O nouă strategie de parcare în Capitală: Se ia în calcul privatizarea parcărilor de suprafață



Primăria Capitalei pregătește o nouă strategie de parcare. Având drept obiectiv decongestionarea traficului din oraș și îmbunătățirea colectării taxelor de parcare la suprafață, autoritățile locale intenționează să pună la punct un nou sistem de management al parcărilor on-street care va include amenajarea și integrarea lor în peisajul urban, introducerea unui sistem automatizat de plăți și supraveghere și instalarea de parcometre și bariere. Un proiect de hotărâre privind elaborarea unui studiu în acest sens va fi supus aprobării Consiliului General al Municipiului București în ședința de joi. Noul studiu va analiza două variante de administrare a locurilor de parcare din București: de către Primăria Capitalei sau de către un operator privat. Varianta finală va fi aleasă tot de Consiliul General. 

O noua strategie de parcare in Capitala: Noi locuri si sistem automatizat de plati si supraveghere
O nouă strategie de parcare în Capitală: Noi locuri și sistem automatizat de plăți și supraveghere

Găsirea unui loc de parcare în București poate fi o adevărată aventură pentru orice șofer. În acest moment situația se prezintă în felul următor: sunt foarte multe mașini și foarte puține locuri de parcare, iar acestea din urmă sunt administrate ineficient. Deficiențele grave din acest sector sunt recunoscute și de autoritățile locale, iar pentru corectarea lor se propune acum o nouă strategie de parcare. 

"În urma dezvoltării economice a Bucureștiului numărul de autovehicule a crescut foarte mult ajungându-se în prezent la peste 1,5 milioane de autoturisme. Numărul locurilor de parcare este mult sub-dimensionat față de nevoile actuale. În prezent, acest mașini sunt parcate de către proprietari în locuri neamenajate sau pe spațiile verzi și/sau pe prima bandă de circulație, punând în pericol circulația în București prin obturarea arterelor importante în zone cu trafic intens și mai ales sănătatea locuitorilor prin reducerea spațiilor verzi", se precizează în raportul de specialitate anexat proiectului privind elaborarea unui studiu privind managementul locurilor de parcare de suprafață (on-street) situate în București.

Obiectivul noii strategii de parcare este acela de a decongestiona traficul din oraș și de a îmbunătăți colectarea taxelor de parcare la suprafață.

"În acest moment nu există o organizare clară și eficientă a locurilor de parcare de la suprafață. Primăria va face un studiu în care se vor urmări cele două variante de administrare a parcărilor de suprafață, respectiv gestionarea lor ca și până acum de municipalitatea sau externalizarea serviciului și trecerea parcărilor în administrarea unui operator privat. Vor fi analizate ambele variante, iar Consiliul General va alege una dintre aceste variante, după finalizarea studiului", au explicat pentru B365.ro, surse din cadrul Primăriei Capitalei. 

Există însă câteva măsuri care vor fi introduse indiferent de varianta care va fi aleasă de CGMB. Conform proiectului noul sistem de management al parcărilor de suprafață presupune: 

- amenajarea locurilor de parcare astfel încât să se asigure o manevrabilitate ușoară a acestora

- deținerea și instalarea de parcometre, bariere, precum și de orice dispozitive ce asigură o modalitate de parcarea și de plată ordonată și operativă

- asigurarea unui sistem automatizat de plăți și de supraveghere

- deținerea unor echipamente moderne pentru imprimarea și eliberarea tichetlor de parcare

- deținerea unui personal suficient și calificat care să efectueze o monitorizare continuă a modului în care sunt folosite locurile de parcare, să asigure respectarea condițiilor pentru parcare și să vegheze la efctuarea corespunzătoare a plăților, eliberării tichetelor și funcționării corespunzătoare a dispozitivelor folosite la parcare (parcometre, bariere, saboți pentru blocarea roților, etc)

- asigurarea integrării parcărilor amenajate în peisajul urban

- deținerea unui număr suficient de dispozitive și materiale pentru marcarea locurilor unde parcarea este permisă

- deținerea, instalarea și, dacă este cazul, inscripționarea indicatoareloe pentru parcare și pentru locurile în care se va efactua plata contravaloriii timpului în care autovehiculul a fost staționat în incinta unei parcări special amenajate.

Nu va crește numărul locurilor de parcare on-street

Noua strategie a Primăriei Capitalei nu vizează creșterea numărului de locuri de parcare on-street. De fapt, scopul este acela de a asigura mai multe locuri de parcare în subteran. "Parcarea de la Universitate ar trebui să fie plină. Dar atâta timp cât există locuri și la suprafață, iar acestea nu sunt eficient organizate, șoferii vor continua să parcheze gratuit și ilegal la suprafață, iar parcarea va rămâne goală", a precizat pentru B365.ro, surse din Primăria Capitalei.

Or, atîta timp cât există acest model de parcare subterană "de succes", Primăria Capitalei înregistrează dificultăți în a găsi parteneri privați împreună cu care să construiască noi parcări subterane în oraș. 

"Scopul acestui sistem de management al parcărilor on-street a nu este acela de a avea mai multe locuri de parcare la suprafață. Ideea este de a le gestiona mai eficient pentru a se crea condițiile necesare pentru a se construi mai multe parcări subterane și mai ales de a atrage investitori în partneriate publice-private pentru a realiza aceste parcări subterane", au explicat sursele citate. 

B365.ro a scris și anul trecut despre noua strategie de parcare, dar și despre noutățile pe care le va aduce. Potrivit noii strategii, locurile de parcare de la suprafață vor fi reamenajate și revitalizate. Nu vor mai exista locuri de parcare gratuite pe termen nelimitat. Bucureștenii vor putea plăti pentru locurile de parcare prin achitarea online a unui abonament pe diferite perioade de timp, direct la automatul de plată sau prin sms. Sistemul de plată va funcționa 24 de ore pe zi, spre deosebire de acum când plata se percepe până la ora 18.00. De asemenea, în oraș vor fi montate indicatoare dinamice care vor informa șoferii asupra locurilor de parcare disponibile pe o rază de un kilometru. 

 Administrația Străzilor - pierderi de 1,6 milioane de euro din gestionarea locurilor de parcare

Administrația Străzilor a adus Capitalei pierderi de 1,6 milioane euro pentru că nu a gestionat așa cum trebuie parcările supraterane pe care le are în administrare.

Potrivit unui raport al Curții de Conturi, în 2012, Administrația Străzilor, nu a încasat taxă pentru 4059 locuri de parcare (din cele 7866 locuri de parcare totale organizate în Municipiul București), invocându-se lipsa de personal. Calculele au condus la concluzia nerealizării unor venituri nete estimate de 7.311.000 lei pe an (în varianta în care valorificarea locurilor ar fi fost efectuată cu personal propriu angajat), respectiv 6.317.000 lei pe an (în varianta externalizării serviciului).

La sfârșitul lunii octombrie 2013, Primăria Capitalei a înaintat Consiliului General al Municipiului București un proiect de hotărâre privind delegarea către o firmă privată a gestionării serviciului de administrare a parcărilor publice supraterane cu plată din centrul Capitalei. Potrivit propunerii, delegarea serviciului s-ar fi făcut prin licitație deschisă, firma câștigătoare urmând a investi pentru început 800.000 de euro pentru buna functionare a sistemului. Municipalitatea ar fi primit o redevență de 35% în primii 7 ani de exploatare, 40% în următorii 7 ani și 45% în perioada finală a contractului. Proiectul nua fost însă aprobat de consilierii generali.

 

Etichete: parcare, parcare bucuresti, parcare de suprafață, Primăria Capitalei, realitatea, strategie de parcare

0/7 COMENTARII
maxim
10 feb 23:08
+0
VOTURI
-0
FOARTE BINE BINE PAOTE ASA VOM AVEA SI NOI PE UNDE MERGE SI TOTI NESIMTITI NU VOR LASA MASINA UNDE VOR EI,ASA E NORMAL SA FIE CU TAXA PREA S-AU OBISNUIT GRATIS TOTI SI CAND E VORBA DE CEVA DE CE NU SE FACE FOARTE BINE.
dan
10 feb 19:00
+0
VOTURI
-0
cred ca daca domeniile stradale au pirderi la parcari ,inseamna ca sant furturi masive si banii sant la acesti administratori corupti si la cei care i-au numit o asemenea activitate nu poate fi nerentabila si poate aduce f.f multi bani la primarie ,numai sa se doreasca
INDIiH
10 feb 17:48
+0
VOTURI
-0
DOAMNE FERESTE, DE PRIVATIZAREA PARCARILOR !!!

IARASI VOR SA DEA UN TUN DE PROPORTII PRIN FIRMELE LOR, PRIN OAMENII LOR, PRIN CARACATITA LOR, SUB PATRONAJUL TRADATORULUI MASON, COMPLEXAT, FRUSTRAT SI IMPOTENT,OPRESCU SORIN MIRCEA.

SA LE INTOARCA DUMNEZEU TOT RAUL INAPOI!

NU MAI STIU CUM SA JEFUIASCATARA ASTA !!! SA II AJUNGA PEDEAPSA DIVINA SI SA PLATEASCA CHIAR EI, NU NEVINOVATII. AMIN.
Cris
10 feb 11:57
+0
VOTURI
-0
Locurile de paracare sunt putine iar atunci cand ai nevoie de ele sunt ocupate. Nu le va plati nimeni nicio taxa, o sa vedeti. Sa puna mana sa amenajeze locuri suficiente de parcare si mai apoi sa taxeze nu invers.
bogdan71
10 feb 10:59
+0
VOTURI
-0
Daca strategia Primariei va duce la extinctia parcagiilor, de acord. Insa ma indoiesc de asta.
Ing.
10 feb 09:20
+0
VOTURI
-0
Parcarea - cel puţin în centru - TREBUIE să fie cu plată, ca să te descurajeze să mergi cu maşina în centru. Aşa e peste tot. Însă ar trebui ca banii respectivi să meargă la primărie, nu la cine ştie ce firmă. Vă mai aduceţi aminte de Dalli? Ăia 14 ani au avut monopol pe toate parcările publice cu plată... nu se dădeau bonuri fiscale, banii încasaţi se evaporau. Iar facem ca atunci?
Cris
10 feb 07:40
+0
VOTURI
-0
Mai pe scurt - acesti escroci doresc sa taxeze putinele locuri de parcare de suprafata - adica, ai paracat la strada, introduci cateva fise intr-un aparat. Banii nu merg la Primarie ci la niste sereleuri prietene care achita parnos, spaga...

Nu va pune nimeni botul la asa ceva...

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h