Oprescu: RATB are nevoie de 400 tramvaie noi, o investiţie de aproape 1 miliard de euro



Sorin Oprescu, edilul-sef al Capitalei, a declarat intr-un interviu acordat HotNews.ro, ca RATB are nevoie de circa 400 de tramvaie noi si troleibuze pentru a-si moderniza flota. Pentru a le cumpara municipalitatea trebuie sa scoata din buzunar circa un miliard de euro, in comparatie, bugetul pe 2014 fiind ce circa 900 milioane de euro. Primarul general vrea, totodata, sa inlocuiasca circa 80-90 dintre autobuzele clasice cu autobuze electrice, o mare parte dintre capitalele europene alegand aceasta solutie pentru reducerea poluarii.

Oprescu: RATB are nevoie de 400 tramvaie noi, o investitie de aproape 1 miliard de euro
Oprescu: RATB are nevoie de 400 tramvaie noi, o investitie de aproape 1 miliard de euro
Foto: portal.ro-trans.info

"Eu am nevoie de 400 de tramvaie noi. Problema mea este ca pretul tramvaielor moderne este foarte mare, de exemplu un tramvai Bombardier cu podeaua coborata se duce la 2,4 milioane de euro. Un troleibuz nou costa circa 95-98.000 euro. De autobuze am nevoie sa schimb o parte dintre ele fiindca doresc sa trec pe electric. Este un numar relativ mic, circa 70-80. In rest, autobuze au fost cumparate pe un credit din 2006 pe care abia l-am terminat de platit fiindca l-au pasat la primaria generala. Deci au fost cumparate 1300 de autobuze Mercedes. Din astea flota functionala este de circa 1.100. Au fost discutii infernale cand i-am prins ca demolau autobuzele noi ca sa ia piese pentru cele care se stricau. Deci la autobuze nu avem mare lucru de facut", a spus Oprescu, in interviul acordat HotNews.ro.

Edilul spune ca ar putea scapa mai ieftin cu tramvaiele daca s-ar face un parteneriat intre uzina RATB si o fabrica de tramvaie din afara.

"Am incercat sa fac o jumelare cu fabrica de tramvaie a RATB ca ei acum fac numai mentenanta, si imi scot palaria in fata lor fiindca ei tin in picioare tramvaie TATRA din 1968 cu siguranta calatorilor, nu ca le spala. Tramvaiele raman o problema fiindca doresc de 5 ani sa gasesc o jumelare cu una dintre fabrici a uzinei de la RATB. Dansii nu doresc si imi spun ca vor sa faca 20 de tramvaie pe an. Asta este o gluma. Orice fabrica mare de tot nu poate sa construiasca mai mult de 15 tramvaie pe an, iar baietii sunt foarte inventivi. Daca construiesc cu piese cumparate separat si automatizari din strainatate, asa cum vor ei, o sa ma scoata la un pret de cost mai mic decat Bombardierul, dar trebuie sa le platesti inainte. M-am mai certat cu dansii pentru ca plateam de doua ori tramvaiul, intai munca vie si apoi subventia", a explicat Oprescu.

In legatura cu subventia de circa 500 milioane lei pe care municipalitatea o plateste anual catre RADET pentru a tine jos pretul biletelor pentru transportul in comun, edilul spune ca singura solutie este restructurarea.

"In astia 20 de ani care au trecut, discutia intre conducerea RATB si Primaria Capitalei referitor la subventie a inceput asa: D-voastra ne asigurati 535 milioane de lei pe an salariile, spun ei. In ce lege scrie asta, spun eu? Stiti care sunt veniturile proprii ale RATB anual? 8-9%. Va dau cuvantul meu de onoare ca daca aveam bani in buget si puteam, pentru 8% ceea ce inseamna 55 milioane de lei, aproape 10 milioane de euro, decretam ca toti cetatenii sa circule gratuit. Restructurez RATB. Nu mai departe decat ieri am facut o analiza pe viitoarea restructurare in asa fel incat sa stim cum o facem de comun acord cu ei ca sa nu sufere cetateanul", a mai spus primarul Sorin Oprescu.

Etichete: autobuze electrice, RATB, Sorin Oprescu, tramvaie noi, tramvaie noi ratb

0/4 COMENTARII
maxim
19 ian 23:14
+0
VOTURI
-0
De undee papucii mei stie nea delirant de 1000 de aurobuze in papucii mei,a dormit el cu cei de al RATB A VAZUT EL TRO LEBUZ DE 295.000. CAND UN AUTOBUZ E INTRE 90 SI 100.000,UN TROILEBUZ E MAI IEFTIN E EXACT CUM A ZIS PRIAMARUL,BINE CA O SA CUMPAERE 400 DE TRAMVAIE SUPERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
Delirant
19 ian 13:20
+0
VOTURI
-0
Absolut delirant tov. Oprescu.

1. Un troleibuz nou 95-98000 euro ? Poate 295-298.000 de euro.
2. 1300 de autobuze Mercedes ? In ce oras, in ce tara? Au fost cumparate 1000 nici mai mult nici mai putin. Functionale sunt mult mai putine, multe sunt pe butuci.
3. Un tramvai 2.4 milioane euro...OK..dar poti sa faci chiar in curtea ta un Bucur la 1-1.2 milioane sau compromisul Imperio in asociere cu Astra la 1.5 mil...

Deci ce primar poate fi si ce asteptari sa avem la un transport mai bun in Bucuresti daca tovarasul HABAR NU ARE DE UNELE LUCRURI ELEMENTARE?
Victor
19 ian 10:46
+0
VOTURI
-0
Bucurestiul are nevoie si de o centura noua sau ...o centura. Suntem de rasul plansul, capitala europeana fara centura, fara metrou care sa lege aeroportul de oras..ne lipsesc multe.
vlad
19 ian 10:29
+0
VOTURI
-0
Mda, hai sa fim seriosi, ne prostesc pe fata.... 400 de tramvaie noi??? Pai cumparati nene cate 10 cate 10, ce, dintr-o data??? Inainte sa aiba grija sa-si faca treaba aia de la RATB, ca 25% din autobuze stau stricate si nu le repara!!! .... un tramvai il cumperi pentru 20-30 de ani, nu are sens sa le cumperi deodata.

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE