Oamenii care dorm bine sunt mai sănătoși și mai longevivi decât cei care nu dorm suficient



Neurofiziologii consideră faptul că somnul de după-amiază este bun. Așa numita siestă este benefică pentru sănătatea organismului. Deși foarte mulți români consideră că somnul de după-amiază este pentru leneși, mulți dintre ei au obiceiul de a-și respecta orele de somn din timpul zilei. Experții spun că somnul de noapte este important, la fel și somnul de după-amiază. Oamenii care dorm mai bine sunt mai sănătoși și au speranța de viață mai lungă, decât cei care au somnul deficitar.

Cum au ajuns oamenii surmenați?

 

În ziua de azi, oamenii sunt preocupați tot mai mult de muncă și de realizările personale. Din păcate ei ajung să sufere din ce în ce mai mult de stres din cauza presiunii de la locul de muncă. Lipsa pauzelor și timpul lung de muncă îi fac pe mulți să fie epuizați, obosiți, surmenați, să se simtă la sfârșitul zilei că au ajuns la capătul puterilor.

Unii oameni nu mai au timp de odihnă în timpul zilei și chiar ajung să fie invidioși pe cei care își permit să doarmă până târziu, care sunt capabili să nu facă nimic, care își permit să viseze cu ochii deschiși odihnindu-se. Acesta este motivul pentru care odihna de după-amiază este percepută negativ, a primit eticheta peiorativă a lenei.

Omul are nevoie de somn pentru a-și recăpăta energia organismului

 

Somnul este o parte importantă, necesară și chiar vitală a vieții noastre. Sunt oameni care au timpul limitat și care nu reușesc să facă tot ceea ce își doresc. Astfel de oameni își prelungesc orele de muncă, orele de activitate, în detrimentul orelor de odihnă. Din păcate, acest lucru are consecințe grave asupra sănătății fizice și psihice a organismului.

În timp pot apărea:

  • Tulburări de concentrare

  • Impulsivitate și nervozitate

  • Tulburări de memorie

  • Dificultate în luarea deciziilor

  • Oboseală, apatie, plictiseală

  • Alte tulburări psihologice.

Care sunt factorii care perturbă somnul? Există diferiți factori care pot afecta negativ somnul, dintre aceștia fac parte:

  • Depresia și anxietatea

  • Zgomotul

  • Lumina puternică

  • Senzația de sete

  • Senzația de durere

  • Simptomele unor boli.

Sfaturi utile pentru a avea un somn bun și odihnitor

 

Camera de dormit trebuie să fie amenajată cât mai plăcut. Culorile trebuie să fie liniștitoare. Foarte important este ca atmosfera să fie relaxantă. Camera nu trebuie să fie încărcată cu multă mobilă.

Patul este cea mai importantă piesă de mobilier din dormitor. Acesta trebuie să fie destul de mare, suficient de lat și încăpător.

Salteaua trebuie să fie dreaptă și foarte comodă. Recomandat este să se aleagă o saltea modernă, care să se caracterizeze printr-o excelentă elasticitate, să se adapteze foarte bine corpului. Pe o saltea de calitate superioară te poți odihni cu-adevărat, astfel încât a doua zi nu mai simți deloc oboseala de ieri. Acesta este motivul pentru care unii oameni fac tot posibilul de a avea o cameră pentru somn, frumos mobilată și un pat cu saltea confortabilă.

Timpul de odihnă este important pentru recuperarea corpului și pentru sănătatea noastră. De aceea, trebuie să dormim cât mai bine și să ne bucurăm mai mult de viață. Un somn bun depinde și de alegerea lenjeriei de pat. După cum deja bine se știe, lenjeria din bumbac este cea mai bună pentru a avea un somn liniștit și sănătos.

Cele mai bune produse de acest fel le puteți alege din ofertele de pe CumparaMisim.ro.Puteți găsi lengerii de pat din diferite materiale naturale, lenjerii de pat de calitate superioară (din bumbac 100%, din bumbac satinat, damasc, poplin, cu dantelă și broderie, din finet, cocolino, din fibre de bambus, cu microfibră și altele). Pentru un somn odihnitor cele mai recomandate sunt modelele de lenjerii de pat din fibre naturale, mai ales din in, 100% bumbac și mătase.

Vino pe site-ul https://www.facebook.com/cumparamisim.ro/ pentru a vedea cea mai variată gamă de produse pentru pat (perne, lenjerii de pat, pilote, cuverturi, huse, halate), dar și produse pentru baie (prosoape, covorașe de baie). De asemenea, sunt produse pentru bucătărie (șorțuri, tacâmuri, fețe de masă, prosoape), articole de mobilier, covoare, produse deco (lampadare, veioze, perne decorative, tablouri, decorațiuni pentru perete), draperii și perdele.

Avem branduri variate din import la cele mai bune prețuri (cele din colecțiile de lux și celelalte din meniul colecții). De asemenea, avem cele mai mici prețuri în oferta 1+1 gratis. Merită să vedeți prețurile de la oferta lichidare stoc, unde găsiți ultimele produse disponibile la cel mai mic preț.

Alte recomandări pentru a avea un somn odihnitor sunt:

  • Utilizarea unei lumini de intensitate mică în dormitor.

  • Evitarea consumului de cafea și băuturi alcoolice seara sau înainte de a merge la somn.

  • Aerisirea dormitorului în fiecare zi. Temperatura din cameră trebuie să fie confortabilă.

  • Folosirea unei pijamale din material de bună calitate, din fibre naturale (ex. bumbac). Aceasta trebuie să creeze o senzație plăcută pe piele, să păstreze constantă căldura corpului.

  • Seara, se recomandă o plimbare la aer, afară.

  • Înainte de somn este bine să se facă o baie caldă pentru relaxare.

  • Pentru a avea poftă de somn se pot citi câteva pagini dintr-o carte relaxantă.

  • Recomandat este să se meargă la somn la o oră rezonabilă pentru că astfel somnul este mai odihnitor. Ideal ar fi să se stabilească un program de somn, care să înceapă în fiecare seară aproximativ la aceeași oră.

Etichete: pertubari de somn, somn

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE