Măsura privind reducerea cu 20% a parcului auto al RATB se amână



UPDATE: În urma unor discuţii purtate la nivelul conducerii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), s-a luat decizia amânării măsurii care viza reducerea parcului auto al RATB cu 20%, de la 1 aprilie, cum s-a anunţat iniţial.

Parcul auto al RATB, redus cu 16% de la 1 aprilie
Parcul auto al RATB, redus cu 16% de la 1 aprilie
Foto: forum.transira.ro

UPDATE: Măsura care viza reducerea parcului auto circulant al RATB cu 20%, de la 1 aprilie, a fost amânată, în urma unor discuţii purtate la nivelul conducerii Regiei, a declarat, pentru B365.ro, Vasile Petrariu, liderul sindicatului reprezentativ din RATB. Potrivit acestuia, până în prezent nu s-a anunţat când ar urma să fie pusă în aplicare această măsură.

Informaţia potrivit căreia se va reduce parcul de vehicule al RATB aflat în circulaţie a fost confirmată, pentru B365.ro, de Vasile Petrariu. "A fost o hotărâre a Consiliului de Administraţie, care a decis micşorarea parcului cam cu 20%, ceea ce e foarte mult. S-a transmis la unităţi programul acesta de reducere, pe linie administrativă. Noi nu am fost informaţi în mod special, ci am aflat ulterior. Această decizie a fost luată din motive financiare. Săptămâna viitoare vom discuta şi noi cu conducerea Regiei să vedem exact despre ce este vorba pentru că vom avea probleme cu publicul călător, în contextul în care vehiculele vor veni la un interval mult mai mare decât cel de acum. Această reducere a parcului auto noi o putem traduce, de fapt, printr-o reducere de activitate, cu efecte negative asupra salariaţilor şi a publicului călător", a declarat, pentru B365.ro, Vasile Petrariu, preşedintele executiv al STB-Transloc - sindicatul reprezentativ din RATB.

Potrivit lui Petrariu, până în prezent au fost scoase deja din parcul circulant al RATB circa 150 de autobuze, 53 de tramvaie şi 13 troleibuze. "Acestea au fost reduse din parcul circulant, dar nu din cauza faptului că sunt stricate. Avem şi probleme tehnice, de aprovizionare cu piese şi subansamble, dar am fi putut să menţinem parcul la nivelul acesta, numai că s-a luat această decizie şi nu s-a discutat şi cu noi, cum ar fi fost corect. Trebuia să ni se explice aceste măsuri, pentru că de redus activitatea este foarte simplu. Toată lumea ştie să facă lucrul acesta. Trebuia făcută o analiză şi să vedem exact despre ce este vorba pentru că şi aşa parcul nu a fost dimensionat la necesităţi. Avem linii la care intervalul de succedare este de 30-40 minute, ori cu un asemenea interval de succedare nu ai cum să atragi publicul călător, mai ales în condiţii de vreme rea, şi să mai ai şi pretenţia să şi plătească. Intervalul corect de succedare ar fi de cel mult 10 minute în trafic, nu pe itinerar, pentru că dacă pe itinerar ai 10 minute, în trafic ai mai mult de 15 minute. Se pare că cei din conducere nu prea înţeleg lucrul ăsta dacă au luat o asemenea decizie. Ei au prezentat un plan de dezvoltare a RATB-ului în Consiliul General, care a fost aprobat, iar acum vin cu modificări şi reduc din programul prezentat. E total opus faţă de ce au prezentat", a explicat liderul de sindicat.

Petrariu mai spune că angajaţii Regiei cred că, pe lângă această măsură care va fi aplicată de la 1 aprilie, din vară va fi redus şi mai mult numărul de vehicule al RATB aflat în circulaţie, în contextul în care vara circulă mai puţine vehicule RATB, din cauza scăderii numărului de călători. "Teama noastră e că la reducerea de 20% de acum se va adăuga şi reducerea parcului din vară. Nu cred că se va menţine reducerea asta a parcului şi pe timpul verii. Ne vom trezi la vară că va fi de 30% reducerea, nu de 20%. Săptămâna viitoare vom discuta neapărat cu directorul general ca să ne explice neapărat care a fost politica şi cum s-a ajuns la reducerea asta de parc pentru că nu este normal să tai. Noi avem nişte probleme cu Consiliul de Administraţie pentru că ne-a ignorat şi ne ignoră inclusiv la consultări, ceea ce nu mi se pare normal pentru că totuşi reprezentăm sindicatul reprezentativ din RATB, cu peste 9.500 de angajaţi. Practic, reprezentăm peste 80% din numărul de salariaţi din cadrul acestei Regii. E normal să discutăm şi împreună chiar să şi găsim nişte soluţii, pentru că noi ştim efectiv ce se întâmplă pe teren. La nivel de teorie e una, dar practic e cu totul altceva. Noi lucrăm în traseu, la întreţinerea acestor vehicule şi ştim exact ce avem în teren. Suntem îngrijoraţi de această decizie, mai ales conducătorii de vehicule, pentru că ei vor fi primii care vor prelua nemulţumirile publicului călător şi ei nu au nicio vină pentru că sunt nişte salariaţi care doar îşi fac treaba. Consecinţele ar trebui să le suporte cei care iau deciziile şi nu oamenii noştri, însă, din păcate, în practică, se întâmplă cu totul altfel", a mai spus Vasile Petrariu. 

Anunţul privind reducerea parcului de vehicule al RATB din circulaţie a fost făcut în garajele şi depourile Regiei, informează Evz.ro, care adaugă faptul că, în baza Titan, vatmanii au fost chemaţi la o şedinţă, în care s-a discutat această măsură.

Motivul ar fi, conform surselor citate de publicaţie, faptul că nu mai sunt bani pentru combustibil şi pentru întreţinerea tramvaielor, troleelor şi a autobuzelor.

Citește și Taxa pe stâlp afectează şi RATB. Ce taxă va plăti Regia şi cum va face faţă costurilor suplimentare 

Cresc subvențiile pentru RATB, anul acesta. Câți bani va primi Regia pentru acoperirea biletelor 

Etichete: autobuze RATB, RATB, realitatea, sindicat

0/9 COMENTARII
George
15 Jul 11:27
+0
VOTURI
-0
Veniti sa vedeti bataie de joc pe sos Giurgiului, cum merg oamenii inghesuiti ca sarmalele pe caldura asta, cum stau in statii si cate o jumatate de ora pana vine un tramvai. Sunt numai 2 linii care circula din cand in cand, 7 si 25 la care mai nou au lasat un singur vagon care circula singuratec si e full ca pe vremea lui Ceasca. Cine a avut ideea asta tampita sa reduca mijloacele de transport pe Giurgiului a trecut vreodata pe acolo sa vada cum sunt nevoiti oamenii sa astepte si sa mearga pe scara sau sa i ia pe jos? De ce nu au redus si pretul abonamentului? In semn de protest pentru ca nimeni nu se gandeste la calatori, de luna viitoare nu mai cumpar abonament. Sa vina controlorii sa aiba tupeu sa spuna ceva ca se aleg si cu capetele sparte !!!
dan
30 Mar 20:47
+0
VOTURI
-0
Daca pana acum erai intoxicat cu tot felul de mailuri / reclame nedorite,
ACUM,Te uiti la reclame si Castigi Bani Garantat!
Iti oferim 6$ la inregistrare!
Poti face Bani oriunde te-ai afla!
Pentru detalii acceseaza linkul de mai jos cu un simplu click s-au copiaza linkul in browserul tau.
http://www.maildirect.ro/inregistrare/ea0a7bd8ebf484bdad81bd73ec98a3c6
sakisD
30 Mar 15:50
+0
VOTURI
-0
Măsura privind reducerea cu 20% a parcului auto al RATB se amână

Este numai o parere ! Nu se amana ,se va face pe cale naturala.De doi ani de zile nu au mai fost aprovizionate piese si materiale de stricta necesitate: ulei ,unsoare,blue,filtre,piese pantograf,patine captator,de celelate numai vorbim.Parcul circulant nu a mai facut o reparatie planificata de peste 7 ani.
Parcul RATB aflat in circulatie in momentul de fata este o bomba pe roti care se poate oricand declansa provocand un dezastru.Un dezastru cu victime omenesti.Nimeni nu vrea sa recunoasca asta ,si toata lumea asteapta sa se intample ceva!
De ce?Pentru ca toata lumea se gandeste la ziua de maine si spera sa mai lungeasca agonia sa mai primeasca o luna de salariu........
Depourile si autobazele cu oamenii care muncesc acolo fac imposibilul ca parcul sa iasa,iar soferii si manipulantii sunt constienti ca scot niste dricuri pe strada inapte dpdv al sigurantei circulatiei si care in orice moment pot produce accidente grave.Solutia transmisa de directia ratb in scris la solicitarile de piese si materile a fost :circulati incet.
Da DIRECTIA RATB,directie care are ca numar de personal o treime din totalul personalului RATB.
Daca veti solicita personalul existent pe entitatile organizatorice autobaze,garaje ,depouri o sa aveti o surpriza.....personalul directiei este aproape egal cu personalul care produce plus valoare..........
Si marea problema a disfunctionalitatii RATB pleaca tot din directie.........
Incepand cu faptul ca de la fostul director crit au fost angajati tot felul de preoti,zootehnisti,horticultori,psihoterapeuti,viticultori,jandarmi,angajati mapn,oameni care nu aveau nici clin nici maneca cu transportul in comun pana in prezent cand se intampla acelasi lucru este absolut noemal ca totul sa mearga anapoda.
Oamenii care chiar stiu cu ce se mananca transportul in comun au fost marginalizati sau chiar dati afara si in schimb au fost angajate tot felul de neveste,a
Durac
28 Mar 19:36
+0
VOTURI
-0
Este dureros ca si transportul in comun va avea de suferit.
Horia
28 Mar 16:33
+0
VOTURI
-0
"Săptămâna viitoare vom discuta neapărat cu directorul general ca să ne explice neapărat care a fost politica şi cum s-a ajuns la reducerea asta de parc pentru că nu este normal să tai."

Vreti sa stiti care a fost politica?
Simplu. Se doreste falimentarea RADET pentru ca un oarecare sa intre pe piata cu o firma privata de transport.
Exemple? Paaai... gramada! Gifan Strong, C&I... Ia vedeti ce potentat al momentului are firma de transport persoane si aveti si raspunsul la intrebarea "Cine doreste falimentarea RATB?"
Iar omul respectiv, impreuna cu consilierii Primariei care il ajuta ar trebui sa imparta o celula. Toti intr-o celula, ca-s buni prieteni.
Alex
28 Mar 16:30
+0
VOTURI
-0
de acord cu reducerea..dar cu o conditie..sa se reduca si costul biletelor si abonamentelor in procentaj egal cu reducerea de parc ..daca se reduce nr de vehicule RATB cu..16% sa scada si costul biletului sau abonamentului cu..16%..!
Ing.
28 Mar 15:53
+0
VOTURI
-0
Veniti sa vedeti si bataia de joc din Ghencea... daca vrei in centru, ai de ales intre tramvai, cu linie separata de trafic, timp de parcurs aprox. 25 minute sau autobuz, care face 25 de minute doar de la Drumul Sarii la Trafic Greu. Dar autobuzul vine la 10 minute, tramvaiul la vreo 30 (asta daca nu fura cursa vatmanii Depoului Militari). Cu tramvaiele existente in depouri, se putea mari frecventa liniilor de tramvai care asigura relatii de calatorie asemanatoare cu autobuzele (1, 47, 24/45, 25, 44) si reduce parcul de autobuze (mai ales ca autobuzele au costuri mai mari de exploatare).
kaa
28 Mar 12:39
+0
VOTURI
-0
Va mai plateste *** biletele cand sta lumea ca sarmalele la 40 de grade vara.
Criss
27 Mar 23:30
+0
VOTURI
-0
Păi și-așa erau prea multe autobuze pe traseu... Ia veniți și aruncați-vă un ochi, că mai mult n-aveți cum, pe la orele 15-16, în 634...
Dar na, dacă directorii RATB merg cu X5-ul, ce să știe ei de transportul în comun? Dacă primarii se țin de făcut pasaje și poduri peste poduri, suspendate bineînțeles, iar vieprimarii își dau demisia din partidele în care-au fost aleși și trec la concurență „ca să servească mai bine alegătorii”, ce timp să mai aibă să se mai ocupe și de oraș?

Ține-v-ar minte alegătorii, și muritori de foame s-ajungeți!

TRIMITE UN COMENTARIU

PE UNDE AM MAI UMBLAT...

    CITEŞTE TOATE REVIEW-URILE