OPTAR: Noua integrare tarifară Metrorex-RATB nu oferă o facilitate. Bilete mai scumpe cu 50 de bani



Integrarea tarifară Metrorex-RATB propusă nu oferă nimic nou, iar prețurile biletelor sunt chiar mai mari cu 50 de bani, a afirmat, joi, președintele Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), Marian Ivan, în ședința publică de dezbatere a proiectului de Ordin al ministrului Transporturilor privind introducerea în oferta tarifară a Metrorex a titlurilor comune de călătorie cu metroul și RATB.

Turnicheti Metrorex
Turnicheți Metrorex

"Se vorbește foarte mult despre integrare tarifară, dar de fapt nu este o integrare tarifară, ci un alt bilet care nu integrează nimic, doar că poate fi folosit în două locuri diferite, însă, nici ca preț, nici ca facilitate, nu oferă nimic nou. Practic, s-a făcut o adunare a tarifelor pentru fiecare mijloc de transport RATB și Metrorex... Apoi, am constatat că rezultă o diferență de 50 de bani pentru fiecare tichet vândut, pe care nimeni nu o explică la Primăria Municipiului București. Dintr-un document al RATB reiese că această diferență de 50 de bani este profit, ceea ce este în neregulă. Este în neregulă ca două companii care primesc subvenții pentru transport călători să încerce să facă profit pe spatele cetățenilor. Înțeleg că la dezbaterile pe acest subiect nu au participat decât reprezentanții Metrorex și cei ai RATB. Nici măcar Direcția de Transporturi din Primărie nu a fost prezentă. La fel, nici cetățenii", a spus Marian Ivan.

Acesta a menționat, totodată, că organizația pe care o reprezintă solicită amânarea aplicării acestei integrări tarifare până când vor fi chestionați și cetățenii, iar cardurile de călătorie să nu mai aibă limită de timp.

"Se spune în actul normativ că, datorită urgenței, trebuie promovată Hotărârea CGMB. Eu nu am înțeles care este urgența. Urgența este să facem un lucru bun, cum trebuie, de la un capăt la altul. Acesta nu este un lucru bun, pentru că nu rezolvă o problemă, plecând de la tarif, în primul rând. Ceea ce cerem noi este să existe un singur card și nu cu limită de timp. Problema mobilității urbane se pune la orele de vârf în București. Or, la orele de vârf, RATB-ul are, deseori, viteze de 5 km/h. Nu mai poate fi vorba despre o limită de timp, atunci când la orele de vârf oamenii chiar au nevoie să se deplaseze. Mai vorbim și despre faptul că, luând acel bilet, este mai scump decât o călătorie în care pot să folosesc oricând vreau ori una, ori alta, fără să fiu obligat să folosesc pe același card mijloacele de transport. Noi cerem să existe un singur card și fără limită de timp. Știm ce se întâmplă la orele de vârf în București, când RATB circulă cu 5 km/h. Nu mai spun că noul titlu integrat propus este mai scump cu 50 de bani față de un bilet actual. Noi solicităm să amânați această așa-zisă tarifare integrată până în momentul în care sunt culese observații de la public. Mă bucur că Ministerul Transporturilor face acest pas minimal de a răspunde la solicitarea noastră de a organiza această ședință de dezbatere publică", a subliniat reprezentantul OPTAR.

Metrorex a anunțat, joi, într-un comunicat de presă transmis AGERPRES, că titlurile de călătorie existente pentru metrou și RATB vor rămâne valabile și după implementarea tichetului unic.

Potrivit acestora, costul biletului unic este alcătuit din costul biletului RATB, în valoare de 1,30 lei, costul biletului Metrorex în valoare de 2,50 lei, la care se adaugă costul cardului și cheltuielile cu mentenanța.

"Biletul unic Metrorex — RATB reprezintă o facilitate pentru călătorii care utilizează mai mult de două mijloace de transport ale celor doi operatori", se menționează în comunicat.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat în data de 29 noiembrie, în consultare publică, proiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor privind introducerea în oferta tarifară a Metrorex a titlurilor comune de călătorie cu RATB.

Conform proiectului, Metrorex va introduce în circulație biletul unic 60 minute, în valoare de 5 lei, și biletul cu 10 călătorii de câte 60 minute pentru fiecare călătorie valabile pe liniile urbane RATB și Metrorex, al cărui preț va fi de 34 de lei. De asemenea, va fi disponibil și abonamentul de o zi valabil pe liniile urbane RATB și Metrorex, care va fi pus în vânzare la prețul de 17 lei, se arată în proiect.

Biletele unice vor putea fi încărcate pe suport contactless ultralight și validate, atât la porțile de acces din stațiile de metrou, cât și la validatoarele din mijloacele de transport de suprafață.

Implementarea noilor titluri de călătorie a fost agreată prin Acordul de principiu privind oferta tarifară integrată pentru sistemul de transport public din municipiul București semnat de primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, și de ministrul Transporturilor, Felix Stroe, în data de 29 noiembrie 2017.

Etichete: bilet comun metrorex ratb, bilete comune, bilete comune ratb metrorex, bilete unice, metrorex ratb

0/6 COMENTARII
Livache
10 Dec 22:31
+0
VOTURI
-0
Tu esti prost, sau doar te faci?
Mai citeste o data, poate pricepi: NU te obliga nimeni sa iei biletul ala comun. Daca ai de mers doar cu doua mijloace de transport, ia-ti doua bilete. Insa, daca ai de schimbat 3 (trei) mijloace, iesi cu un pic mai ieftin decat daca ai fi luat trei bilete separate.
Biletul asta se adreseaza celor care calatoresc mai mult, nu celor care merg de doua ori pe zi, dimineata si seara, cu un mijloc de transport.

Dar imi racesc gura degeaba. Faceti cum stiti mai bine. Succesuri!
Cris
10 Dec 15:06
+0
VOTURI
-0
Deci io, in loc sa dau 2.5+1.3=3.8 lei pe doua bilete separate care nu ma conditioneaza sa fac legatura in 60min, dau 5 lei pe un bilet comunj, care ma conditioneaza sa leg cele doua mijloace de transport in interiorul celor 60 min? Tare sau ce?
Livache
10 Dec 13:20
+0
VOTURI
-0
Radule, Radule, ce te bagi tu în seamă ca musca-n... Știi tu.
Să mă citez: „Trecem peste aberatia cu 60 de minute din cauzele arhicunoscute”. Adică asta ziceam și eu, că nu prea ai cum să te încadrezi în cele 60 de minute.
Dar! Cu transportul în comun doar te plimbi, că nu toți suntem hoți de buzunare ca să mergem acolo la muncă, 'țelegi?
Iar dacă iei un autobuz care să te ducă la un metrou, mergi cu metroul cât mergi apoi schimbi cu alt autobuz, te-ai cam încadra, nu crezi?

Ce-am vrut eu să zic a fost faptul că toată lumea a zis că e prea scump, că 50 de bani, că câr, că mâr, că cat...

Nu, nu e mai scump, și am și dovedit. Biletele astea sunt făcute pentru cei care schimbă mai multe mijloace de transport, nu sunt în locul celor deja existente. Nu mai comparați mere cu vaci.
Cine merge cu două mijloace, își cumpără două bilete. Dar dacă schimbi trei miloace, devine mai avantajos noul bilet. Ar deveni și mai avantajos la 90 de minute, dar...
Radu
10 Dec 08:56
+0
VOTURI
-0
Mda...esti destept. 2 autobuze plus metrou in 60 de minute. Asta presupune ca nu te duci nicaieri ci doar te pllimbi cu transportul in comun. Foarte util, ce sa zic...
Livache
10 Dec 08:47
+0
VOTURI
-0
Paai... Daca ne apucam de calculat, biletul nu iese mai scump. Ia sa vedem: 2,5 lei calatoria cu metroul si 1,3 lei calatoria cu RATB. Trecem peste aberatia cu 60 de minute din cauzele arhicunoscute.
Luam biletul unic de 5 lei, la care presupunem o calatorie cu metroul si doua cu autobuzul, 2,5 + 1,3 + 1,3, adica 5,1 lei. Un pic mai scump decat biletele luate separat, nu?
Oricum, nu va sileste nimeni sa luati "noile" bilete.
Cris
10 Dec 04:35
+0
VOTURI
-0
Da, buna intrebare. Stie cineva de ce ar cumpara cineva un bilet comun mai scump, atata timp cat poate cumpara doua bliete separate, sa iasa mai ieftin?

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE