamnă cabluri: cabluri electrice, cablurile RATB-ului. Este de realizat chiar pe unde se circulă acum o canalizare care să preia canalizările din zonă și în același imp să se înceapă efectiv lărgirea străzii și săparea rampei dinspre Nițu Vasile. Astfel încât undeva prin august să spunem că zona dinspre Nițu Vasile e gata", a completat Ion Dedu. 

Proiectul ar trebui încheiat la sfârșitul anului. Deja au apărut întârzieri

Pasajul subteran de la Piața Sudului este realizat cu fonduri europene, iar conform contractului, lucrarea ar trebui finalizată până la 31 decembrie 2015, fără posibilitate de prelungire. 

Cu 9 luni înainte de expirarea termenului de finalizare au apărut deja întârzieri în proiect. Astfel, proiectul inițial va trebui readaptat după ce au apărut probleme noi la rețeaua de electricitate și cea de canalizare. 

"La Piața Sudului avem o minimă suplimentare la cablurile electrice, sunt cu 10-15% mai multe sau sunt în alte pozițiții decât în planuri și trebuie deviate. Apoi a mai apărut problema reabilitării canalizării, devierii unei canalizări. Este vorba de un canal mare, interceptor, care va merge în lungul Olteniței și care nu era prins în proiectul nostru. Acesta interferează cu pasajul nostru și cu canalizarea de la pasaj și proiectul trebui adaptat pentru că în timp ce noi vom lucra la pasaj, în paralel se vor executa și lucrări la acest interceptor pe zona în care este pasajul. Lucrarea la interceptor va fi executată de Apanova. Este un canal de 2,5 metri in diametru și se va fora 10 metri", a mai spus directorul de la Transporturi. 

Pentru a respecta termenul dat de Uniunea Europeană pentru finalizarea proiectului, Primăria Capitalei, împreună cu executantul lucrării va încerca să extindă "frontul de lucru", adică să deschidă mai multe "șantiere" și să lucreze concomitent în mai multe zone ale pasajului. 

Ce se întâmplă însă dacă nu va fi respectat termenul de 31 decembrie 2015? 

"Dacă depășim termenul ni se vor deconta de la Uniunea Europeană doar banii care au fost cheltuiți până la data limita a proiectului, adică 31 decembrie 2015. În momentul de față, asta știm. Ce cheltuim după această dată va fi susținut de la bugetul local", a explicat Ion Dedu. 

Detalii despre proiect

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se realizează pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.

Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor).

Proiectul este finanțat cu fonduri europene și are o Valoare totală de 127,14 milioane de lei, adică în jur de 28 milioane euro. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,44 milioane lei.

Contractul pentru execuția lucrărilor a fost atribuit companiei italiene Astaldi, aceeași firmă care realizează acum și lucrările de la Pasajul Mihai Bravu. 

 

Etichete: fonduri europene, pasaj Piaţa Sudului, pasaj subteran, Primăria Capitalei, realitatea

0/1 COMENTARII
daddadadd
24 Mar 11:33
+0
VOTURI
-0
"Dacă depășim termenul ni se vor deconta de la Uniunea Europeană doar banii care au fost cheltuiți până la data limita a proiectului, adică 31 decembrie 2015. În momentul de față, asta știm. Ce cheltuim după această dată va fi susținut de la bugetul local", a explicat Ion Dedu.

adica...asadar si prin urmare dupa 1 ianuarie va fi efectuata asfaltarea si plantarea de panselute, unde romanii sunt priceputi la furt...adica sa nu furam bani de la UE, ma intelegi ? ;)

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE