Oprescu le-a tras țeapă bicicliștilor. Bicicliștii desființează proiectele de piste cu care se laudă



Luni dimineață trebuia să aibă loc o întâlnire de lucru cu reprezentanții Primăriei Capitalei, dar discuția a fost amânată de municipalitate pentru săptămâna viitoare. Ceilalți participanți au fost anunțați de-abia în cursul dimineții. Liderii ONG-urilor de bicicliști desființează toate proiectele cu care s-a lăudat Oprescu, pistele de bicicliști fiind fie neîncepute, fie nesigure.

Pista de biciclete desfintata - sursa foto: Optar.ro
Pista de biciclete desfinţată - sursa foto: Optar.ro

Proiectele municipalității pentru realizarea unor piste de biciclete nu sunt începute, nu există sau nu respectă strategia națională de siguranță rutieră 2013-2020, a declarat luni, pentru AGERPRES, Marian Ivan, membru fondator al Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR).

OPTAR urma să aibă luni o întâlnire de lucru cu reprezentanții Primăriei Capitalei, dar discuția a fost amânată de municipalitate pentru săptămâna viitoare. OPTAR dorea să prezinte analiza proiectelor pe care Primăria Capitalei susține că le face în spiritul mobilității durabile.

"Nu am știut nici noi că întâlnirea nu mai are loc. Am aflat și noi în această dimineață. Vrem să fim și noi consultați despre aceste proiecte pentru că avem ce să comunicăm. Am făcut o analiză a proiectelor anunțate de primarul Sorin Oprescu recent la Mogoșoaia și am constatat că nu am avut ce analiza pe Calea Victoriei, deoarece acolo nu a început proiectul, pe strada Berzei nu există lucrări pe care noi să le recunoaștem ca piste pentru biciclete. Mai mult, pe artera Buzești există lucrări începute însă nesemnalizate ca fiind piste pentru biciclete", a explicat Ivan.

Primarul general Sorin Oprescu se lăuda de curând că are în lucru mai multe proiecte de piste de biciclete, în oraș, pe Calea Victoriei, Uranus, Pantelimon, Liviu Rebreanu. 

Acesta a mai precizat că lucrările de reabilitare a bulevardelor Pantelimon și Liviu Rebreanu, prevăzute a avea piste de biciclete după afirmațiile edilului-șef, nu respectă "prevederile Codului rutier, nu respectă strategia națională pentru siguranță rutieră 2013-2020 și nu respectă principiile aplicării unui plan de mobilitate urbană durabilă".

"Am mai cercetat lucrările de pe Pantelimon și Liviu Rebreanu. Aceste lucrări Oprescu le-a nominalizat ca fiind viitoare piste pentru biciclete și am constatat că lucrările nu respectă prevederile Codului rutier, nu respectă strategia națională pentru siguranță rutieră 2013-2020 și nu respectă principiile aplicării unui plan de mobilitate urbană durabilă. Azi doream să prezentăm această situație și să întrebăm cum e posibil ca, având specialiștii din grupul de lucru, care sunt gata să ofere consultanță, să fie ignorați. Ne-a deranjat că ONG-urile de mediu au fost împărțite deja în bune și rele", a adăugat Marian Ivan.

Traseul total pe care Primăria Capitalei l-ar pregăti pentru bicicliști este de 3-4 km, care, potrivit lui Ivan, "pleacă de nicăieri și ajunge nicăieri." În ceea ce privește proiectul de amenajare a unor piste de biciclete pe strada Arthur Verona, el a spus că nu cunoaște acest proiect.

De asemenea, referitor la axele Nord-Sud și Est-Vest pentru pistele de biciclete, Ivan a arătat că s-a făcut un alt grup de lucru pentru a dezbate oportunitatea realizării lor și că ele nu ar acoperi nevoile bucureștenilor.

"Nu știm despre aceste axe, că nu am fost cooptați. Considerăm că e o idee proastă. Niciun oraș din lume nu și-a construit infrastructura pentru biciclete pe axe, ci construind o rețea coerentă pentru infrastructură. Doar orașele dezvoltate pot dezvolta nivelul pistelor. Noi nu ne putem compara cu Copenhaga, exemplul dat de primarul general, că acolo vorbim de o experiență de 60 ani a mersului public cu bicicletele. Este absurd să ne comparam cu ei", a adăugat reprezentantul OPTAR.

Comunitatea Bicicliștilor din București (CBB) și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) a organizat pe 21 septembrie un marș de protest împotriva modului în care administrația locală a înțeles să dezvolte infrastructura Capitalei. În opinia CBB și OPTAR, în ultimii ani, proiectele de urbanism promovate și implementate de municipalitate au fost unele care contravin atât normelor dezvoltării durabile, cât și principiilor cheltuirii eficiente a fondurilor publice.

Primarul general, Sorin Oprescu, anunța în septembrie, la Forumul de lucru pentru realizarea Planului Integrat de Utilitate în Municipiul București de la Mogoșoaia, că pistele de bicicletă vor fi amenajate în Capitală atât pe carosabil, cât și pe trotuare. El a spus atunci că, odată cu reamenajarea marilor bulevarde, se vor amenaja și piste de bicicletă, iar pe vechile artere de circulație vor fi trasate pe trotuarele suficient de largi, așa cum se regăsesc și în marile capitale europene. El a spus că se vor amenaja piste de bicicletă pe carosabil numai după ce se va modifica legislația.

"Ca să le putem face pe carosabil — de exemplu astea noi (arterele noi — n.r.) pe care le facem acum, le facem cu piste de biciclete. Spre exemplu, Calea Victoriei, pe care o începem acum, este programată cu pistă de bicicletă, dar și Buzești-Berzei. Acolo unde nu există trotuare pe calea rutieră, însă, e nevoie de legislație", a spus Oprescu.

Potrivit PMB, grupul pentru realizarea planului integrat de mobilitate în București și zona sa regională de influență în transport a fost înființat la începutul acestui an și are în componența sa un departament special pentru analizarea problematicii transportului alternativ (biciclete, role, mers pe jos).

În prima etapă, acest departament a realizat o propunere de regulament privind organizarea și utilizarea pistelor de bicicliști, document ce în momentul de față se află în analiză la diferite autorități, urmând că până la sfârșitul anului să fie înaintat spre aprobare Consiliului General.

Acest document are o importanță determinantă în ceea ce privește modul în care vor fi realizate pistele de bicicliști și regulile care trebuie urmate de aceștia în vederea asigurării condițiilor optime de siguranță și confort.

Un traseu prioritar pentru pietoni și pentru mersul pe biciclete se va realiza pe strada Pictor Arthur Verona, între bulevardul Gheorghe Magheru și strada Xenopol, conform unui aviz favorabil dat pe 25 septembrie de primarul sectorului 2, Neculai Onțanu.

Pentru realizarea investiției respective, care prevede amenajarea traseului pietonal și de bicicliști, se vor executa o serie de lucrări care prevăd o infrastructură nouă, refacerea finisajului de suprafață cu paviment, asigurarea accesului în spațiile publice al persoanelor cu dizabilități motorii, instalarea de mobilier urban, crearea de spații verzi, montarea de paviment și racordarea carosabilului cu străzile intersectate. Lucrările de realizare a traseului prioritar pietonal și de bicicliști cu infrastructura aferentă va fi realizat de către Primăria Municipiului București. 

Etichete: oprescu, optar

0/4 COMENTARII
unromanplecat
08 oct 10:36
+0
VOTURI
-0
mi-a sarit cafeaua din gura cand am citit comentariul tau. ce proasta e ma-ta dinu!
Paturica
07 oct 22:59
+0
VOTURI
-0
Mare tampenie si cu asa zisii pietoni. La cate aberatii se spun ce mai conteaza una cu trotuare largi, pe care sa nu fie parcate masini?
Oricum, 12 luni pe an nu mergi pe jos nicaieri pentru ca nu ai cum. Ploua, ninge, e frig, e canicula, te grabesti, ai ceva de carat, mai iei pe cineva cu tine, etc. Mersul pe jos e burghez.

PS. Da, eram sarcastic fata de comentariul lui "dinu" ala de mai jos...
dinu
07 oct 22:06
+0
VOTURI
-0
Mare tampenie cu asa zisii biciclisti. La cate aberatiise spun ce mai conteaza una cu piste pentru zero utilizatori. 9 luni pe an nu mergi cu bicicleta nicaieri pentru ca nu ai cum. Ploua, ninge, e frig, e canicula, te grabesti, ai ceva de carat, mai iei pe cineva cu tine etc. Bicicleta e loisir.
vallym
07 oct 21:49
+0
VOTURI
-0
Ce ne mira?Oprescu...un bou mincinos

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE