O nouă ȚEAPĂ online prin mesaje cu suprataxă



După ce au luat parte la ceea ce le păreau a fi sondaje pe Internet, mii de români s-au trezit abonaţi la servicii de telefonie mobilă scumpe şi inutile.

O noua ȚEAPA online prin mesaje cu suprataxa
O nouă ȚEAPĂ online prin mesaje cu suprataxă
Foto: bzi.ro

Potrivit mai multor utilizatori de Internet, aceştia s-au trezit că au fost taxaţi cu trei euro plus TVA când au completat chestionare online și au trimis un SMS la numărul 1277. „Pe motoare de căutare, dar şi pe alte site-uri, tot apar reclame care te invită să participi la un sondaj de opinie şi, ca urmare a acestei participări, poţi să câştigi un smartphone sau premii în valoare de 850 de euro. Dupa ce dai răspunsurile la chestionarul respectiv, trebuie să trimiţi un SMS la 1277 cu textul «SMART». Şi acum surpriză: te trezeşti cu un SMS cu textul: «Te-ai abonat la serviciul SMART! Tarif 3 Euro+TVA/mesaj/7 zile. Pentru a renunţa trimte STOP SMART la 1277 (0,05 EUR +TVA/sms trimis)». Dacă eşti pe fază, trimiţi urgent STOP SMART şi te-ai dezabonat, dar pentru cele 30-50 secunde pe factură îţi apar cei trei euro + TVA“, povesteşte un utilizator al site-ului reclamatieonline.ro.

O altă victimă declară că în cadrul chestionarului pe care l-a completat nu apărea vreo informaţie legată de tarifele practicate. „Îmi pare rău că nu am făcut o captură de ecran, însă acum e prea târziu. Însă nu apărea nimic, nici măcar cu caractere mici. Sunt atent la chestiile astea şi le-aş fi văzut. Poate doar dacă era scris cu alb pe fond alb", spune acesta, conform capital.ro.

O a treia victimă susţine chiar că s-a trezit abonată la unul din serviciile oferite de 1277 fără să trimită niciun SMS. „Mi s-a spus că tehnic este imposibil, că taxarea se face doar după ce de pe mobil pleacă un SMS cu un anumit text. Singura explicaţie este că altcineva mi-a folosit telefonul şi nu exclud ca nepotul meu, care are zece ani, să fi fost atras de reclamele de pe Internet şi să fi dat un mesaj de pe mobilul meu", afirmă ea.

Chestiunea accesului fără oprelişti a minorilor la aceste servicii cu suprataxă este doar una din problemele semnalate. Unii dintre cei abonaţi din neatenţie la serviciile 1277 spun că au încercat, fără succes, să afle dacă premiile aparent puse în joc s-au şi decernat.

Înșelătorii cu SMS-uri la numărul 1277 au avut loc și la sfârșitul anului 2010. în ziare apăreau anunțuri cu locuri de muncă, iar cei care erau interesaţi să afle mai multe despre joburile cu pricina erau nevoiți să trimită un SMS la numărul 1277. În momentul trimiterii SMS-ului, erai automat taxat cu trei euro (la care se adăuga şi TVA). Mai mult, se pare că după trimiterea mesajului nu primeai niciun fel de informaţii despre locul de muncă care îţi trezise interesul. Numărul 1277 (valabil în toate reţelele de telefonie mobilă din România) era operat de Simplus Invest, o companie specializată în servicii de tip premium SMS. Orange, Vodafone şi Cosmote au suspendat accesul la numărul 1277.

În anul 2011, numărul scurt 1277 a fost redeschis. Legat de posibila escrocherie actuală, reprezentanţii Simplus Invest spun că serviciul este oferit de un client din Israel al companiei, firme Cellon Ltd. „Afirmaţia că serviciul SMART are la bază ideea de sondaj de opinie este neîntemeiată. Astfel, din simpla parcurgere a secţiunii «Termeni şi Condiţii» disponibilă pe website-ul http://ro.bsmarter.mobi rezultă în mod evident faptul că Organizatorul nu a indus în niciun fel ideea de sondaj de opinie, ci, dimpotrivă, aceasta a prezentat în mod detaliat și obiectiv procedura înscrierii şi competiţiei în urma căreia urma să fie desemnat câştigătorul premiului", susţin cei de la Simplus..

25mil. lei au fost veniturile pe 2012 ale Simplus Invest SRL. Firma a înregistrat în acelaşi an un profit net de 373.000 de lei.

3 euro plus TVA costă un SMS trimis la 1277. Dacă nu te dezabonezi la timp, poţi ajunge să plăteşti chiar şi 12 euro pe lună.

 

Etichete: inselatorie, numar de telefon

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE