Pasajul de la Piaţa Presei Libere va fi gata în primăvară, spune Oprescu. CUM VA ARĂTA. VIDEO



Primarul general Sorin Oprescu a anunţat, vineri, în timpul unei vizite efectuate pe şantierul pasajului de la Piaţa Presei, că această lucrare de infrastructură va fi gata în primăvara anului viitor. Pasajul pornește cu două benzi din Șos. București-Ploiești din zona fântânii Miorița și se bifurcă într-un pasaj cu două benzi de circulație spre Șoseaua Kiseleff și într-o ramură cu o bandă de circulație lărgită spre Bd. Mărăști. 

Edilul-şef al Capitalei a anunţat, vineri, că Pasajul Piaţa Presei Libere va fi gata în primăvara anului viitor. Tot aici se va face şi un pasaj pietonal care va lega intrarea în Parcul Herăstrău, din zona Pavilionului H, cu nodul de transport în comun de la Piaţa Presei, din zona capătului tramvaiului 41.

Potrivit primarului general al Capitalei, costul Pasajului de la Piaţa Presei Libere este de 60 milioane lei fără TVA.

"Sunt multumit de evolutia lucrarilor la acest proiect de infrastructura, extrem de important pentru fluidizarea traficului pe zona de Nord a orasului. Structura subterana este aproape gata, peretii mulati ai pasajului sunt executati in proporţie de 75 la suta. Din noiembrie, Piata Presei va fi redata total circulatiei, urmand ca lucrarile sa continue in subteran, pe durata intregii ierni, prin metoda pe care constructorul o numeste <top down>" a declarat Primarul General care a explicat ca pasajul se executa in asa fel incat traficul din zona sa nu fie intrerupt pe perioada desfasurarii lucrarilor

Lucrările la pasajul rutier Piața Presei au început în luna martie a acestui an și ar fi trebuit terminate în 10 luni, conform Primăriei Capitalei.

Pasajul va avea o lungime de 700 de metri cu tot cu rampe şi va începe pe porţiunea din zona Fântâna Mioriţa şi Piaţa Presei Libere pe Şos. Bucureşti - Ploieşti, acesta urmând să se despartă sub formă literei "Y" sub intersecţia de la Piaţa Presei, spre Bulevardul Kiseleff, dar şi spre bulevardul Mărăşti.

Zona analizată şi reglementată prin PUZ este cea a intersecţiei dintre bulevardul Poligrafiei - Şoseaua Bucureşti-Ploieşti - Şoseaua Kiseleff - bulevardul Mărăşti.

La sfarsitul lunii august 2013, consilierii generali ai Capitalei au dezbatut si modificat planul urbanistic zonal care stabilea traseul pasajului rutier subteran de la Piata Presei Libere. Initial, planul urbanistic prevedea construirea unui pasaj subteran in forma de Y sub Piata Presei si construirea unei cladiri de birouri, a unui pasaj subteran pietonal si a unor parcaje pe spatiul verde din zona unde intoarce tramvaiul 41. Printr-un amendament aprobat in timpul sedintei, din planul urbanistic zonal a ramas doar pasajul, celelate prevederi fiind scoase (cladirea, parcajul si pasajul pietonal).

Noul plan urbanistic zonal nu avea însă și avizele necesare pentru a fi aprobat de CGMB, astfel că proiectul s-a reîntors la consilierii generali pe 30 ianuarie, când a fost aprobat din nou.

"După ce se va aproba bugetul pe anul acesta vom începe lucrările. Șantierul va fi organizat chiar în Piața Presei Libere. Vor exista restricții de trafic în zonă, însă circulația nu va fi blocată", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. În proiectul de buget pe anul 2014, proiectul beneficiază de o alocație de 15 milioane lei. 

Pasajul se va realiza pe sensul dinspre DN1 spre Soseaua Kiseleff și bd. Mărăști. Șoferii vor intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, din zona de după Fantana Miorita. Sub Piața Presei Libere, pasajul se va bifurca, șoferii având la dispoziție două ieșiri: pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers.

Etichete: constructie pasaj piata presei, data finalizare pasaj piata presei, pasaj Bucureşti, Pasaj Piaţa Presei, Pasaj Piaţa Presei Libere, Sorin Oprescu

0/0 COMENTARII

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h