Oprescu: Calea Victoriei devine stradă pietonală



Primăria Capitalei intenționează ca în weekend-uri să transforme Calea Victoriei în stradă pietonală. Măsura ar urma să fie aplicată de la jumătatea acestui an pe segmentul cuprins între Piața Victoriei și Ateneul Român, urmând ca ulterior să fie extinsă  până la intersecția cu Splaiul Independenței. 

Oprescu: Transformam Calea Victoriei in strada pietonala din vara acestui an
Oprescu: Transformăm Calea Victoriei în stradă pietonală din vara acestui an

"Intentionam ca de la jumatatea acestui an, sambata si duminica, sa transformam Calea Victoriei, intre Piata Victoriei pana la Hilton, in strada pietonala. A doua faza va fi de la statuia lui Carol la bd. Regina Elisabeta. A treia faza va fi de la bd. Regina Elisabeta pana la Splai, ca o prelungire a Centrului Istoric", a declarat primarul general, Sorin Oprescu, în cadrul unei discuții online cu cititorii Hotnews.ro. 

În 2014, Primăria Capitalei a reabilitat Calea Victoriei, pe segmentul cuprins între Piața Victoriei și Bd. Regina Elisabeta. Circulația rutieră de desfășoară acum pe două benzi de circulație, cu sens unic, față de patru câte erau disponibile înainte de începerea proiectului de reamenajare a bulevardului. preajma intersecțiilor a fost amenajată o a treia bandă de încadrare pentru virajul la stânga sau la dreapta. De asemenea, au fost lărgite trotuarele, iar pe carosabil a fost amenajată o pistă pentru bicicliști, cu o lățime de trei metri, separată de benzile destinate autovehiculelor printr-o bordură înaltă de 10 centimetri. Bicicliștii au la dispoziție acum o bandă unică, pe partea stângă a străzii (pe sensul dinspre Piața Victoriei către Universitate) pe care se circulă în ambele sensuri. 

Proiectul a inclus și refacerea rețelei de iluminat public, refacerea spațiilor verzi și a mobilierului urban.

"De-a lungul a patru ani 480.000 de oameni mi-au cerut sa fac Calea Victoriei cum era in interbelic. Sambata si duminica daca te plimbai pe Calea Victoriei nu aveai ce face. Acum au inceput sa apara cafenele si resturante si ai unde sa iti plimbi copiii. Am facut pista de biciclete fiindca face parte din axa Nord-Sud si este la cererea biciclistilor. Sunt totusi 480.000 de oameni care au cerut asta", a mai spus, miercuri, primarul general. 

Etichete: calea victoriei, pietonal, realitatea, Sorin Oprescu

0/10 COMENTARII
Emi
15 ian 23:05
+0
VOTURI
-0
Cea mai mare tampenie!!! In perioada interbelica, cate masini erau?
adi
15 ian 09:56
+0
VOTURI
-0
Oameni erau oripiliati de faptul ca Ceasuescu transformase bdul Unirii in "bulevard pietonal"(in contextul in care nu era trafic in Bucuresti), iar acum, nimeni nu se supara cand se inchide un bulevard ptr evitarea aglomeratiei.
Nikos
15 ian 08:51
+0
VOTURI
-0
Nu e shoping, nu e promenada. Calea Victoriei, o strada si asa ingusta, beton si asfalt numai de promenada nu e buna. Sufocam traficul pentru cativa biciclisti.
Gabriel Serbanescu
14 ian 20:06
+0
VOTURI
-0
Va rog sa faceti o rectificare,intrucat dl Oprescu este in eroare.Pe calea Victoriei sunt benzi pentru viraj la stanga sau dreapta,dar pentru biciclete nu pentru auto.Pentru viraj masina asteapta sa treaca toti biciclistii si apoi poate vira.Pana atunci,in spatele ei se intinde o coada substantiala in care se pot gasi si ambulante.In rest e totul perfect,nu ca pe vreemea lui impuscatul dar oricum e un inceput.BRAVO!
Gabi
14 ian 20:00
+0
VOTURI
-0
Foarte frumos,poate va semana cu Mariahilferstrasse Wiena dar refaceti cu lucrari de calitate si trotuarele Piata Unirii si Unirii Fintini.
Nucu
14 ian 19:13
+0
VOTURI
-0
Sa va arat fotografii de epoca cu sensul unic, cu trasuri, masini si pietoni. Mai bine inchidem TOATE bulevardele sa ne dam cu placa, rolele, bicicletele , sa jucam volei, baschet si bambilici, sa circulam pe celebra linie de centura si sa folosin transportul RATB si Metrorex, sa inchidem toate megezinele si sa facem superMalluri si superMarcketuri de succes la Primaria Bucurestiului. Cretini nu urbanisti. Drumul Taberei parca e dupa un razboi indelungat, sa circuli in si din el e ca sicum operezi don'doctor primar amigdalele prin rect. RUSINE
Nucu
14 ian 19:06
+0
VOTURI
-0
Repet ca e o imbecilitate urbanistica ca si pista de biciclete.
Victor
14 ian 12:44
+0
VOTURI
-0
@vlad sunt destule persoane care se plimba pe Calea Victoriei..nu trebuie sa fie neaparat o zona de shopping, ci mai degraba o zona de promenada unde sa te poti reculege si relaxa si sa ai si ce vedea (aici e o problema din moment ce f multe edificii sunt lasate in paragina)
vlad
14 ian 12:21
+0
VOTURI
-0
De unde o fi scos numarul ala de 480.000 de oameni nu stiu :)). Ce mi se pare cu adevarat amuzant este ca singura parte viabila sa fie pietonala este chiar ultima pusa in aplicare. Cine naiba crede el ca o sa se plimbe intre Dacia si Hilton??? Sa faci ce??? Calea Victoriei nu mai are nicio sansa sa fie ca in perioada interbelica..... s-au aprobat prea multe malluri in zona centrala, nu mai merge nimeni la cumparaturi pe strazi, cand are alternativa a 100 de magazine concentrate intr-un mall usor accesibil. Intregul proiect e ridicol.
Victor
14 ian 12:18
+0
VOTURI
-0
sa speram ca pe terenurile virane de pe calea victoriei sa nu se mai aprobe de catre Primaria Capitalei decat proiectele care au cu adevarat o arhitectura deosebita...pt ca sunt absolut sigur ca se va construi ceva in viitor pe acele terenuri

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE
    TOPUL ŞTIRILOR    ÎN ULTIMELE 24h