Omul care i-a adus lui Iohannis milionul de like-uri pe Facebook. Cine este strategul Vlad Tăușance



Vlad Tăuşance este strategul din campania online a preşedintelui ales Klaus Iohannis, scrie jurnalista Andreea Vasile pe blogu personal

Vlad Tăuşance, în vârstă de 35 de ani, este cel care a elaborat strategia lui Iohannis în mediul online şi cel care a avut grijă ca profilul de Facebook al liderului liberal să se potrivească, în primul rând, cu persoana lui Klaus Iohannis, se arată într-un text publicat, pe site-ul andreeavasile.ro.

Tăuşance a vorbit despre obiectivele sale, despre modul în care a gândit şi elaborat campania în mediul online.

„Strategia a fost curată şi de bun simţ. Am refuzat să cosmetizăm sau să trucăm personajul real sau să ne subestimăm audienţa. La schimb, am încercat să dăm muniţie – text, video, foto, grafică – susţinătorilor şi să încurajăm iniţiativele grass-roots. Din punct de vedere demografic, ne-am concentrat pe mobilizarea hăului de potenţial în participarea la vot: 18-35 de ani, urban, adică exact populaţia băştinaşă de pe Facebook.

Pariul meu personal a fost să câştigăm influencerii, să-i lăsăm pe ei să fie exuberanţi, având în vedere că lucrăm pentru un candidat sobru. Obiectivele au relativ fost simple: să câştigăm primul loc în online – peste 1.000.000 de likeuri şi un reach de peste 5.000.000 – apoi să câştigăm alegerile. Ne-am depăşit obiectivele. Avem mai mulţi fani ca Merkel sau Hollande, cel mai bun engagement, dar şi clipuri cu un milion de unici şi peste 100.000 de share-uri, adică mai bine decât Inna sau Obama", a apreciat el.

Întrebat care au fost calităţile candidatului, Tăuşance a vorbit despre provocarea de a-l promova pe Klaus Iohannis, un politician atipic prin seriozitatea de care a dat dovadă în campanie.

„Dacă este să ne luăm după reţete, Klaus Iohannis este un produs politic greu de promovat online. Nu face poze cu pisici (deşi are peste 5 azilante la curte), refuză să-şi folosească familia în campanie (deşi are o soţie minunată şi elegantă), nu vrea să intre în detalii despre viaţa personală (deşi este pasionat de ciclism şi de trandafiri), nu este spumos (deşi are un sarcasm sibian de clasă), nu se lasă umanizat (deşi este mai mult om decât om politic).

vlad

Ştii ce? Toate reţetele astea sunt nişte tâmpenii. Tot ce am făcut a fost să fim coerenţi în comunicare cu adevărata lui personalitate. Omul este un BMW într-o piaţă de maşini coreene second hand. Este griul-argintiu plictisitor? Sunt moderaţia sau consecvenţa defecte? Este seriozitatea un handicap? E atât de plictisitoare decenţa?", întreabă, retoric, Vlad Tăuşance.

CITEȘTE ȘI: Președintele Klaus Iohannis, primul politician din Europa cu peste 1 milion de fani pe Facebook

"Lucrez în această campanie din august. Am încasat acuze și miștouri, reproșuri și condescendență. Plus câteva felicitări. Am pierdut prieteni și am câștigat prieteni. Am avut parte de o echipă extraordinară, dar și de o doză toxică de realpolitik. Am construit cea mai mare comunitate online în jurul unui om politic, am avut clipuri homemade văzute de milioane de oameni, am dat engagementul și reach-ul peste cap. Ne-a ieșit.

Gata. Îmi strâng jucăriile și mă întorc unde mi-e drag: în societatea civilă și în antreprenoriat. Sunt pe poziții în fața oricărui abuz și oricărui derapaj. Nu vreau funcții, nici beneficii. Nu vreau răzbunare. Vreau alte lucruri.

Aș vrea ca PSD-ul să se reformeze din rădăcini, avem nevoie de o stângă autentică și de politici sociale. Aș vrea ca PNL-ul să devină partidul de dreapta pe care mi l-am dorit din 1997. Aș vrea ca domnul Iohannis să continue dialogul cu societatea civilă care a înclinat balanța în favoarea sa. Avem mult de lucru. Nu o să stau pe bară", a scris Vlad pe pagina sa de Facebook după ce Klaus Iohannis a câștigat alegerile prezidențiale.

Etichete: facebook, Klaus Iohannis, milion like-uri, online, președinte ales, Vlad Tăușance

0/1 COMENTARII
vlad
20 nov 12:38
+0
VOTURI
-0
Mda, isi aroga merite pe care pur si simplu nu le merita. El a construit imaginea?? Cum? :) ca sincer eu nu am ajuns nici pana acum la pagina lui Johannis de facebook.... nu sunt disperat sa dau likeuri, ma intereseaza sursele de informare. Si lucrul asta e valabil si pt cunostintele mele... de exemplu gandul si jurnalistii de acolo. Toate astea nu sunt facute de campania lui Johannis.... sa fim seriosi, nici ei nu stiu ce si cum s-a intamplat de a castigat alegerile.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE