O nouă bandă specială pentru autobuzele RATB, în Bucureşti



De cateva zile, banda intai de pe Splaiul Independentei din dreptul Spitalului Universitar din Bucuresti a fost transformata in banda speciala dedicata transportului in comun.

Banda intai de pe Splaiul Independentei din dreptul Spitalului Universitar din Bucuresti a fost eliberata, in urma cu cateva zile, de masinile parcate neregulamentar si de parcagiii care au pus stapanire pe zona de cativa ani. Practic, administratia locala a amenajat pe banda intai o banda speciala dedicata transportului in comun, delimitata de restul soselei prin intermediul unor stalpisori inalti.

In cele cateva zile de la infiintarea benzii speciale s-au intamplat doua lucruri, unul previzibil si altul mai putin previzibil: unii soferi ignora marcajele si intra pe banda speciala, in timp ce unele autobuze ignora banda speciala si folosesc in continuare celelalte benzi, scrie HotNews.ro.

Timp de ani de zile prima banda din Splaiul Independentei de langa Spitalul Universitar, zona cuprinsa intre podul Cotroceni si podul Eroilor, a fost folosita ilegal drept parcare. Ani de zile parcagiii si-au facut de cap, iar prima banda a fost mereu ocupata de masini. Uneori, din cauza aglomeratiei din zona, masinile practic dublau parcarea si opreau cu avariile chiar si pe banda a doua.

In urma cu doi ani, Politia a incercat in perioada zilelor libere de Pasti sa elibereze banda si sa impuna la fata locului interdictia de a parca pe prima banda. Timp de cateva saptamani, banda intai a fost eliberata de masini, insa efectul a fost vizibil doar atata timp cat echipajele de politie patrulau in zona si sanctionau sau atrageau atentia soferilor care indrazneau sa opreasca pe banda libera.

Efortul autoritatilor nu a fost insa de durata, iar in scurt timp soferii au ocupat din nou banda, parcand masinile pe ea. Mai mult, parcagii au pus din nou stapanire pe zona.

Haosul parcarilor din zona spitalului a dainuit pana in urma cu cateva zile cand administratia locala a luat decizia de a monta stalpisori inalti intre prima si a doua banda si sa infiinteze, astfel, o banda speciala pentru autobuz.

Practic s-a folosit aceeasi strategie ca in zona Centrului Vechi, pe splaiul Independentei, o metoda care intr-o oarecare masura a dat roade.

Cu toate acestea, desi noua banda de autobuz este in functiune de cateva zile, primele conflicte au aparut deja. Multi soferi ignora banda speciala pentru autobuz si circula pe ea fara probleme. Mai mult, desi banda le este special dedicata, multe dintre autobuze o ignora si prefera sa circule pe banda a doua.

Practic, singurele autobuze care folosesc banda sunt 601 si 123, autbuze care au statii pe zona benzii speciale. In schimb, din observatiile reporterilor HotNews.ro, autobuzul 336 care vine dinspre Militari si face dreapta de pe Podul Cotroceni ignora de fiecare data banda speciala.

Citeşte şi: Bandă proprie pentru RATB pe 28 de mari artere din Capitală. VEZI LISTA

                 Benzile speciale pentru RATB au fost aprobate în Comisia de Circulație. UNDE vor fi amenajate

Etichete: bandă specială, banda speciala pentru RATB, bandă specială RATB, Spitalul Universitar

0/12 COMENTARII
Arkan
21 aug 14:44
+0
VOTURI
-0
Catre utilizatorul Ghimpu: Primarul este ales de cetateni ( poate chiar si de tine) si nu cred ca poate fi destituit. Singura sansa este sa nu-l mai votam pe viitor.
vlad
21 aug 13:19
+0
VOTURI
-0
Hm, nu se prea merita o banda speciala acolo, sunt 2-3 autobuze sau cate??? Dar e bine ca nu se mananca din trafic pt ca s-a obtinut banda asta eliminand masinile parcate acolo ilegal. Daca sunt taxiuri pe-acolo, sa vina sa le suspende politia licentele, sa vezi cum se duce vorba si nu mai opreste nimeni pe banda speciala.

PS: Ghimpule, nu sta nimeni de la primarie sa citeasca mesajele de pe siteul asta.
Ing.
21 aug 11:54
+0
VOTURI
-0
Autobuzele de pe 336 şi 236 nu intră pe bandă... când au în faţă un 123 sau 601, pentru că ar trebui să stea după el. În schimb, la capătul zonei delimitate mereu sunt oprite taxiuri (se văd şi în poză) şi autobuzele nu au loc pe lângă ele sau trebuie să intre în banda 2 (evident, nimeni nu le lasă). S-ar putea rezolva uşor problema dacă 236 şi 336 ar opri şi în staţia de la Podul Cotroceni.

Pe aceste benzi ar putea fi permisă şi circuaţia bicicletelor (nu pe glumele alea de pe trotuarul dinspre Dâmboviţa), oricum autobuzele vin greu, iar viteza medie a unui biciclist e undeva pe la 20 km/h.
Valeriu Ghimpu
21 aug 11:30
+0
VOTURI
-0
mai jos aveti sesizarea facuta acum cateva zile catre Primarul General al Capitalei. Fiind lunga, am publicat-o pe bucati. Citirea ei se face de la comentariul din josul paginii (ultimul comentariu din pagina) in ordine pana la primul comentariu din pagina (comentariul din partea de sus a paginii). Adica de jos in sus. AM facut aceasta ca sa vedeti si dvs cate neregului sesizam zilnic, cate inca sunt de facut si vedem ca nu se iau deloc masuri decat foarte putine. Cand vom avea un Bucuresti civilizat ?
Valeriu Ghimpu
21 aug 11:22
+0
VOTURI
-0
UNDE SE DUC ACEŞTI BANI DE NU PREA VEDEM REZULTATE CONCRETE DECÂT FOARTE PUŢINE ÎN ... 25 DE ANI ... FOARTE PUŢIN DIN CÂT NE-AM AŞTEPTAT !!!!!!
Vă scriu atâta şi cu insistenţe şi în acest mod, deoarece SUNTEM SĂTUI ĂÂNĂ ÎN GÂT DE PROASTA ADMINISTRARE A BUCUREŞTIULUI, CHIAR DACA UNELE LUCRĂRI AU FOST FĂCUTE BINE, DAR CU O FLOARE NU SE FACE PRIMAVARĂ !!!!
Aştept răspunsurile dvs. la TOATE aceste aspecte prezentate în lunga mea scrisoare. Vă rog să NU OCOLIŢI NICIUN ASPECT prezentat în scrisoare – este în joc soarta noastră, a milioanelor de bucureşteni.De aceea mulţi turişti ocolesc Bucureştiul, deoarece se izbesc de neajunsurile întâmpinate aici. Ori o dezvoltare sigură şi durabilă a Bucureştiului va aduce şi mai mulţi turişti şi investitori, impliciit foarte mulţi bani în plus la buget. Trebuie să consultaţi autorităţile din toate ţările civilizate şi îările în curs de dezvoltare, ţările post-comuniste să vedeţi ei cum au reuşit şi noi încă bâjbâim prin labirinturile interminabilei tranziţii - au trecut 25 ani de când toooooooot aşteptăm o îmbunătăţire a vieţii noastre şi a condiţiilor de trai !!!!!!!! Vrem rezultate concrete, nu doar promisiuni !!!!!!!!

Va rog sa ma scuzati pentru exprimare, daca pe alocuri am folosit exprimari necorespunzatoare - insistente, nervoase, dar vedem ca de 25 de ani de la revolutie, tot asteptam fara prea multe rezultate, petitii peste petitii, sesizari peste sesizari, dar viata si conditiile noastre in loc sa se imbunatateasca stagneaza, sau regreseaza - doar foarte putine progrese - v-am spus - cu o floare nu se face primavara !!!!

Vă mulţumesc !!!!

Cu stimă,

Valeriu Ghimpu
Valeriu Ghimpu
21 aug 11:18
+0
VOTURI
-0
Vă mai spun un lucru: BANI SUNT DESTUI PENTRU TOT CE AM SCRIS ŞI PENTRU ALTE IDEI DE DEZVOLTARE NEAMINTITE AICI ! SUNT BANI DIN FONDURI EUROPENE – DACA SUNTEM ŢARA CU CEA MAI SCĂZUTĂ RATĂ DE ABSORBŢIE A FONDURILOR EUROPENE DINTRE ŢĂRILE EUROPENE FOSTE COMUNISTE ŞI CELE OCCIDENTALE. UNDE ESTE DORINŢA DVS DE DEZVOLTARE DACĂ ÎNCĂ TRĂIM ÎNTR-UN BUCUREŞTI CARE ARATĂ CA LA SFÂRŞIT DE SECOL XIX ŞI ÎNCEPUTUL SECOLULUI XX CU STRĂZI MURDARE ŞI PETICITE ŞI CU CIRCULAŞIE HAOTICĂ A VEHICULELOR ????? BANI SUNT DESTUI, DIN AMENZI, DIN ÎNCHIRIERI DE SPAŢII, MAGAZINE, DIN FONDURI UE !!!! AŞA CĂ EXPLICAŢIILE DVS CĂ NU SUNT BANI, NU STAU ÎN PICIOARE !!!! AŢI PUTEA ORGANIZA ALTFEL BUCUREŞTIUL – PE ARONDISMENTE, CA-N PARIS, VIENA – UN PRIMAR ŞI UN VICEPRIMAR + CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI, ATUNCI NU VOM MAI TREBUI SĂ PLĂTIM 6 APARATE DE “STAT ÎN STAT” ADICĂ SALARII PENTRU PRIMARI, CONSILIERI, VICEPRIMARI, FUNCŢIONARI, ETC. – DE SECTOARE, MATERIALE, CURENT ELECTRIC. REDUCEŢI APARATUL BIROCRATIC ELIMINÂND COMPLET PRIMĂRIILE DE SECTOARE ŞI ATUNCI VOR FI ŞI MAI MULŢI BANI LA BUGETUL LOCAL !!!! DE CE SĂ MAI PLĂTIM 6 APARATE BIROCRATICE DE SECTOARE ?????? O IROSIRE DE BANI AIUREA PENTRU MENŢINEREA MULTORA ÎN DIVERSE FUNCŢII !!!! BANI SUNT DESTUI, AŞA, CĂ DACĂ VĂ VEŢI PLÂNGE DE LIPSĂ DE BANI, NU VĂ VOM CREDE !!!! NE-AŢI PUS DE MULTE ORI ACEASTĂ PLACĂ ŞI VEDEM CĂ NU ESTE ADEVĂRAT CEEA CE TURUIE ACEASTĂ PLACĂ VECHE ŞI TOCITĂ DE ATÂTA PUS CĂ “NU SUNT BANI” BANI SUNT ŞI SE POT FACE, DAR TOTUL DEPINDE DE MENTALITATE, DE CEEA CE DORIŢI CU ADEVĂRAT SĂ FACEŢI, DE EFORTUL CONJUGAT AL DVS, CONSILIERILOR ŞI AL NOSTRU CETĂŢENILOR, DAR DIN PĂCATE COŞURILE DE GUNOI NU LE PUNEM NOI PE STÂLPI CI ADMINISTRAŢIA STRĂZILOR. NOI PLĂTIM TAXE PESTE TAXE, IMPOZITE. UNDE SE DUC ACEŞTI BANI DE NU PREA VEDEM REZULTATE CONCRETE DECÂT FOARTE PUŢINE ÎN ... 25 DE ANI ... FOARTE PUŢIN DIN CÂT NE-AM A
Valeriu Ghimpu
21 aug 11:17
+0
VOTURI
-0
Încă ceva: Multă lume aşteaptă consolidarea antiseismică a tuturor imobilor cu grade de risc seismic, dar este nevoie de multă asistenţă din partea dvs: unde vor fi mulate familiile care locuiesc în blocurile ce vor fi consolidate ???? Cine le va plăti mutarea acolo (firme de transport mobilă, etc.). Fireşte, noi anual ne plătim conştiincioşi asigurarea de casă – poate în colaborare cu firmele de asigurări la care vom plăti chiar dacă blocurile vor intra în consolidare – în colaborare cu toate firmele de asigurări să găsiţi o soluţie de finanţare, de asistenţă pe TOATA durata procesului de consolidare. Este nevoie ca locuitorii să fie ASISTAŢI (ASISTENŢĂ TEHNICĂ, ECONOMICĂ, LOGISTICĂ - adică să fie mutaţi în multiplele ansambluri rezidenţiale apărute şi care-şi tot fac lobbz la tărgurile imobiliare – ONIX Residence, Orhideea residence, Militari residence, Sud residential, Metropolis, etc.). Dacă an de an TOT PLĂTIM ACESTE ASIGURĂRI PE CASE, aceste sume se capitalizează şi, la nevoie, pot fi utilizate, în colaborare cu fonduri speciale europene şi fonduri din bugetele locale. Acolo, după mutare, locatarii pot plăti doar o taxă mică de chirie care include întreţinerea, lumina, dar nu mai mult de 400-500 RON lunar pentru o familie de 3 persoane in apartament de 3 camere pe timp de iarnă. Adică, mai puţin decât plătim cumulat când locuim în apartamentele noastre, restul de bani, fiind asigurat din plata asigurărilor, fonduri UE, fonduri locale, etc. Asta, pentru a se crea şi cadrul bun psihologic pentru ca locuitorii să-şi poată părăsi apartamentele pe durata lucrărilor de consolidare.
Vă mai spun un lucru: BANI SUNT DESTUI PENTRU TOT CE AM SCRIS ŞI PENTRU ALTE IDEI DE DEZVOLTARE NEAMINTITE AICI ! SUNT BANI DIN FONDURI EUROPENE – DACA SUNTEM ŢARA CU CEA MAI SCĂZUTĂ RATĂ DE ABSORBŢIE A FONDURILOR EUROPENE DINTRE ŢĂRILE EUROPENE FOSTE COMUNISTE ŞI CELE OCCIDENTALE. UNDE ESTE
Valeriu Ghimpu
21 aug 11:16
+0
VOTURI
-0
Sunt multe astfel de treceri pietonale în zone intens circulate de maşini, unde traversarea pietonilor devine un coşmar, o punte de încercare unde vezi dacă Dumnezeu te păsuieşte ferindu-te de accidente, unde strigi la şoferi să te lase să traversezi, sau Doamne fereşte mai auzi de cazuri de accidente la TV – deseori auzim de persoane accidentate pe trecerile pietonale. Până când aceste stări de fapt ?
De aceea mult mai bine este în altă ţară decât în România, mult mai bine ţn Sibiu, Braşov, decât în Bucureşti. De aceea multă lume este scârbită de Bucureşti. Cât să mai aşteptăm până ce vom locui într-un Bucureşti civilizat şi sigur ? Câte secole să mai aşteptăm ? Ne-am săturat de atâtea aşteptări în van, fără rezultate sigure şi concrete. Dacă autorităţile nu sunt în stare să-şi facă corect, în timp util şi sigur treaba, să-şi prezinte demisiile indiferent de funcţiile pe care sunt. Exact ca într-o firmă: Eşti bun – rămâi, nu eşti bun – pleacă şi lasă locul unuia care este bun şi vrea să schimbe ceva. Dorim o schimbare în bine a Bucureştiului, să traim omeneşte şi civilizat ! Suntem sătui de promisiuni deşarte, fără rezultate ! Ce putem face ca tot ceea vă tot cerem să se rezolve fără aşteptări îndelungi ? De 25 de ani de la Revoluţie tot aşteptăm, sperăm, dar a venit vremea când am obosit de atâtea aşteptări deşarte şi promisiuni electorale fără acoperire în fapte concrete, în rezultate.
Încă ceva: Multă lume aşteaptă consolidarea antiseismică a tuturor imobilor cu grade de risc seismic, dar este nevoie de multă asistenţă din partea dvs: unde vor fi mulate familiile care locuiesc în blocurile ce vor fi consolidate ???? Cine le va plăti mutarea acolo (firme de transport mobilă, etc.). Fireşte, noi anual ne plătim conştiincioşi asigurarea de casă – poate în colaborare cu firmele de asigurări la care vom plăti chiar dacă blocuri
Valeriu Ghimpu
21 aug 11:15
+0
VOTURI
-0
Când vom locui într-un oraş curat, fără mizerii, fără gunoaie pe străzi ? Trebuie amenzi usturătoare pentru murdărirea oraşului, pentru poluarea lui, pentru tăieri masive de copaci, pentru distrugerea spaţiilor verzi – amenzi usturătoare, trebuie cât mai multe coşuri de gunoi în TOATE zonele din Capitală – sunt zone unde NU sunt coşuri de gunoi.
Iarna circulaţia în Bucureşti devine un coşmar – Bucureştiul cu asfaltul peticit devine un imens patinoar denivelat, unde cu uşurinţă ne putem rupe mâini, picioare – cum veţi preveni aceste fenomene nedorite ? De ce nu daţi amenzi usturătoare celor care nu-şi dau zăpada, gheaţa ? Foarte multă lume nevinovată îşi va rupe mâini, picioare alunecînd pe gheaţa nepăsării autorităţilor care nu sunt interesate dacă mai trăim sau nu, cum traim. Cînd veţi percepe amenzi usturătoare pentru nepăsare , pentru cei care nu-şi dau zăpada, gheaţa din faţa imobilului, magazinului, biroului, chioşcului (patroni), etc. ?
O altă problemă este multitudinea trecerilor pietonale nesemaforizate – De exemplu B-dul Timişoara staţa autobuz 137, 138 şi tramvaie 35, 25, 8 – Complex Comercial – între Romancierilor şi Bd Braşov – staţia se numea înainte “Compasului” – trecerea de pietoni este nesemaforizată, putându-se produce nenumărate accidente rutiere, daca vine tramvaiul şi vin şi maşini mici, acestea nu se sinchisesc să oprească decât dacă strigăm la şoferi să stea să traversăm pentru a lua tramvaiul, sau viceversa de la tramvai la autobuz. Acolo ar trebui semafor cu comanda manuală, când apăs imediat să se facă verde pentru pietoni şi roşu pentru maşini + semnalizare optică de trecere pietonală şi tramvai în staţie. Altă trecere pietonală pe B-dul Naţiunile Unite. Sunt multe astfel de treceri pietonale în zone intens circulate de maşini, unde traversarea pietonilor devine un coşmar, o punte de încercare unde vezi dacă Du
Valeriu Ghimpu
21 aug 11:13
+0
VOTURI
-0
În altă ordine de idei – reabilitarea termică pentru toate blocurile subvenţionată de primărie a devenit un vis, o utopie, la noi în Sectorul 6 sunt blocuri introduse de câţiva ani în liste de priorităţi şi de aşteptare pentru reabilitare gratuită, cum este cazul blocului în care locuiesc, bloc care este pe lista celor care trebuie reabilitate termic atât cu fonduri europene cât şi de la Primăria Sectorului 6. Dar vedem că actualul primar al Sectorului 6 nu face nimic în direcţia asta. Spune că nu sunt bani. Dar unde sunt banii promişi iniţial în campaniile electorale pentru reabilitare termica ? Au fost « furaţi de extratereştrii » ? Unde au dispărut – « în Tunelul Timpului » ? De ce nici până la ora actuală nu s-a făcut şi nu se face nimic la noi în Sectorul 6 în direcţia asta ? Cât să mai aşteptăm ? În ce secol ne vor fi reabilitate termic blocurile ? Dacă primarul Sectorului 6 nu este bum, trebuie să fie demis. Nu este bun, nu mai avem nevoie de el, vrem un primar competent aşa cum este la Sectoarele 1, 2 şi 3. Actualul primar al Sectorului 6 şi-a bătut joc de : Parcul Drumul Taberei care este acum un morman de fiare – cine ştie când va fi complet gata parcul, nu mai avem unde respira un aer curat în Drumul Taberei, şi-a bătut joc de speranţele noastre privind reabilitarea termică a blocurilor – de ce se vaită că nu sunt bani de reabilitare ? Ce a făcut cu banii care erau deja alocaţi pentru aceste reabilitări ? Când va fi efectiv gata de utilizare metroul Eroilor – Drumul Taberei ? Când vom avea şi noi la Sectorul 6 un primar ca lumea care să-şi facă treaba cum trebuie păsându-i de cetăţenii Sectorului 6 ? Când vom locui într-un oraş curat, fără mizerii, fără gunoaie pe străzi ? Trebuie amenzi usturătoare pentru murdărirea oraşului, pentru poluarea lui, pentru tăieri masive de copaci, pentru distrugerea spaţiilor verzi – amenzi usturătoare, trebuie cât mai mu
Valeriu Ghimpu
21 aug 11:09
+0
VOTURI
-0
Domnule Primar General,

Numele meu este Valeriu Ghimpu. Locuiesc în Municipiul Bucureşti.
În primul rând doresc să vă felicit pentru lucrările déjà făcute în Bucureşti (Pasajul Basarab, Stadionul Naţional, câteva pasaje rutiere şi lucrările de anvergură păe care le faceţi (Pasajul Văcăreşti, Diametrala Piaţa Coşbuc – Piaţa Victoriei).
Dar acest lucru, nu este suficient pe lângă multele imperfecţiuni şi neajunsuri în care suntem determinaţi să locuim zi de zi şi de aşteptările pe care le avem de la dumneavoastră şi consilieriii dvs. Se promite că se face mai mult, iar rezultatele sunt mult sub limitele aşteptărilor.
În primul rând Municipiul Bucureşti este unul dintre cele mai poluate şi mai murdare oraşe din Europa, parcurile lui sunt tot mai des ameninţate cu distrugerile, “transformările” cum este cazul Parcului Drumul Taberei (Sectorul 6), unde, de aproape 2 ani nu mai este accesibil publicului, fiind într-un aşa zis proces de modernizare care toooot durează şi nu se mai termină. Nu mai avem spaţii verzi, degringolada din Cart Drumul Taberei continuă, deoarece nu ştim cu exactitate când vor fi efectiv finalizate lucrările la magistrala 5 de metrou – tronsonul Eroilor – Drumul Taberei. ACum ne spune ca la sfârşitul anului 2016 va fi gata, dar nu ştim dacă într-adevăr aşa va fi sau iar se amână termenul până la…Calendele greceşti. Dacă în toate ţările civilizate lucrările se desfăşoară mult mai repede şi bine, la noi merg cu viteza melcului. De ce nu absorbim mai multe fonduri europene ? - şi atunci vor fi mai mulţi bani. Suntem ţara cu cea mai scăzută rată de absorbţie a fondurilor europene.
RATB-ul este o companie stagnantă, care nu prea a cunoscut dezvoltare în ultimii ani – tot mai multe minute aşteptăm în staţii să ne vină maşinile de care avem nevoie. Sunt linii de autobuze pe trasee des circulate – autobuze care vin la 15 - 20 –

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE